Artikelen

Sportmarketingbureaus ondersteunen convenant gezonde sportevenementen

Voorafgaand aan het NOS|NOC*NSF Sportgala op 19 december jl. ondertekenden gemeenten, sportmarketingbureaus, NOC*NSF en Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) onder begeleiding van Erben Wennemars het Convenant Gezonde Sportevenementen. Doel van het convenant is met elkaar een beweging in gang te zetten waardoor sport en gezonde leefstijl hand in hand gaan.

Bevestiging Rabobank als partner KNSB

Op 27 december vindt de officiële bevestiging plaats van het sponsorschap door Rabobank van de KNSB. Zoals eerder duidelijk was is Rabobank de komende vier jaar sponsor van de schaatsbond. De bank wil een structurele bijdrage leveren aan de ontwikkeling en vernieuwing van de schaatssport, met versterking van de lokale verenigingen als fundament.

Frijns opnieuw voor Audi in DTM

Robin Frijns (27) zal in 2019 voor het tweede achtereenvolgende jaar voor Audi in de DTM aan de start verschijnen.

Team Jumbo-Visma trekt 7 nieuwe partners en suppliers aan

Team Jumbo-Visma heeft zeven nieuwe partners en suppliers aan zich weten te binden. Het wielerteam heeft onder meer een overeenkomst gesloten met pastamerk Grand’Italia en zich verzekerd van een samenwerking met SeaSucker voor inventieve dakrekken op de auto’s.

Signify partner Caravaggio tentoonstelling

Signify, voorheen Philips Lighting, heeft een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming van de unieke tentoonstelling Utrecht, Caravaggio en Europa, waar de wisselwerking tussen licht en donker en belichting centraal staat.

Interview Bas Roelofs (FrieslandCampina):

Als uitbreiding op de verbintenis die FrieslandCampina heeft met NOC*NSF is Campina ook official supplier geworden van TeamNL. Bas Roelofs, managing director FrieslandCampina Nederland, legt uit waarom.

Sponsorinkomsten Formule 1 teams dalen met 25%

De totale inkomsten uit sponsoring van de Formule 1-teams zijn afgelopen tien jaar met een kwart gedaald. De inkomsten liepen terug van $1,01 miljard in 2007 naar $772,5 miljoen in dit jaar. Dat blijkt uit cijfers van Formula Money.

De gesponsorde kerstgedachte van 2018

“Moeten we geen kerstkaart versturen?” vraagt een van de directeuren zo rond november. In het managementoverleg wordt driftig ja geknikt. Goed idee, waarom zou je ook tegen een kerstkaart zijn. Maar of de kaart ook voor kerstmis in de bus ligt is de vraag, denkt Anna Kesler.

Justin Goetzee algemeen directeur Team Jumbo-Visma

Justin Goetzee wordt de nieuwe algemeen directeur van schaats- en wielerploeg Team Jumbo-Visma. De Bredanaar maakte onlangs bekend dat hij per 1 januari stopt als directeur van eredivisionist NAC Breda. Per 1 februari treedt hij in dienst bij Team Jumbo-Visma.

Ajax breekt overeenkomst met TUI open

Ajax en TUI Nederland hebben de bestaande overeenkomst opengebroken, opgewaardeerd en verlengd met 5 jaar. De reisorganisatie blijft onder de nieuwe voorwaarden tot minimaal 2024 als Official Travel Partner aan Ajax verbonden.

Vibes of the Week #50

De Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes

Campina wordt official supplier TeamNL

NOC*NSF en Campina breiden hun partnership verder uit om een gezonde en sportieve levensstijl te ondersteunen met de natuurlijke kracht van zuivel.

Björn Borg gaat partnership aan met Strong Viking

Het Zweedse sports fashion brand Björn Borg bundelt vanaf 1 januari 2019 de krachten met Strong Viking, de grootste Obstacle Run organisator van Europa. De sportieve brands gaan vanaf het nieuwe jaar een samenwerking voor een periode van 2 jaar aan (2019/2020), welke wordt uitgerold in Nederland, België en Duitsland. Björn Borg is hiermee één van de main sponsors van Strong Viking.

O’sonyq official sportdrank van de Zwembond

O’sonyq is de komende jaren official supplier op gebied van sportdranken van de Koninklijke Nederlandse Zwembond.

Sky beëindigt wielrensponsoring na 2019

Sky heeft laten weten dat 2019 het laatste jaar is dat het mediabedrijf als wielrensponsor actief zal zijn.