Artikelen

Hyundai verlengt partnerschap met Van Gogh Museum

Hyundai Motor Nederland verlengt de samenwerking met het Van Gogh Museum met minimaal twee jaar. Hyundai is sinds 2016 partner van het Van Gogh Museum en zal tot zeker 2022 bij het museum betrokken blijven.

IEG Outlook 2020: $10 miljard sponsorwaarde verlies

In Amerika moet naar schatting $ 10 miljard aan sponsorwaarde worden hersteld als gevolg van het stilleggen van de sport- en entertainmentindustrie vanwege de corona-pandemie. Dat is 38% van de totale omvang van de sponsormarkt van $ 26 miljard. Dat blijkt uit een survey van IEG onder beslissers in de Amerikaanse sponsorindustrie over de gevolgen van de COVID-19 pandemie.

Pepsi en Global Citizen werken samen in virtueel COVID-19 concert

NGO Global Citizen werkt samen met Pepsi bij een virtueel, live-gestreamed concert om mensen te helpen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en mensen die getroffen zijn door het COVID-19 virus. Het concert wordt georganiseerd door Lady Gaga en heeft optredens van oa Billie Eilish, Chris Martin (Coldplay), Eddie Vedder, Elton John, J Balvin, John Legend en Paul McCartney. De uitzending vindt plaats op 18 april.

Eredivisie op jacht naar mooiste shirt

De Eredivisie CV lanceert samen met alle clubs op 17 april het Eredivisie Shirt Festival. Een ode aan 64 jaar Nederlandse voetbalhistorie, die start met een unieke online verkiezing, ondersteund door alle Nederlandse profclubs.

AgriBioSource blijft hoofdsponsor De Graafschap

AgriBioSource Europe BV is ook komend seizoen de hoofdsponsor van De Graafschap. Het van oorsprong Doetinchems bedrijf is al jaren betrokken als sponsor van de Superboeren en prijkt sinds dit seizoen op de voorkant van het wedstrijdshirt als hoofdsponsor. Die samenwerking wordt met een jaar verlengd, ongeacht het niveau waarop De Graafschap komend seizoen acteert.

Eye Filmmuseum vindt partner in Bravoure

Eye Filmmuseum wil wereldwijd toonaangevend zijn in de wijze waarop film binnen een museale context wordt bewaard en getoond. Eye presenteert film als kunst, vermaak, cultureel erfgoed en maatschappelijk document. Hierbij is de digitale presentatie steeds belangrijker geworden. Voor hun digitale doorontwikkeling heeft Eye nu een partner gevonden in Bravoure.

Mascha van Werven: “Denken vanuit een nieuwe realiteit”

Behalve dat er bij NOC*NSF opluchting is dat snel duidelijk was wanneer de Olympische Spelen in 2021 plaatsvinden, is er vooral bezinning bij de sportkoepel om te bepalen hoe men de Nederlandse sport nu en na de coronacrisis het best kan ondersteunen. Het betekent denken vanuit een nieuwe realiteit. Mascha van Werven, Manager Afdeling Partnerships & Commercie, merkt een grote solidariteit, ook vanuit de partners in het bedrijfsleven.

Jan Paul de Wildt: "We gaan sociale cohesie nog meer leren waarderen"

Met de afgelasting van alle grote sportevenementen en evenementen in 2020 heeft het coronavirus grote gevolgen voor de sportmarketing-en merkactivatiebureaus. Jan Paul de Wildt, directeur van Kumpany en BetterMatter, verwacht dat de gevolgen heftig en langdurig zullen zijn. Maar, optimist van nature, denkt hij dat we sociale cohesie nog meer gaan leren waarderen.

Welkom Energie blijft rugsponsor van NAC Breda

NAC Breda en Welkom Energie verlengen het partnerschap met een jaar. Hiermee staat ook volgend jaar Welkom Energie op de rug van de NAC-shirts.

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland

Markteffect, partner van Sponsorreport, is naast Ipsos en Neurensics als één van de drie onderzoeksbureaus genomineerd voor de prestigieuze titel: Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020.

ATPI en NOC*NSF verlengen samenwerking met een jaar

Vanwege het verplaatsen van de Olympische en Paralympische Spelen naar de zomer van 2021, hebben NOC*NSF en ATPI Sports Events hun aflopende samenwerking verlengd met een jaar.

Eredivisie lanceert Eredivisievoorelkaar

De Eredivisie CV heeft in samenwerking met NLvoorelkaar, de 18 Eredivisieclubs en partners van de competitie het landelijk vrijwilligersplatform Eredivisievoorelkaar.nl gelanceerd. Op dit platform kan iedereen kenbaar maken of hij/zij door de coronacrisis ergens hulp bij kan gebruiken of juist wil bieden. Doel van de samenwerking is om de kracht van voetbal in te zetten om zoveel mogelijk hulpvragen op te sporen en in te vullen.

Bewaar je ticket, geniet later

Nederlandse theaters, concertzalen, poppodia, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals vragen gezamenlijk aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo de sport en de culturele sector te steunen. Deze sectoren hebben in gezamenlijkheid een regeling ontwikkeld, met ondersteuning van de ministeries van OC&W en VWS.

AZ en Vomar verrassen AZ-fans met paaspakketten

AZ en strategisch partner Vomar hebben in aanloop naar de paasdagen de handen ineengeslagen om ouderen te ondersteunen tijdens de coronacrisis.

Eredivisie-hoofdsponsors en corona

Wanneer en of de Nederlandse Eredivisie het seizoen 2019-2020 zal uitspelen is nog niet bekend. Wat alle financiële gevolgen zullen zijn en de gevolgen voor sponsoring nog minder. Hoe staat het met de contracten met de hoofd- en kledingsponsors van de 18 Eredivisie-clubs?