Artikelen

Asics en NOC*NSF beëindigen samenwerking

Na 12 Olympische spelen komt er een einde aan de samenwerking tussen ASICS en NOC*NSF. Beide partijen hebben met wederzijds respect en in goede harmonie besloten hun partnership na 22 jaar te beëindigen.

ABN AMRO en Fonds Gehandicaptensport verlengen samenwerking

Voor de finale van het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament (WWTT) hebben ABN AMRO en Fonds Gehandicaptensport de samenwerking verlengd tot en met 2018.

Samenwerking Nereus en coachpartner Evi Van Lanschot verlengd

Coachpartner Evi Van Lanschot heeft bijgetekend voor 2017 als sponsor van Nereus.

Bavaria en Tim Lips starten eerste commerciële paardensportploeg

Drievoudig Olympisch eventingruiter Tim Lips en voormalig bondscoach van het Nederlands Eventingteam Martin Lips kondigen samen met Bavaria 0.0 de start van de eerste commerciële ploeg ooit in de hippische sport aan.

Deelnemers BankGiro Loterij zorgen voor recordbedrag

Via de deelnemers van de BankGiro Loterij kan de loterij dit jaar een recordbedrag van 66,9 miljoen euro verdelen onder 66 organisaties die werken op het terrein van cultuur en monumentenzorg in Nederland.

Asito hoofdsponsor Heracles Almelo E-Sport

Met het aantrekken van Asito als hoofdsponsor ziet Heracles Almelo de ontwikkelingen van E-Sport versnellen. Morgen ondertekenen Asito en Heracles Almelo het contract in bijzijn van Bryan Hessing, fulltime E-Speler van de club. Asito wil met het sponsorschap een jongere doelgroep bereiken.

Amsterdam ArenA focust met BAM op innovatie in technisch beheer en onderhoud

BAM heeft founderovereenkomst met Amsterdam ArenA verlengd tot 2026. BAM Bouw en Techniek en Honeywell worden strategische innovatiepartners van de Amsterdam ArenA voor alle techniek. Onderdeel van de overeenkomst vormt de aanleg van een nieuw gebouwmanagementsysteem voor het management van de technische systemen in het stadion.

Puma wordt kledingsponsor FC Groningen

FC Groningen speelt vanaf het seizoen 2017/2018 in Puma kleding. De club en het sportmerk hebben een contract getekend voor vier jaar.

Fans Eredivisieclubs steunen met recordbedrag jeugdopleiding

De 18 Eredivisieclubs kunnen dankzij hun supporters dit jaar een recordbedrag van in totaal ruim 4 miljoen euro voor de eigen jeugdopleidingen verdelen.

Peugeot official partner ABN AMRO WTT

Peugeot is vanaf dit jaar officieel partner van het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam Ahoy. Het automerk lanceert daarbij een spraakmakende contentcampagne: "A ride with Frank”.

Meer geld vanuit VriendenLoterij

56,6 miljoen euro gaat er in 2017 naar Nederlanders die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. In vergelijking met vorig jaar is er vanuit de VriendenLoterij 3,7 miljoen euro meer beschikbaar voor goede doelen.

EK 2017 en WK 2019 3x3 basketball naar Amsterdam

De Nederlandse Basketball Bond, TIG Sports en House of Sports mogen van de internationale basketballbond FIBA in 2017 de Europese kampioenschappen en in 2019 de Wereldkampioenschappen 3x3 basketball in Amsterdam organiseren. Dat heeft FIBA Executive Director Europe Kamil Novak op een persconferentie in de ambtswoning van Amsterdam bekend gemaakt.

Pepsi en Samsung sponsoren Funsports Xperience

Van woensdag 8 t/m zondag 12 maart vindt gelijktijdig met de HISWA in RAI Amsterdam de eerste editie van de Funsports Xperience plaats. Het event wordt gesponsord door Pepsi en Samsung en richt zich op water- en landgerelateerde funsports zoals kite-, wind-, golfsurfen, wakeboarden, skimboarden, SUP-pen, BMX'en en skateboarding.

ASICS en de Atletiekunie tekenen voor vier jaren bij

Tijdens de AA Drink Nederlandse Kampioenschappen Indoor Atletiek in Omnisport Apeldoorn hebben ASICS en de Atletiekunie opnieuw een vierjarige overeenkomst getekend.

FOX Sports en Keuken Kampioen op zoek naar de kampioenen

Vanaf vandaag lanceren Keuken Kampioen en FOX Sports de campagne KampioensKoorts. Voetbalteams die in de race zijn voor het kampioenschap maken kans op een live kampioenswedstrijd op FOX Sports.