Artikelen

Sponsorreport als gratis download

Vandaag is het nieuwe nummer van Sponsorreport uitgekomen. Omdat veel mensen thuis werken en het blad waarschijnlijk op kantoor ligt, is het nummer nu voor iedereen als gratis download beschikbaar.

Arno de Jong uitgeroepen tot Marketeer of the Year

Arno de Jong, CMO van Nederlandse Loterij, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Dat is donderdag 26 maart in een alternatieve - online – editie van de Dutch Marketing Awards bekendgemaakt.

Sponsors Tokio 2020 houden rechten in 2021

Het IOC heeft laten weten dat alle sponsors van de Olympische Spelen in 2020 hun rechten behouden bij de uitgestelde spelen in 2021. Van een aantal sponsors liep het contract eind 2020 af, zoals van General Electric, Procter & Gamble en Dow.

Esports: lichtpuntje in stille sportwereld

Het zijn onzekere tijden voor iedereen en voor de sportwereld niet in de minste plaats. Maar er zijn lichtpuntjes, ziet Eva Gerritse van Blauw Research. In een wereld van social distancing wordt er meer dan ooit contact gemaakt via online kanalen en dus verschuift ook de sport naar de virtuele wereld.

Olympische Spelen uitgesteld

De Olympische Spelen en de Paralympische Spelen in Tokyo worden uitgesteld naar 2021. Dat zijn het Internationaal Olympisch Comité, de Japanse regering en het Japanse organisatiecomité overeengekomen.

Coronacrisis en sponsoring

Gisteren werd besloten dat alle samenkomsten in Nederland tot 1 juni verboden zijn. Dat betekent dat theaters, festivals, competities, sport- en muziekevenementen, podia en horeca nog zeker twee maanden langer op slot gaan. Het openbare leven ligt nagenoeg stil. Dat de huidige coronacrisis, en de economische gevolgen die in het verlengde daarvan gaan liggen, nu en in de toekomst een grote impact op sponsoring heeft is dan ook onvermijdelijk.

TivoliVredenburg en Rabobank verlengen samenwerking

Muziekgebouw TivoliVredenburg en de Rabobank hebben hun overeenkomst met vijf jaar verlengd. In de nieuwe samenwerking leggen de partijen nog meer de nadruk op verbinden en verenigen.

Heineken en Mojo Concerts verlengen samenwerking

Heineken Nederland en Mojo Concerts verlengen hun samenwerking met nog eens vijf jaar.

Korfballend Nederland start actie om eenzaamheid tegen te gaan

Met de actie ‘Kleur je wereld een stukje mooier’, wil telecomaanbieder Simpel, sinds drie jaar sponsor en fan van Korfbal in Nederland, samen met korfballend Nederland haar steentje bijdragen om het isolement van mensen die noodgedwongen in isolement zitten iets dragelijker te maken.

Kick-off activatieprogramma La Vuelta uitgesteld

De organisatie van La Vuelta Holanda heeft besloten de kick-off van het activatieprogramma, die gepland stond op 29 april a.s., voorlopig uit te stellen.

Invictus Games Den Haag 2020 uitgesteld

In het licht van de pandemie van Coronavirus COVID-19 heeft het bestuur van de Invictus Games Den Haag 2020, samen met de Invictus Games Foundation, geconcludeerd dat de organisatie van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresenteerd door Jaguar Land Rover, niet meer kan plaatsvinden zoals gepland van 9 tot 16 mei 2020.

Ook Heineken Dutch GP uitgesteld

De Heineken Dutch GP in Zandvoort wordt niet op 3 mei gereden, maar uitgesteld naar een latere datum.

"Feyenoord en Sparta kiezen voor BMW"

Feyenoord en Sparta rijden vanaf het volgend seizoen allebei in BMW. Dat melden verschillende Rotterdamse media.

KPMG: “Europese voetbalcompetities lopen € 4 miljard mis door coronacrisis”

De vijf belangrijkste voetbalcompetities in Europa – de Premier League, La Liga, de Bundesliga, de Serie A en La Ligue – lopen samen zo’n € 4 miljard aan inkomsten mis als gevolg van het coronavirus. Dit blijkt uit een analyse van KPMG’s Football Benchmark.

Eurovisie Songfestival 2020 gaat niet door

Het Eurovisie Songfestival 2020, dat op 12, 14 en 16 mei in Rotterdam Ahoy zou worden gehouden, gaat niet door.