Artikelen

Fletcher Football tekent overeenkomst met Eerste Divisie

Fletcher Football, onderdeel van Fletcher Hotels, heeft met de Coöperatie Eerste Divisie (CED) een overeenkomst getekend voor de duur van 15 maanden, ingaande 1 april 2021 tot 1 juli 2022.

UEFA centraliseert sponsorrechten Women’s Champions League

UEFA centraliseert vanaf komend seizoen de sponsor- en mediarechten van de Women’s Champions League na de groepsfase. Met het nieuwe financiële distributiemodel kan UEFA € 24 miljoen verdelen onder vrouwenvoetbal in Europa, vier keer meer dan momenteel. Ook wordt het model hervormt, met een groepsfase met vier keer vier clubs.

SPORTNEXT Online Event: De TikTok-trend

SPORTNEXT organiseert op 31 mei een online event over TikTok, het snelst groeiende sociale medium in Nederland: De TikTok-trend.

Nederlandse sportsponsor O'sonyq failliet

De Nederlandse sportdrankfabrikant O'sonyq, dat afgelopen jaren bij een groot aantal buitenlandse voetbalclubs en Nederlandse sportorganisaties sponsor is geworden, is vorige maand failliet verklaard. Vitesse is inmiddels een rechtszaak gestart.

Jan-Willem Brüggenwirth algemeen directeur FC Twente

Jan-Willem Brüggenwirth (60) wordt per 1 juli de nieuwe algemeen directeur bij FC Twente. Samen met financieel en operationeel directeur Martijn Hoogstoevenbeld en Jan Streuer, technisch directeur, vormen zij vanaf het nieuwe seizoen de directie van FC Twente. Brüggenwirth is de opvolger van Paul van der Kraan die eind vorig jaar heeft aangegeven de club per 1 september te gaan verlaten.

ArboNed jaar langer sponsor FC Emmen

ArboNed heeft de verlenging van het (vitaliteits-)partnership met FC Emmen getekend en staat ook aankomend seizoen op het wedstrijdshirt van FC Emmen.

Run2Day verlengt samenwerking met Dam tot Damloop en TCS Amsterdam Marathon

Run2Day blijft de komende jaren verbonden aan de twee grootste hardloopevenementen van Nederland. De landelijke keten van hardloopspeciaalzaken heeft het co-sponsorschap voor de Dam tot Damloop verlengd ten met de editie van 2023 en bij de TCS Amsterdam Marathon tot en met 2024.

KNCB kiest Spinmarketing als marketingcommunicatiebureau

De Koninklijke Nederlandse Cricket Bond kiest Spinmarketing als marketingcommunicatiebureau om het Nederlands cricket verder op de kaart te zetten.

Brand New Live wint EURO2020 pitch Hisense Benelux

Na een intensief pitchtraject heeft Hisense haar MarCom-activiteiten rondom EURO2020 ondergebracht bij het Hilversumse marketingcommunicatie-bureau Brand New Live. Voor de through-the-line consumentencampagne die vandaag van start gaat is een intensieve samenwerking aangegaan met ex-international en voetbal-analist Rafael van der Vaart.

Schoolvoetbal na 130 jaar in andere vorm van start

Voor het eerst sinds 130 jaar is de opzet van het schoolvoetbal veranderd. Vanwege de coronabeperkingen zijn wedstrijden echter niet toegestaan. De KNVB biedt vanaf 23 april in samenwerking met de KNVB Schoolvoetbal-partners Albert Heijn, Johan Cruyff Foundation en ESPN daarom een alternatief: ‘Schoolvoetbal in de klas’.

RKC Waalwijk en Johan Cruyff Institute slaan handen ineen

RKC Waalwijk en het Johan Cruyff Institute slaan de handen ineen. Dankzij de overeenkomst hebben spelers, coaches en medewerkers van RKC Waalwijk beter toegang tot de studieprgramma’s van het Johan Cruyff Institute, om hen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling.

Nationale-Nederlanden verlengt contract Marathon Rotterdam en CPC Loop Den Haag

Nationale-Nederlanden blijft ook de komende drie edities titelsponsor van de NN Marathon Rotterdam. De financiële dienstverlener verlengt voor dezelfde periode eveneens het contract als naamgever van de NN CPC Loop Den Haag.

NN Mission Marathon geslaagd

Afgelopen zondag werd op Twente Airport de NN Mission Marathon gelopen. De marathon zou eigenlijk op 11 april in Hamburg plaatsvinden, maar moest door de verscherpte Duitse coronamaatregelen uitwijken naar een nieuwe datum en plaats. Organisator Global Sports Communication wist met hulp van zijn sponsors snel te handelen en in korte tijd een marathon in Enschede te realiseren.

Atletiekunie en DPG Media sluiten mediapartnership

AD, onderdeel van DPG Media, wordt de nieuwe mediapartner van de Atletiekunie. De Atletiekunie en DPG Media sloten vandaag de overeenkomst voor dit mediapartnership. Het doel van de samenwerking is om gezamenlijk meer aandacht voor atletiek én hardlopen te creëren en DPG Media nog verder te positioneren als partner van de sport.

Vertrouwen sponsorshipindustrie blijft groeien

Het vertrouwen binnen de Europese sponsorshipindustrie staat op het hoogste punt sinds het uitbreken van de coronapandemie. Dat blijkt uit de nieuwste, negende, sentiment tracker van de European Sponsorship Association.