Artikelen

Rabobank wordt sponsor Leeuwarden-Fryslân 2018

De Friese Rabobanken, en Rabobank Leeuwarden-Noordwest Friesland in het bijzonder, wordt partner van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018. Rabobank verbindt zich aan diverse projecten die in het cultuurjaar worden geïnitieerd. Het partnership is opvallend omdat ING hoofdsponsor is van het evenement.

Erik Ruts naar NOC*NSF: van brein naar hoofd

Sponsorbrein Erik Ruts is 25 september gestart als Hoofd Partnerships bij NOC*NSF. Ruts gaat de plek invullen die vacant was geworden nadat Ronald van Liemt om persoonlijke redenen NOC*NSF moest verlaten. In een exclusief interview voor Sponsorreport vertelt hij waarom en wat de ambities zijn.

Omzet sponsoring bij Ajax naar € 29,1 miljoen

Bij Ajax is de omzet uit sponsoring afgelopen boekjaar met 2,4 miljoen euro gestegen naar 29,1 miljoen euro.

Softbalsters starten fundraisingcampagne

De softbalsters van Team Kingdom of the Netherlands willen, wanneer softbal, net als honkbal, tijdens de Spelen van Tokio 2020 terugkeert op het Olympisch programma, strijden om een Olympische medaille. Daar is echter funding voor nodig en daarom is de Starship Opportunity in het leven geroepen.

Jupiler stopt Eerste Divisie sponsoring

Jupiler stop na dit seizoen met de sponsoring van de Eerste Divisie. Jupiler is dan 12 jaar naamgever geweest van de Jupiler League. De Coöperatie Eerste Divisie (CED) is inmiddels begonnen met gesprekken met mogelijke opvolgers.

Zorg van de Zaak verlengt hoofdsponsorschap FC Utrecht

Zorg van de Zaak, een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg en FC Utrecht hebben hun sponsorovereenkomst opengebroken en verlengd tot medio 2020.

Interview Pieter Cool (Van Lanschot)

Van Lanschot en het Van Gogh Museum hebben de lopende sponsorovereenkomst verlengd tot eind 2019. Toegankelijkheid speelt binnen de nieuwe overeenkomst een belangrijke rol, waarbij het de ambitie is om meer Nederlanders het museum te laten bezoeken. Pieter Cool, sponsormanager bij Van Lanschot, geeft toelichting.

K-Swiss wordt official kledingsupplier KNLTB

De Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) heeft een sponsorovereenkomst gesloten met schoenen- en kledingmerk K-Swiss. De nieuwe samenwerking met het merk betreft een official supplier partnerschap en gaat in per 1 januari 2018.

ABN AMRO wordt Official eSports Partner van Ajax

ABN AMRO breidt het partnership met Ajax verder uit en wordt Official eSports Partner van de club. De bank gaat zich ook in de snel groeiende virtuele voetbalwereld focussen op talentontwikkeling en het waarmaken van ambities.

Naamgeving Bundesliga-stadions € 40 miljoen

De naamgeving van de stadions van de voetbalclubs in de Bundesliga levert de clubs in totaal 40 miljoen euro op. Dat heeft het Duitse blad Sponsors berekend. Nederland zit daar ver onder.

Ajax en VodafoneZiggo intensiveren samenwerking

Deze maand tekenden VodafoneZiggo en Ajax een uitgebreide 5-jarige ICT-samenwerking waarmee een verdere intensivering van het partnership is gerealiseerd. Ziggo is hoofdsponsor van Ajax en dankzij de joint venture van Vodafone en Ziggo werken beide merken op tal van gebieden nauw samen met Ajax.

FOX Sports Eredivisie bedankt 1.000.000 abonnees

FOX Sports Eredivisie viert de mijlpaal van 1 miljoenabonnees met een speciale ‘bedankt campagne’. De fans worden hierin bedankt door spelers en iedereen bij FOX Sports Eredivisie. De campagne is ontwikkeld in nauwe samenwerking met CROWD.

Samenwerking Ajax en bol.com

Vanaf vandaag kunnen fans van Ajax ook bij bol.com terecht voor de aankoop van een ruim assortiment Ajax-fanartikelen. Waar de club al jaren een eigen webshop heeft, verkoopt Ajax vanaf nu ook merchandise via bol.com.

Van Lanschot en Van Gogh Museum verlengen samenwerking

Van Lanschot en het Van Gogh Museum verlengen de lopende sponsorovereenkomst met twee jaar tot eind 2019. De verlenging komt voort uit de succesvolle samenwerking en activatie de afgelopen tweeënhalf jaar. Deze samenwerking is in 2016 bekroond met een SponsorRing in de categorie Kunst & Cultuur.

Sponsorbudgetten in VS onder druk

De druk op sponsoringbudgetten in Amerika is terug te zien in de bestede bedragen en het aantal sponsors in de lijst van grootste sponsors in Amerika die onderzoeksbureau IEG heeft gepubliceerd.