Artikelen

Albert Heijn start Olympische OranjeLeeuwinnen-campagne

Vandaag start voor de OranjeLeeuwinnen de Olympische Spelen. Als supporter van voetballend Nederland wenst Albert Heijn het team natuurlijk heel veel succes, onder andere via een ’20 spot die rondom alle wedstrijden van de OranjeLeeuwinnen bij de NOS en Eurosport te zien zal zijn.

Marcel Beerthuizen directeur Ziggo Sport

Per 1 september start Marcel Beerthuizen in de functie van directeur Ziggo Sport. Marcel is gespecialiseerd in sportsponsoring en -marketing, en is daarnaast fanatiek sportliefhebber.

Brisbane in 2032 Olympische en Paralympische gaststad

Het Internationaal Olympisch Comité heeft Brisbane 2032 gekozen als de gaststad voor de 35e Olympische en Paralympische Zomerspelen.

Businessdrukker official supplier van Ajax

Businessdrukker is de komende drie seizoenen Official Supplier van Ajax. Businessdrukker gaat voor Ajax het exclusieve papieren drukwerk verzorgen en tevens op het vlak van exposure & hospitality aanwezig zijn in de Johan Cruijff ArenA.

Sport in bedrijf: Missie H2

Dit jaar zetten we met Sponsorreport in de rubriek ‘Sport in bedrijf’ op regelmatige basis de (media)partners, bonden en suppliers van NOC*NSF in de spotlight. Hoe gebruiken zij de kracht van sport, hoe activeren ze de samenwerking en hoe kijken ze naar de toekomst? In de derde aflevering een interview met Henk Jacobs, Voorzitter van het Kernteam Missie H2.

Ode aan TeamNL steunt sporters tijdens Spelen in Tokyo

Nederlandse Loterij heeft samen met NOC*NSF een ode aan de sporters van TeamNL gemaakt. Chef de mission Pieter van den Hoogenband en een aantal sporters van TeamNL hebben tijdens de ontwikkeling van de ode feedback gegeven.

Heineken meest bekende EURO 2020 sponsor

Uit onderzoek van Markteffect in samenwerking met Sponsorreport komt Heineken als meest bekende sponsor van het afgelopen EURO 2020 naar voren. 15% van de ondervraagden noemt spontaan Heineken. Het biermerk wordt gevolgd door Coca Cola en TikTok.

De Alternatieve Vierdaagse van start

Rond de 20.000 wandelaars gaan vandaag, dinsdag 20 juli, van start om De Alternatieve Vierdaagse te lopen. Niet in en rond Nijmegen, maar op een zelfverkozen locatie. De Alternatieve Vierdaagse is een initiatief van Stichting DE 4DAAGSE, KWBN en sportmarketingbureau House of Sports. De Alternatieve Vierdaagse is mede mogelijk gemaakt door: LOWA, Zorg van de Zaak, Univé, Intersport, Provincie Gelderland, DPG Media en OCEAN Outdoor Nederland.

'Oranje Boven' met Nederlandse Loterij, AD en KLM

Sporters van TeamNL gaan bij 'Oranje Boven' op de terugweg van de Olympische Spelen in de lucht uitgebreid in gesprek met prominente verslaggevers over hun belevingen in Tokio. ‘Oranje Boven’ is een initiatief van NOC*NSF in samenwerking met Nederlandse Loterij en het AD en wordt mede mogelijk gemaakt door KLM.

ADO Den Haag Vrouwen krijgt GirlPower Radio als hoofdsponsor

ADO Den Haag Vrouwen heeft in GirlPower Radio een nieuwe hoofdsponsor gevonden voor het seizoen 2021-2022. De Haagse radiozender zal op de voorkant van de wedstrijdtenues van het eerste elftal gaan prijken.

TOTO mag beroepssporters blijven gebruiken

Er komt geen verbod op reclame door beroepssporters door loterijen. Een motie die vraagt dat de bepaling alleen van toepassing is op ‘risicovolle’ kansspelen en niet op loterijen, is afgelopen week aangenomen in de Tweede Kamer. Daarmee mag bijvoorbeeld TOTO beroepssporters en rolmodellen in de sport blijven gebruiken in zijn campagnes.

TeamNL Olympic Festival gaat door

Het TeamNL Olympic Festival, dat van 23 juli tot en met 8 augustus 2021 gehouden wordt op het sportstrand van Den Haag kan doorgaan. Dit is inclusief de huldigingen van de Olympische sporters.

Airpress blijft rugsponsor SC Cambuur

Co-sponsor Airpress heeft de samenwerking met SC Cambuur verlengd. Het internationaal opererende bedrijf met Nederlandse vestigingen in Leeuwarden en Nieuwegein is daardoor ook in het Eredivisieseizoen 2021/2022 verbonden aan het geel en blauw.

Triple Double volledig overgenomen door Golazo

Sportmarketingbureau Triple Double wordt volledig onderdeel van Golazo Nederland. Het sportbedrijf is sinds 2017 voor 50% aandeelhouder van Triple Double en breidt haar belang nu uit naar 100%. De leiding van het bureau komt in handen van een nieuw MT. Oprichter Bob van Oosterhout en zijn compagnons Michel van Grunsven en Norberth Korsmit blijven wel betrokken bij het bedrijf.

FC Utrecht proost vanaf nu met Bud

Uit de tapkranen in Stadion Galgenwaard stroomt vanaf nu bier van Bud. FC Utrecht heeft een vijfjarige overeenkomst afgesloten met Bud. 'The King of Beers' is daardoor als Official Partner aan de club uit Utrecht verbonden. Bud volgt Amstel op als bierpartner van de club.