Artikelen

KNLTB en Sunweb brengen TeamNL-tennisfans naar Madrid

Sunweb en KNLTB gaan tennisfans die het TeamNL Davis Cupteam willen ondersteunen tijdens het Davis Cup-eindtoernooi in november, de mogelijkheid bieden om met een volledig georganiseerde reis de wedstrijden in Madrid te bezoeken.

Sunweb nieuwe partner NOC*NSF met vernieuwend revenuesharingmodel

NOC*NSF en Sunweb gaan een partnership aan tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Doel van het partnership is het aanbieden van reizen aan fans om sportwedstrijden te bezoeken. Vernieuwend onderdeel is een revenuesharingmodel voor de betrokken sportbonden.

Interview Jumbo: “Jumbo is meer en meer een techbedrijf”

Jumbo Supermarkten is een van de vijf partners die zich achter het Brainport Eindhoven concept van PSV hebben geschaard. En dat is niet vreemd. “Jumbo is meer en meer een techbedrijf”, zegt Colette Cloosterman, CCO van Jumbo.

Blokker wordt licentiepartner OranjeLeeuwinnen

Het Nederlandse vrouwenelftal krijgt één van haar grootste licentiepartners ooit. De KNVB en Blokker kondigen deze vrijdag het partnerschap aan rondom het WK 2019 in Frankrijk.

AZ en Zell-Gerlos verlengen samenwerking

AZ heeft het contract met het ski- en recreatiegebied Zell-Gerlos verlengd. De Partner in Business is nu tot medio 2020 aan de club verbonden.

Kia Motors hoofdsponsor EK League of Legends

Kia Motors betreedt de wereld van e-sports – de wereld van het gamen – en wordt hoofdsponsor van het Europese League of Legends-kampioenschap (LEC).

ING Red ‘Best of Belgium’

ING België heeft tijdens de Belgian Sponsorship Awards de trofee ‘Best of Belgium’ gewonnen voor zijn project ‘Red’. Dankzij deze award krijgt ING de eer België te vertegenwoordigen tijdens de Best of Europe Award, georganiseerd door de European Sponsorship Association in Londen.

Non-spot bestedingen televisie dalen

De bestedingen voor non-spot op televisie zijn in 2018 uitgekomen op 93 miljoen euro. Dat is een daling met 3,3%. Dat blijkt uit het Screenforce Jaarrapport 2018.

Influencers of Sports brengt sport- en marketingwereld samen

Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketing platform Join het platform Influencers of Sports. Voor bedrijven is het via dit platform mogelijk om voor hun marketing campagnes samen te werken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook de fanatieke #fitgirl met 10.000 volgers op Instagram.

Frans Janssen (PSV): Deze regio staat bekend om samenwerking

Hoewel hij zelf bescheiden is over zijn rol, wordt Commercieel Directeur bij PSV Frans Janssen wel genoemd als de geestelijk vader van het Brainport Eindhoven concept. Hoe is de samenwerking tot stand gekomen?

Mike van der Steen start eigen label Box-to-Box

Mike van der Steen, specialist in sportsponsoring, sales en marketing, begint vanaf 1 april voor zichzelf. Onder de naam Box-to-Box gaat hij zich toeleggen op het bedenken en benutten van sponsoringconcepten en het vinden van de juiste sponsors voor sportbonden, clubs, atleten en evenementen en atleten.

PSV sluit uniek partnership

PSV kiest met ingang van komende zomer voor een innovatieve, vernieuwende samenwerking met het bedrijfsleven. ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten verbinden zich onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven als premium partner aan PSV.

Waarom Tricorp in Formula E stapt

Tricorp, voormalig hoofdsponsor van de Tilburgse voetbalclub Willem II en ijshockeyclub Tilburg Trappers, heeft gekozen om sponsor te worden van het HWA Racelab-team in de Formula E. Waarom deze keuze vragen we aan directeur Gertjan van Eck.

Red Bull meest bekende sponsor Max Verstappen

Zowel top of mind, spontaan als geholpen is Red Bull de meest bekende sponsor van Max Verstappen. Op de tweede plaats staat Jumbo. Dat blijkt uit de Sponsorreport Brandtracker van Sponsorreport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect.

PwC wordt partner World Press Photo

PwC wordt Nederlandse partner van de World Press Photo Foundation.