Artikelen

ABN AMRO en de Esther Vergeer Foundation: samen voor gelijke kansen

ABN AMRO en de Esther Vergeer Foundation gaan vanaf dit jaar een officieel partnership aan. Na jaren vooral indirect samen te hebben gewerkt, via het Fonds Gehandicaptensport, blijkt nog genoeg werk aan de winkel op het gebied van gelijke kansen voor minder valide jonge sporters.

Blue Amigo nieuwe partner Feyenoord

Feyenoord en Blue Amigo gaan een Partnership met elkaar aan. De overeenkomst tussen beide partijen is per direct van kracht. Beide partijen zetten hun handtekening onder een verbintenis voor drieënhalf jaar.

Deloitte en KNHB verlengen samenwerking met 4 jaar

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) en Deloitte hebben hun partnership met vier jaar verlengd. Hiermee geven beide partijen een vervolg aan de succesvolle samenwerking die in 2017 werd gestart.

BankGiro Loterij verdeelt 24,3 miljoen voor cultuurbehoud

Zeven culturele organisaties die zich landelijk inzetten voor cultuurbehoud, toegankelijkheid van cultuur en monumentenzorg in Nederland ontvangen in totaal een bijdrage van ruim 24,3 miljoen euro van de BankGiro Loterij.

DPD official partner van Team Jumbo-Visma

DPD mag zich official partner van het schaatsteam en het wielerteam van Team Jumbo-Visma noemen. Afgelopen februari tekende de pakketservice het sponsorcontract met Team Jumbo-Visma. Het contract is aangegaan voor een periode van drie jaar.

Jack’s Casino hoofdsponsor Eindhoven Box Cup

Jack’s Casino is hoofdsponsor geworden van de Eindhoven Box Cup. Daardoor kan de 5e editie van het evenement toch doorgaan.

Hurkmans Groep verlengt hoofdsponsoring Fortuna Sittard

Hurkmans Groep siert ook in het seizoen 2021-2022 het shirt van Fortuna Sittard. Daarmee begint de Brabantse infra-specialist aan zijn tweede jaar als hoofdsponsor bij de Eredivisionist.

ING streamt concert The Streamers vanuit Carré

ING maakt op 20 maart een 2-uur durende liveshow met The Streamers vanuit Koninklijk Theater Carré mogelijk. De stream is voor iedereen gratis te zien.

Robey verlengt als kledingsponsor Sparta

Robey Sportswear is tot en met het seizoen 2023-2024 de kledingsponsor van Sparta Rotterdam. De samenwerking tussen Robey en Sparta kent haar oorsprong in de jaren tachtig en is in 2013 nieuw leven in geblazen.

Nieuw BrabantSport Fonds als voorbeeld voor Nederland

BrabantSport lanceert een nieuw initiatief, het BrabantSport Fonds. Het fonds heeft de ambitie om Brabant gelukkiger te maken door sport te koppelen aan maatschappelijke vraagstukken. Het BrabantSport Fonds is een samenwerking tussen de provincie Noord-Brabant en het Brabantse bedrijfsleven.

Focus en kostenverlaging kenmerkt nieuw sponsorbeleid Rabobank

Rabobank gaat de komende jaren zijn sponsorbeleid aanscherpen. Tegelijkertijd komt er een forse verlaging van de sponsoruitgaven met meer dan 10 miljoen euro. “De sponsorkosten van de Rabobank zijn te hoog en te versnipperd”, zegt Tom van Kuyk, Manager brand experience & partnerships bij Rabobank. Door meer focus te leggen moet de bijdrage van sponsoring aan het merk Rabobank groter worden.

Ben Mansvelder start eigen bureau Nineteen64

Ben Mansvelder is per 1 maart gestart met zijn eigen bureau Nineteen64. Nineteen64 is actief op het snijvlak van marketing, partnerships en maatschappelijke impact.

Sponsorship industrie wint opnieuw aan vertrouwen

De Europese sponsorship industrie heeft opnieuw aan vertrouwen gewonnen, blijkt uit de achtste editie van de ESA Sponsorship Sentiment Tracker.

AkzoNobel en McLaren Racing verlengen samenwerking

De Formule 1 auto van McLaren Racing zal voor het seizoen 2021 opnieuw worden uitgerust met AkzoNobels high-performance coatings. Dit betekent een verlenging van het bestaande partnerschap dat begon in 2008.

De TV-reclamemarkt is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen

De TV-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen, een daling van 9,1% in vergelijking met 2019. Alleen de non-spot markt daalde van € 95 miljoen naar 84 miljoen, een daling van 11,6%.