Artikelen

The Last of Us naamsponsor van de 1/4 Marathon Rotterdam

De 1/4 Marathon Rotterdam van de NN Marathon Rotterdam krijgt een nieuwe naam: The Last of Us 1/4 Marathon Rotterdam. De succesvolle HBO-serie The Last of Us – waarvan het tweede seizoen op 14 april (de dag na het evenement) te zien is op HBO Max - verbindt zich als naamsponsor aan het Rotterdamse evenement.

Olympische hockeysters nieuwe ambassadeurs van Boerschappen

Boerschappen, de écht verse maaltijdbox, kondigt vandaag haar eerste partnership in de sport aan. In samenwerking met Olympisch kampioenen Maria Verschoor en Freeke Moes betreedt Boerschappen de sportwereld vanuit haar missie om gezonde voeding veel toegankelijker te maken.

‘Sponsoring écht waarderen, dat is de uitdaging’

Onlangs werd hij door SponsorReport voor de tweede maal uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in sponsoring. En dus was het de hoogste tijd om Arno de Jong, sinds afgelopen zomer Chief Customer Officer bij Nederlandse Loterij, nader te spreken. Hoewel de aanleiding voor het interview een persoonlijke waardering van het werk van De Jong is, spreekt hij het liefst over zijn vak. Het vak sponsoring heeft een grote professionalisering doorgemaakt in de afgelopen decennia, constateert hij. Onder zijn leiding is het voor Nederlandse Loterij een belangrijk onderdeel van het bedrijfsbeleid geworden. En daar is veel tijd en energie in gaan zitten. “Wij geloven in langdurige partnerships, dat je op langere termijn ontdekt hoe je optimaal samenwerkt.”

Reggeborgh Foundation steunt kanovaarder Joris Otten

Joris Otten wordt het komend jaar gesteund door Reggeborgh Foundation. De wildkanovaarder uit Helmond wordt opgenomen in het Groene Appels programma. “Ik ben er ontzettend blij mee. Het helpt me bij het uitoefenen van mijn sport, maar het is ook fijn dat zo’n mooie club als Reggeborgh haar naam aan mij wil verbinden.”

AFAS terug als hoofdsponsor van voetbalclub AZ

AFAS Software prijkt vanaf het seizoen 2025/2026 opnieuw als hoofdsponsor op de shirts van AZ. Na een eerdere periode van twaalf jaar als hoofdsponsor verbindt AFAS zich opnieuw voor vijf jaar aan de eredivisieclub uit Alkmaar. De hernieuwde samenwerking markeert een betekenisvolle doorstart met een scherpe focus op zichtbaarheid, talentontwikkeling en maatschappelijke impact. AFAS blijft tevens naamgever van het stadion waar AZ haar wedstrijden speelt en van het AFAS Trainingscomplex in Wijdewormer.

KNVB en DPG Media verlengen samenwerking tot en met EK 2028

De KNVB en DPG Media hebben hun samenwerking verlengd tot en met het EK 2028 in Engeland. De vernieuwde overeenkomst houdt in dat het partnership verder wordt geïntensiveerd. DPG Media biedt de KNVB de mogelijkheid om gebruik te maken van commerciële ruimte in digitale media en print, zowel landelijk als regionaal.

Nieuw management TIG Sports & Events

Willem Overdiep en Noor van der Lugt vormen per 1 april de bureaudirectie van TIG Sports & Events. Niels Markensteijn en Norbert Chevalier vormen nu de directie van TIG maar gaan zich meer richten op de groei van het bureaunetwerk GoodFellows waar TIG Sports & Events onderdeel van uitmaakt.

Sportpaleis Antwerpen wordt AFAS Dome

Vanaf 1 september 2025 krijgt de grootste indoor concertzaal van België een nieuwe naam. Dankzij een naamgevend partnership met AFAS Software begint een nieuw hoofdstuk voor de legendarische evenementenlocatie, die voortaan als AFAS Dome door het leven gaat. De rijke geschiedenis en de unieke beleving die de zaal al decennialang biedt, blijven behouden, terwijl innovatie en vernieuwing de toekomst vormgeven als dé toonaangevende en iconische evenementenlocatie van het land.

MediaMarkt start samenwerking met Robbie Williams

MediaMarkt Nederland kondigt een samenwerking aan met muziekicoon Robbie Williams. In juli 2025 wordt een exclusieve collectie audioapparatuur onder het eigen merk PEAQ gelanceerd: ‘PEAQ by Robbie Williams’. De eerste collectie bestaat uit zes producten, waaronder stijlvolle hoofdtelefoons, speakers en een soundbar. Elk product is uitgevoerd in strak zwart design met de initialen en handtekening van Robbie Williams in verfijnde goudkleurige accenten.

Volvo en KNHB verlengen jarenlange samenwerking

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) en Volvo Car Nederland zetten hun succesvolle samenwerking voort. Volvo, al sinds 1994 partner van de KNHB, blijft zich ook in de toekomst inzetten voor de groei van het Nederlandse hockey.

Fondsen om trots op te zijn

KPN is vooral bekend van grote sponsorships met de KNVB, de Eredivisie en het Rijksmuseum. Minder bekend zijn de twee grote fondsen waar KPN zijn naam aan heeft verbonden: het KPN Mooiste Contact Fonds en het TEAMKPN Sportfonds. Maar de impact van beiden zijn groot, zegt Mark Versteegen, zowel directeur sponsoring als directeur van het KPN Mooiste Contact Fonds.

Panattoni Park Twente Nieuwe Sponsor van Voetbalclub Heracles

Als nieuwkomer in de regio heeft Panattoni Park Twente zich verbonden als sponsor van voetbalclub Heracles Almelo voor de aankomende derby op 30 maart. Het multifunctionele bedrijfsgebouw Panattoni Park Twente is gelegen op het XL Businesspark in Almelo, is recent opgeleverd en heeft een oppervlakte van maar liefst 55.000 m². Het pand is per direct te huur. Deze sponsoring komt voort uit de wens van Panattoni Park Twente om niet alleen iets terug te doen voor de regio maar ook om actief aan te sluiten bij de lokale gemeenschap en het bedrijvige netwerk in de regio.

Ajax verlengt contract Menno Geelen

De Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV is voornemens het contract van Menno Geelen te verlengen tot en met 30 juni 2027. Dit met inachtneming van de geldende procedure, waardoor hij na de aankomende Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) door de RvC kan worden herbenoemd voor de nieuwe periode. De huidige termijn van Geelen loopt tot en met 30 juni 2026.

Joy Beune nieuwe boegbeeld van Holland America Line

Jarenlang stond Joy Beune bekend als het grootste schaatstalent van Nederland. Met maar liefst vijf wereldtitels bij de junioren en evenveel junioren-wereldrecords, die tot op de dag van vandaag nog steeds staan, weet ze wat winnen is. Na haar overstap naar Team IKO-X2O bewees ze zich ook op het allerhoogste niveau. Met wereldtitels op de 5000 meter, ploegenachtervolging en allround liet ze vorig seizoen zien dat ze tot de absolute wereldtop behoort. Haar grote doel: schitteren op de Olympische Spelen van 2026 in Milaan.

KPN eDivisie Finals: ‘Hollandse Meesters’ strijden om landstitel

Het Rijksmuseum is op zaterdag 19 april het podium van het ultieme Nederlandse esports-evenement. In de Eregalerij van Nederlands’ bekendste museum strijden de vier beste clubs uit de KPN eDivisie met elkaar om het nationale kampioenschap. Een bijzondere combinatie van sport en cultuur, tussen de legendes van het verleden en de e-helden van vandaag.