Artikelen

Paul Schuiling Hoofd Development & Filantropie bij Centraal Museum

Het Centraal Museum heeft Paul Schuiling benoemd tot het nieuwe Hoofd Development & Filantropie. Paul start vanaf 6 mei en volgt daarmee Anna Kesler op.

AkzoNobels verf beschermt toekomst historische molens Kinderdijk

De iconische18e-eeuwse molens van Kinderdijk in Nederland worden behouden met hulp van het merk Sikkens van AkzoNobel. Het bedrijf heeft een zesjarige overeenkomst getekend om de 19 windmolens, die rond 1740 werden gebouwd en in 1997 zijn uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed, te beschermen.

Coca-Cola en Ajax verlengen samenwerking

Coca-Cola Europacific Partners en Ajax hebben hun partnership-overeenkomst verlengd tot en met 2027. Coca-Cola en Ajax hebben sinds 2021 een partnership. Centraal daarbij staat het samenbrengen van fans en hen unieke ervaringen bieden. De focus voor de komende seizoenen komt te liggen bij acties rondom Coca-Cola Zero Sugar, Aquarius en Powerade.

Odido trapt WK Shorttrack af met Xandra Velzeboer  

Als presenting partner van het ISU WK Shorttrack 2024 in Ahoy, introduceert Odido een persoonlijk inkijkje in het team van shorttrackster Xandra Velzeboer. Een intiem portret van de getalenteerde shorttrackster, waarbij Odido niet alleen Xandra, maar juist ook de mensen achter de topsporter belicht.

Non-spotbestedingen groeien met 6,5% naar € 111 miljoen

In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% in vergelijking met 2022. De spotbestedingen kwamen in 2023 uit op € 811 miljoen en de non spotbestedingen laten een stijging zien en komen in 2023 uit op € 111 miljoen.

FYEO nieuwe partner voor TeamNL

Voor topsporters is het op de spannendste momenten doorslaggevend dat ze kunnen rekenen op hun ogen en dat hun zicht op geen enkele manier gehinderd wordt. Met de nieuwe partner van TeamNL – FYEO (For Your Eyes Only) is dat zicht gegarandeerd. Topsporters kunnen hun ogen laten onderzoeken en eventueel kiezen voor een behandeling waarmee een bril of lenzen overbodig worden.

Thematafels over duurzaamheid

Traditioneel biedt ons jaarlijkse congres weer een aantal interessante en interactieve thematafels. Voortbordurend op het thema sustainable partnerships ook bij de thematafels aandacht voor dit onderwerp, met presentaties van DGTL/ID&T, Innovation Clubhouse, More2Win, Rotterdam Ahoy en Markteffect.

Reggeborgh Foundation tot en met 2030 sponsor Schaatsteam

Reggeborgh Foundation blijft tot en met de Olympische Spelen van 2030 hoofdsponsor van het Schaatsteam. Dat nieuws werd vandaag bekend gemaakt tijdens het WK sprint en allround in Inzell. Het contract met het team van Gerard van Velde is met vier jaar verlengd. “Hier zijn wij ontzettend blij mee. Dat biedt veel perspectief voor de toekomst. Wij kunnen nu verder bouwen aan de plannen voor ons team”, zegt hoofdtrainer Gerard van Velde.

Erve Asito wordt Asito Stadion

Na vijf jaar Erve Asito hebben Asito en Heracles Almelo samen besloten om het stadion vanaf 1 juli 2024 de naam van het stadion te veranderen naar Asito stadion.

Partnership tussen KNLTB en DPG Media opnieuw verlengd

Na de succesvolle samenwerking sinds 2018 wordt het mediapartnership tussen KNLTB en DPG Media opnieuw met 3 jaar verlengd.

Lidl lanceert EURO 2024-campagne 'Lidl Kids Team'

Lidl, officieel partner van UEFA EURO 2024, kondigt met trots het Lidl Kids Team-programma aan. Het programma omvat onder meer een campagne waarmee kinderen tussen de 6 en 10 jaar kans maken om hun droom uit te laten komen. In de meer dan 30 landen waar Lidl actief is, mag Lidl kinderen en hun ouder/verzorger een geheel verzorgde reis naar het kampioenschap aanbieden. Dit betekent dat er bij elke wedstrijd 22 kinderen aan de hand van de beste voetballers van Europa staan. In totaal geven alle Lidl landen tijdens het gehele toernooi meer dan 1.100 kinderen de kans om een officiële UEFA EURO 2024 spelersbegeleider te zijn. Vanaf 2 tot en met 15 april kan iedereen via de Lidl Plus App deelnemen aan deze campagne. De selectie voor het Lidl Kids Team wordt gemaakt op basis van een loting, dus iedereen maakt evenveel kans. De winnaars krijgen een geheel verzorgde reis voor ouder/verzorger en kind naar Duitsland, een overnachting en een unieke ervaring als spelersbegeleider op het veld. Het Lidl Kids Team is de start van ons officiële partnerschap met UEFA EURO 2024™. Lidl wil miljoenen voetbalfans samenbrengen om het toernooi te vieren, thuis met familie en vrienden. Er volgen dus nóg meer campagnes! Erik van den Hoogen, directeur inkoop en marketing Lidl Nederland: '"Bij Lidl staat de klant centraal in alles wat we doen. We zijn dan ook verheugd dat we, samen met de UEFA, onze klanten unieke ervaringen kunnen bieden via het Lidl Kids Team-programma. We willen onze klanten laten zien dat we één team vormen. Of het nu gaat om het aanbieden van producten van de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, het aanbieden van verse groente en fruit, of het toegang geven tot een van de grootste voetbaltoernooien ter wereld, wij zorgen ervoor."

Plenaire programma Sponsorreport congres bekend

Met de toevoeging van Jochem Hes, de oprichter van Naif Care, Geert Friebel, partnership manager bij VriendenLoterij en Prof. Karen Maas, bijzonder hoogleraar Accounting & Sustainability Open Universiteit en directeur Impact Centre Erasmus, is het plenaire programma van het Sponsorreport jaar congres compleet.

AFC Ajax en ComAve sluiten partnership-overeenkomst

AFC Ajax en ComAve hebben een partnership-overeenkomst getekend. ComAve is vanaf komend seizoen voor tenminste drie jaar Official Sponsor en Official Ecommerce Platform Partner.

DGTL, ABN AMRO en Stedelijk Museum Amsterdam lanceren interactieve kunstinstallatie DGTL Dome

Tijdens de aanstaande editie van DGTL Festival op de NDSM-werf van 29 tot en met 31 maart zal de onthulling van de DGTL Dome plaatsvinden, een interactieve installatie die toegankelijk is voor bezoekers van het festival op 30 en 31 maart. Deze editie markeert een historisch moment, omdat het de allereerste samenwerking betreft tussen het Stedelijk Museum, ABN AMRO en DGTL. Gezamenlijk nodigen zij festivalbezoekers uit om zich te laten onderdompelen in deze buitengewone koepel, die een mijlpaal vormt in hun samenwerking.

NS kiest voor KUMPANY

NS heeft voor Kumpany gekozen als bureau voor merkactivaties. Het bureau kwam als winnaar uit de bus na een intensief aanbestedingstraject.