Artikelen

Influencers of Sports gebruikt de effectiviteit van sporters als communicatiemiddel

Influencer marketing is booming. Precies twee jaar geleden lanceerde House of Sports in samenwerking met influencer marketingplatform JOIN de nieuwe businessunit Influencers of Sports om een antwoord te kunnen bieden op de snel groeiende populariteit van influencerkanalen als volwassen marketinginstrument. Via het platform kunnen bedrijven voor hun marketingcampagnes samenwerken met bekende sporters als Suzanne Schulting, Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook micro influencers met een groot bereik binnen de gewenste doelgroep. Op dit moment biedt Influencers of Sports aan merken een selectie uit meer dan 800 personalities en groeit het aanbod nog steeds. Vanuit House of Sports is Lennart Bril verantwoordelijk voor Influencers of Sports.

Europese sponsormarkt krimpt met een kwart

De Europese sponsormarkt bedroeg vorig jaar 23,63 miljard euro. Dat betekent een achteruitgang met 23 procent in vergelijking met de uitgaven van een jaar eerder. Dat blijkt uit een onderzoek van de European Sponsorship Association (ESA) en het onderzoeksbureau Nielsen Sport.

eDivisie wordt ‘KPN eDivisie’ vanaf start nieuwe seizoen

De eDivisie, de EA SPORTS FIFA 21-competitie waarin alle 18 Eredivisieclubs vertegenwoordigd zijn, start op 30 maart met een nieuw seizoen én een nieuwe naam. De competitie wordt omgedoopt tot de KPN eDivisie, waarmee KPN zijn bestaande titel als Official Partner eDivisie uitbreidt naar Official Naming Partner eDivisie. De overeenkomst wordt aangegaan voor 2,5 jaar. De KPN eDivisie wordt georganiseerd door de Eredivisie CV in samenwerking met DreamHack Sports Games.

Radio 538 en KNVB in de verlenging

Ook de komende seizoenen is Radio 538 mediapartner van de KNVB en blijft daarmee de exclusieve radiopartner. Dit werd vanochtend bekendgemaakt in een gesprek met bondscoach Frank de Boer in De 538 Ochtendshow met Frank Dane.

Marc van den Tweel opvolger Gerard Dielessen bij NOC*NSF

Marc van den Tweel volgt per 1 oktober 2021 Gerard Dielessen op als algemeen directeur van NOC*NSF. Hij treedt deze zomer reeds in dienst van NOC*NSF zodat de overdracht van taken na de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo goed kan worden voorbereid.

Gazelle en Natuurmonumenten slaan de handen ineen.

Gazelle en Natuurmonumenten slaan de handen ineen. Zij trappen hun samenwerking af met de lancering van een nieuwe fietsroute door Dieren en omgeving en door Nationaal Park Veluwezoom. Gazelle en boswachters van Natuurmonumenten hebben de dertig kilometer lange route gezamenlijk uitgestippeld.

Organisatoren sportevenementen vrezen financiële gevolgen

Organisatoren van sportevenementen verwachten dat doordat er geen of aangepaste sportevenementen worden gehouden, dit sporen zal nalaten in de sector. 60% van de organisatoren denkt dat vooral de inkomsten van sponsoren zal afnemen. Dat blijkt uit een quickscan die het in evenementen gespecialiseerde onderzoeksbureau Respons deze maand uitvoerde.

Oranje Fonds & KPN Mooiste Contact Fonds gaan sociaal ondernemers steunen

Het Oranje Fonds en het KPN Mooiste Contact Fonds bundelen hun krachten en gaan eenzaamheid te lijf met behulp van zo’n 20 sociaal ondernemers.

Lifebuoy en KNVB gaan partnership aan

Het hygiënische zeepmerk Lifebuoy, onderdeel van Unilever, en de KNVB gaan een partnership aan. Samen willen zij zich inzetten voor een hygiënisch schone en veilige sportomgeving. Lifebuoy en de KNVB willen dat voor iedereen mogelijk maken, zowel langs de lijn als in de kleedkamer.

Hansaplast stelt vier topsporters als ambassadeurs aan

Om zoveel mogelijk sporters op allerlei sportgebieden kennis te laten maken met de functies van haar producten, zijn onlangs vier topsporters als ambassadeur aan Hansaplast verbonden. De samenwerking wordt begeleid door influencer marketingbureau Influencers of Sports.

20 jaar AFAS Live

Twintig jaar geleden, op 15 maart 2001, opende de Heineken Music Hall zijn deuren. Sindsdien hebben meer dan 1800 shows en evenementen in de inmiddels tot AFAS Live omgedoopte muziekzaal plaatsgevonden. Maar is het wel tijd voor een feestje, nu er al een jaar lang geen optredens meer zijn? Birgitte de Winter werd tien jaar geleden directeur van de muziekzaal als opvolger van Paul Stiekema. Samen met Communicatie Manager Annebelle Becker kijkt ze terug, en vooruit.

Martijn Kabbes naar NOC*NSF

Martijn Kabbes is als account manager/marketeer in dienst getreden bij het team Partnerships & Commercie van NOC*NSF.

Just Eat Takeaway breidt UEFA sponsoring fors uit

Just Eat Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft zijn sponsoring van UEFA fors uitgebreid. Komende jaren is het bedrijf behalve sponsor van EURO 2020 ook partner van een groot aantal Europese clubvoetbaltoernooien waaronder de Champions League voor mannen en vrouwen.

Toolnation sponsort Amstel Gold Race

Webshop Toolnation en de Amstel Gold Race gaan voor de editie 2021 een samenwerking aan. Het bedrijf wordt sponsor van zowel de Amstel Gold Race op zondag 18 april als de Toerversie Amstel Gold Race, die zaterdag 11 september verreden gaat worden.

KNVB en Volkswagen samen duurzaam op weg

Volkswagen en de KNVB zijn een nieuwe samenwerking aangegaan tot in elk geval eind 2023. Als gevolg van dit hernieuwde partnership wordt Volkswagen samen met zustermerk Volkswagen Bedrijfswagens de Duurzame mobiliteitspartner van de Nederlandse voetbalbond en tevens officieel supporter van de Oranjefans. Volkswagen en de KNVB streven beide naar een CO2-neutrale toekomst en bundelen de krachten om onder andere het vervoer van sporters en supporters rondom voetbalwedstrijden milieuvriendelijker in te vullen.