Artikelen

N.E.C. en GX tekenen meerjarige verlenging

N.E.C. en GX hebben het contract met drie jaar verlengd. GX blijft betrokken als official partner en ondertekende eerder deze week het contract. De digitale Nijmeegse partner prijkt al sinds 2017 op het N.E.C.-tenue. Unibet zou zich aan de Nijmeegse club hebben verbonden.

Heroes Den Bosch en Macron verlengen partnership met vijf jaar

Heroes Den Bosch en Macron hebben hun samenwerking met vijf jaar verlengd. In 2019 sloot het Italiaanse merk vanuit de vestiging in Deurne aan bij de club en na drie succesvolle seizoenen is nu dus besloten het partnership voor lange tijd voort te zetten.

Sponsorinkomsten poppodia gehalveerd

Poppodia ontvingen zowel in 2020 als 2021 € 1,4 miljoen inkomsten uit sponsoring. Dat is een daling van 50% ten opzichte van 2019.

Hollandse voedselproducenten bundelen krachten en verhogen donaties aan Voedselbank

De druk op de Voedselbank wordt steeds groter; naar verwachting neemt het aantal klanten deze winter met minimaal 40% toe ten opzichte van begin dit jaar. Unox, Iglo, Hak en Bolletje vormen daarom samen een ‘Wintercollectief’ om de Voedselbank te hulp te schieten en gezinnen die het nodig hebben te helpen. De vier Hollandse voedselproducenten slaan de handen ineen en vergroten deze winter hun steun aan de Voedselbank. Andere voedselproducenten worden opgeroepen om zich ook aan te sluiten bij dit collectief, om zo samen klanten van de Voedselbank de winter door te helpen.

“Link tussen Zaanlander en Albert Heijn versterken”

Albert Heijn is vanaf dit schaatsseizoen mede-naamgever geworden van het schaatsteam Team Albert Heijn Zaanlander. Peter Lansaat, hoofd sponsoring bij Albert Heijn, licht het partnership toe.

SportVibes en WSM gaan samenwerking aan

SportVibes, het sportmarketingbureau uit Delft, breidt uit met een media & sports development tak. Dimitri Bonthuis, die met zijn bureau WSM verhuist naar Delft, gaat als directeur Media & Sports Development aan de slag. De samenwerking is een vervolg van gezamenlijke projecten waar beide partijen bij betrokken zijn.

ABN AMRO start in 2023 met rolstoeltennistoernooi voor vrouwen

Komend jaar organiseert ABN AMRO voor het eerst een rolstoeltennistoernooi voor vrouwen als onderdeel van het ABN AMRO Open. Het nieuwe toernooi is een eigen initiatief van ABN AMRO, volledig geïntegreerd in het bestaande tennis- en rolstoeltennistoernooi voor mannen. Het maakt de 50ste editie van het tennistoernooi – en de 15e van het rolstoeltennistoernooi – nog eens éxtra bijzonder. Sander Bestevaar van ABN AMRO: "Dit is een belangrijkste stap in de ontwikkeling van het vrouwenrolstoeltennis, waarmee we de weg naar gelijke kansen verder versnellen."

Zorgverzekeraar Just lanceert samenwerkig met Twitch-streamers

Vorige week, op World Mental Health Day, lanceerde zorgverzekeraar Just een samenwerking met Twitch-streamers Puxque en Fems. Just wil hiermee gamers handvatten bieden voor een positieve boost mentale gezondheid.

FC Groningen speelt in zwart shirt voor aardbevingsproblematiek

FC Groningen speelt de bekerwedstrijd tegen FC Dordrecht in een zwart tenue, wat refereert aan het scenario waarmee veel slachtoffers en gedupeerden van de aardbevingen te maken hebben en/of mogelijk nog te maken krijgen. Met dit tenue gaat de club dit seizoen opnieuw extra aandacht vragen voor de aardbevingsproblematiek.

Mitsubishi Electric en KNVB starten campagne in kader energiebesparing

Mitsubishi Electric wordt partner van De Groene Club van de KNVB. Samen starten ze een 'Energietrainer'-campagne om meer aandacht te vestigen op energiebesparing.

CZ blijft titelsponsor CZ Tilburg Ten Miles

CZ blijft ook de komende jaren als titelsponsor verbonden aan de Tilburg Ten Miles. De zorgverzekeraar heeft het contract met Golazo Nederland verlengd.

Spotify audiopartner van ADE 2022

Spotify is de officiële audiopartner van Amsterdam Dance Event (ADE) 2022. Met de samenwerking bundelen de muziekpartners hun krachten om de dancecultuur en diens artiesten te vieren. Ter gelegenheid van het festivalweekend, dat van 19 t/m 23 oktober plaatsvindt in Amsterdam, presenteert de streamingdienst een masterclass voor opkomende artiesten en dj’s.

Remco Barbier verlaat Golazo

CEO Remco Barbier verlaat Golazo. Hij wil zijn carrière een andere richting geven en kwam in overleg met groeps-CEO Bob Verbeeck en in de beste verstandhouding overeen de samenwerking eind dit jaar te beëindigen.

BetCity nieuwe rugsponsor VVV-Venlo

BetCity.nl stapt per direct in als shirtsponsor van VVV-Venlo. Tot medio 2025 prijkt het logo van BetCity op de achterkant van het shirt van de Koelclub waarop de afgelopen seizoenen het logo van Resifence zichtbaar was. De Nederlandse aanbieder van onder meer sportweddenschappen wordt KoelClub lid van VVV en breidt daarmee het bestaande exposure pakket in Covebo Stadion – De Koel – verder uit.

Albert Heijn wordt medenaamgever Team Albert Heijn Zaanlander

Team Albert Heijn Zaanlander presenteerde zich vandaag op het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam. De schaatsploeg bestaande uit langebaan- en marathonschaatsers, vertelde de aanwezige pers over de plannen voor komend seizoen. Koningin van de Spelen, Irene Schouten, maakte bekend voor de komende vier jaar bij te tekenen.