Artikelen

Qmusic volgt Radio 538 op als radiopartner NOC*NSF

NOC*NSF en Qmusic gaan een meerjarige samenwerking met elkaar aan om de Nederlandse sport en TeamNL op de radio te promoten. Daarmee verdwijnt na 21 jaar Radio 538 als vaste radiopartner van de sportkoepel

INEOS tekent langlopend Performance Partnership met NN Running Team

Het NN Running Team en Eliud Kipchoge hebben een langlopend performance partnership afgesloten met INEOS.

Vitesse en hoofdsponsor eToro zetten volgende stap met contract tot medio 2023

Omdat de onderlinge samenwerking zo goed bevalt, is het contract tussen de Arnhemse club Vitesse en de hoofdsponsor eToro binnen een half jaar verlengd. De optie in het initiële contract is verzilverd, waardoor het hoofdsponsorschap nog minimaal zal doorlopen tot medio 2023. Bovendien is er onverminderd sprake van een wederzijdse intentie voor een nog langere samenwerking.

Thinkwise sponsort Jutta Leerdam

Thinkwise, leverancier van een low-code platform voor kernapplicaties, maakt vandaag het sponsorschap van Jutta Leerdam bekend. Hiermee wordt de samenwerking met de 23-jarige ’s-Gravenzandse uitgebreid met een persoonlijk sponsorship. Tijdens het OKT was Thinkwise voor het eerst op haar schaatspak te bewonderen.

ONVZ en KNHB verlengen partnership

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) en zorgverzekeraar ONVZ hebben hun partnership tot eind 2024 verlengd. Hiermee geven beide partijen een vervolg aan de bestaande langjarige samenwerking.

Max Verstappen tekent contract met Viaplay

Max Verstappen heeft een exclusieve, meerjarige overeenkomst gesloten met Viaplay. Er is een meerjarige overeenkomst afgesloten, met als speerpunt het creëren van exclusieve content voor Viaplay-abonnees. De streamingdienst is vanaf 1 maart verkrijgbaar in Nederland en de nieuwe uitzendgemachtigde van de Formule 1. Afgelopen seizoenen had Verstappen een contract met Ziggo.

Schaatssponsor Gamma start activatie rondom winterspelen

Bouwmarkt Gamma is een actie gestart rondom zijn schaatssponsoring waarbij klanten een reis naar Beijing kunnen winnen.

‘Relatief lage merkbekendheid nieuwe online kansspelaanbieders’

Ondanks veel mediabudget is de merkbekendheid van de nieuwe spelers op de online kansspelmarkt relatief laag. Ook is er een achterstand op hoe ze scoren op betrouwbaarheid. Dat concludeert DVJ Insights na onderzoek onder 1700 mensen. "Met de legalisering van online kansspelen en het adverteren hiervoor hebben zij een enorme kans om in een korte tijd veel naamsbekendheid en betrouwbaarheid te verwerven", aldus het onderzoek.

Niels Grevenstuk naar ATPI Sports Events

Niels Grevenstuk is deze week gestart als Commercial Head of Global Sports Business bij ATPI. Grevenstuk volgt in deze functie Michiel Aulbers op.

Antoinette de Jong gaat samenwerking aan met Daikin

Regerend Europees Kampioen Allround én regerend Wereldkampioen op de 3000 meter, Antoinette de Jong, kondigt kort na haar behaalde successen op het Olympisch Kwalificatie Toernooi een samenwerking aan met Daikin, wereldwijd marktleider in binnenklimaatoplossingen.

AD officiële mediapartner van het EK Zaalvoetbal

Vandaag kondigen UEFA Futsal EURO 2022 en AD een partnership aan ter promotie van het grootste Europees Kampioenschap Futsal ooit. Met de samenwerking willen AD en UEFA zaalvoetbal, internationaal bekend als ‘Futsal’, onder de aandacht brengen bij het grote publiek.

Zorg en Zekerheid verlengt basketballpartnership

Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid heeft de hoofdsponsoring van basketballclub Zorg en Zekerheid Leiden Basketball verlengd tot en met het seizoen 2023-2024.

2,4 miljoen kijkers voor The Streamers

2,44 miljoen mensen hebben op tweede kerstdag naar het concert van The Streamers vanuit de Efteling gekeken. Volgens de organisatie is dat een evenaring van het kijkcijferrecord dat afgelopen april werd neergezet met het optreden op Koningsdag.

Daikin lanceert nieuwe arbeidsmarktcampagne met knipoog naar schaatsen

Daikin, sinds 2018 hoofdsponsor van de KNSB, lanceert een nieuwe campagne waarin een duidelijke verbinding wordt gemaakt tussen topsport en werken bij Daikin. “In het topklimaat van Daikin brengen we het beste in jou naar boven”. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met House of Sports.

Vacansoleil keert terug bij RTL4

Vacansoleil komt, 6 jaar na Campinglife, weer terug bij RTL 4 met eigen Camping TV programma: Kamperen onder de zon. Vanaf zondag 30 januari zijn er 10 nieuwe afleveringen van RTL Kampeert te zien bij RTL 4.