Artikelen

FC Emmen presenteert McDonald’s als shirtsponsor

Vanaf de thuiswedstrijd tegen Excelsior aanstaande zaterdag zal de ‘Golden Arch’ van McDonald’s op de rug van het FC Emmen-shirt prijken, onder het rugnummer.

Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op

Voetbalpassie, het digitale spaarprogramma van Albert Heijn en de KNVB, heeft afgelopen drie weken 1,6 miljoen euro opgeleverd voor amateurclubs. De campagne zal op meerdere momenten worden herhaald.

Mizuno verbindt zich langer aan de Groet uit Schoorl Run

Mizuno heeft zich drie jaar langer als hoofdsponsor verbonden aan de 10 kilometer van de Groet uit Schoorl Run.

TP Vision nieuwe partner Beeld en Geluid

TP Vision, licentiehouder van de merken Philips TV & Sound, heeft zich voor de komende drie jaar als partner verbonden aan Beeld en Geluid.

McDonald’s en CPNB zetten Kinderboekenweek-samenwerking voort

De Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) en McDonald’s Nederland bundelen opnieuw hun krachten om lezen en voorlezen te stimuleren.

Plaza Padel en Bud durven groots te dromen

Plaza Padel en Bud slaan de handen ineen. Het nieuwe bedrijf met meerdere padelcentra in Nederland en het toonaangevende biermerk gaan een partnership aan voor vijf jaar. Samen willen ze de padelbeleving van de spelers op een creatieve manier naar een nog hoger niveau tillen. Eric Lankers (Plaza Padel) en Rik Blokland (Bud) laten de gezamenlijke ambities zien.

Menno Geelen en Ruud de Langen over de SponsorRingen

Het is weer mogelijk om cases in te zenden voor de SponsorRingen. De 22e jaargang heeft met Menno Geelen (Commercieel Directeur van Ajax) een nieuwe voorzitter van de hoofdjury. Ruud de Langen (Chief Growth Officer van dentsu Nederland) is aangetreden als bestuurslid. Hoe kijken zij terug op afgelopen jaar en wat gaat er dit jaar veranderen in de jurering van de SponsorRingen?

Tweede Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day

Hyundai en het Van Gogh Museum organiseren voor de tweede keer de Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day waarbij ouderen in verbinding worden gebracht met het werk en leven van Van Gogh. In deze editie op 1 oktober, die samenvalt met de Nationale Ouderendag, worden bewoners van Brabantse zorginstellingen verrast met een workshop schilderen waarin het werk De aardappeleters centraal staat.

SocialBlox nieuwe shirtsponsor van FC Emmen

Vanaf de uitwedstrijd tegen Jong FC Utrecht op vrijdag 1 oktober zal het logo van SocialBlox als nieuwe shirtsponsor op de ruggen van de spelers van FC Emmen prijken. FC Emmen is daarmee de allereerste club met een cryptogedreven social media platform als partner. SocialBlox zal de rest van het seizoen als shirtsponsor op de achterkant van zowel het thuis- als uitshirt staan.

KNVB lanceert samen met ENGIE & Volkswagen ‘Volle bak!’

De KNVB en partners ENGIE en Volkswagen willen in 2023 een reductie van 20% CO₂-uitstoot in het voetbalverkeer bereiken. Om dit te bewerkstelligen hebben zij het programma GO opgezet. Binnen GO gaat de nieuwe campagne ‘Volle Bak!’ van start. Met deze campagne moedigt de KNVB voetballers en supporters aan om samen naar wedstrijden of trainingen te rijden en zo het aantal kilometers in het voetbalverkeer te verlagen.

Plaza Padel en Bud sluiten vijfjarig partnership

Plaza Padel en Bud slaan de handen ineen. Het nieuwe bedrijf met meerdere padelcentra in Nederland en het toonaangevende biermerk gaan een partnership aan voor vijf jaar. Samen willen ze de padelbeleving op een creatieve manier naar een nog hoger niveau tillen.

Mariëlle Krouwel naar NN Group

Per 1 oktober wordt Mariëlle Krouwel Head of Branding bij NN Group. Krouwel was afgelopen 1,5 jaar werkzaam bij PwC als Directeur Communicatie. Daarvoor werkte ze als Hoofd Brand Portfolio, Media & Communicatie bij De Volksbank.

Sponsorinkomsten Ajax dalen met € 6,9 miljoen

De sponsorinkomsten van Ajax zijn in het boekjaar 2020/21 gedaald met € 6,9 miljoen naar € 27,7 miljoen. In totaal heeft Ajax afgelopen seizoen een nettoverlies van € 8,1 miljoen geleden, een verslechtering van € 28,8 miljoen ten opzichte van boekjaar 2019/2020. Ook AZ en Willem II laten forse daling van de sponsorinkomsten zien.

Bart de Vries naar House of Sports

Bart de Vries, voormalig commercieel directeur van JCDecaux, gaat per 1 november a.s. aan de slag bij sportmarketingbureau House of Sports.

Hoofdsponsor Mizuno en Rijksmuseum vieren doorgaan TCS Amsterdam Marathon

Hoofdsponsor Mizuno is enorm blij dat de 2021-editie van de TCS Amsterdam Marathon doorgaat. Om dat te vieren heeft Mizuno samen met Rijksmuseum een hardloopschoen ontworpen waarbij ze hun gezamenlijke binding met Japan eren. De schoen is verkrijgbaar tijdens het evenement.