Artikelen

Verkiezing 'Club van het Jaar' van start

Vandaag start de 3e editie van de verkiezing 'Club van het Jaar'. De verkiezing is een initiatief van NOC*NSF, ADR Nieuwsmedia, LKCA, Kunstbende & Rabobank. Erben Wennemars en Typhoon zijn de ambassadeurs van de verkiezing die de clubs de waardering en erkenning geven die zij verdienen.

De Volksbank partner van NLvoorelkaar

De Volksbank is sinds maart 2021 partner geworden van NLvoorelkaar, het grootste vrijwilligersplatform van Nederland waar vraag en aanbod van hulp samenkomt.

kleertjes.com nieuwe hoofdsponsor van The Voice Kids

Vanaf heden is kleertjes.com de nieuwe hoofdsponsor van The Voice Kids. De jonge talenten worden vanaf The Battles gekleed in outfits van bekende merken uit het online kinderwarenhuis van kleertjes.com. Voor deze sponsoring heeft kleertjes.com de handen ineengeslagen met vier partners: Vingino, Scotch & Soda, Like Flo en Retour Jeans.

VriendenLoterij steunt met 56 miljoen euro

Dankzij VriendenLoterij-deelnemers kan de VriendenLoterij in 2021 een totaalbedrag van 56 miljoen euro schenken aan 62 organisaties die zich inzetten voor gezondheid en welzijn in Nederland en aan 3.300 clubs, verenigingen en stichtingen.

KNLTB verlengt partnership met Dunlop & K•Swiss

Dunlop en K•Swiss blijven de komende 3 jaar official supplier van de KNLTB. Naast tennis mag nu ook padel rekenen op de ondersteuning van materialen zoals ballen, rackets, accessoires en kleding. Komende 3 jaar wordt de samenwerking verder uitgebreid met producten en pakketten speciaal voor het jeugdtennis, leraren en verenigingen.

Influencers of Sports gebruikt de effectiviteit van sporters als communicatiemiddel

Influencer marketing is booming. Precies twee jaar geleden lanceerde House of Sports in samenwerking met influencer marketingplatform JOIN de nieuwe businessunit Influencers of Sports om een antwoord te kunnen bieden op de snel groeiende populariteit van influencerkanalen als volwassen marketinginstrument. Via het platform kunnen bedrijven voor hun marketingcampagnes samenwerken met bekende sporters als Suzanne Schulting, Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook micro influencers met een groot bereik binnen de gewenste doelgroep. Op dit moment biedt Influencers of Sports aan merken een selectie uit meer dan 800 personalities en groeit het aanbod nog steeds. Vanuit House of Sports is Lennart Bril verantwoordelijk voor Influencers of Sports.

Europese sponsormarkt krimpt met een kwart

De Europese sponsormarkt bedroeg vorig jaar 23,63 miljard euro. Dat betekent een achteruitgang met 23 procent in vergelijking met de uitgaven van een jaar eerder. Dat blijkt uit een onderzoek van de European Sponsorship Association (ESA) en het onderzoeksbureau Nielsen Sport.

eDivisie wordt ‘KPN eDivisie’ vanaf start nieuwe seizoen

De eDivisie, de EA SPORTS FIFA 21-competitie waarin alle 18 Eredivisieclubs vertegenwoordigd zijn, start op 30 maart met een nieuw seizoen én een nieuwe naam. De competitie wordt omgedoopt tot de KPN eDivisie, waarmee KPN zijn bestaande titel als Official Partner eDivisie uitbreidt naar Official Naming Partner eDivisie. De overeenkomst wordt aangegaan voor 2,5 jaar. De KPN eDivisie wordt georganiseerd door de Eredivisie CV in samenwerking met DreamHack Sports Games.

Radio 538 en KNVB in de verlenging

Ook de komende seizoenen is Radio 538 mediapartner van de KNVB en blijft daarmee de exclusieve radiopartner. Dit werd vanochtend bekendgemaakt in een gesprek met bondscoach Frank de Boer in De 538 Ochtendshow met Frank Dane.

Marc van den Tweel opvolger Gerard Dielessen bij NOC*NSF

Marc van den Tweel volgt per 1 oktober 2021 Gerard Dielessen op als algemeen directeur van NOC*NSF. Hij treedt deze zomer reeds in dienst van NOC*NSF zodat de overdracht van taken na de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo goed kan worden voorbereid.

Gazelle en Natuurmonumenten slaan de handen ineen.

Gazelle en Natuurmonumenten slaan de handen ineen. Zij trappen hun samenwerking af met de lancering van een nieuwe fietsroute door Dieren en omgeving en door Nationaal Park Veluwezoom. Gazelle en boswachters van Natuurmonumenten hebben de dertig kilometer lange route gezamenlijk uitgestippeld.

Organisatoren sportevenementen vrezen financiële gevolgen

Organisatoren van sportevenementen verwachten dat doordat er geen of aangepaste sportevenementen worden gehouden, dit sporen zal nalaten in de sector. 60% van de organisatoren denkt dat vooral de inkomsten van sponsoren zal afnemen. Dat blijkt uit een quickscan die het in evenementen gespecialiseerde onderzoeksbureau Respons deze maand uitvoerde.

Oranje Fonds & KPN Mooiste Contact Fonds gaan sociaal ondernemers steunen

Het Oranje Fonds en het KPN Mooiste Contact Fonds bundelen hun krachten en gaan eenzaamheid te lijf met behulp van zo’n 20 sociaal ondernemers.

Lifebuoy en KNVB gaan partnership aan

Het hygiënische zeepmerk Lifebuoy, onderdeel van Unilever, en de KNVB gaan een partnership aan. Samen willen zij zich inzetten voor een hygiënisch schone en veilige sportomgeving. Lifebuoy en de KNVB willen dat voor iedereen mogelijk maken, zowel langs de lijn als in de kleedkamer.

Hansaplast stelt vier topsporters als ambassadeurs aan

Om zoveel mogelijk sporters op allerlei sportgebieden kennis te laten maken met de functies van haar producten, zijn onlangs vier topsporters als ambassadeur aan Hansaplast verbonden. De samenwerking wordt begeleid door influencer marketingbureau Influencers of Sports.