Artikelen

Audi zet een punt achter de DTM

Aan het einde van het 2020-seizoen zet Audi een punt achter het DTM-programma. Audi ontwikkelt zich als aanbieder van premiummobiliteit met een CO2-neutrale basis, en in lijn daarmee herziet het merk zijn autosportprogramma.

Samenwerking Talpa en Jumbo voor ‘Wat Eten We?’ uitgebreid

Voor het vierde seizoen van het Net5-kookprogramma ‘Wat Eten We?’ hebben Jumbo, hun strategisch partner UM en Talpa Network de handen ineen geslagen. Het cross-mediale platform ‘Wat Eten We?’ is door de vernieuwde samenwerking verder uitgebreid.

Pearle Opticiens nieuwe partner van PSV Esports

Pearle Opticiens is per direct toegetreden tot het zakelijk netwerk van PSV als partner van PSV Esports. Beide partijen hebben zich voor de duur van een jaar aan elkaar verbonden en zullen gezamenlijk optrekken om gamende jongeren bewust te maken van de gevolgen van intensief beeldschermgebruik voor de ogen.

Jan de Jong interim directeur Eredivisie CV

Mattijs Manders vertrekt per 1 juni 2020 bij de Eredivisie CV. De directeur van de Eredivisie heeft een aanbod geaccepteerd van NAC Breda om daar algemeen directeur te worden. Jan de Jong volgt Manders op als interim-directeur van de Eredivisie CV.

Jumper maakt sprong naar hoofdsponsoring Go Ahead

Go Ahead Eagles heeft al snel een opvolger voor Thermen Bussloo als hoofdsponsor gevonden. Met ingang van het seizoen 2020/2021 staat de keten van dierenspeciaalzaken Jumper op de voorkant van het wedstrijdshirt van de eerste selectie.

Rabobank IJmond Stadion heet weer Telstar Stadion

Voetbalclub Telstar heeft geen nieuwe sponsor gevonden voor de naamgeving van het stadion. Daardoor verandert het Rabobank IJmond Stadion vanaf 1 mei weer in Telstar Stadion.

Onderzoek: “Sponsorship industrie is gezond”

Er is ondanks de corona-pandemie vertrouwen in het lange termijn welzijn van de sponsoringindustrie. Dat blijkt uit de European Sponsorship Association’s Sponsorship Sentiment Tracker onder 150 beslissers in de sponsoringindustrie.

Destil verlengt hoofdsponsoring Willem II

Destil blijft hoofdsponsor van Willem II. De Tilburgse groothandel voor bouw en industrie staat ook de komende twee seizoenen op het shirt van de club.

Definitief geen start Vuelta 2020 in Nederland

La Vuelta Holanda heeft de start van de Ronde van Spanje 2020 moeten teruggeven aan de Spaanse organisatie van La Vuelta. Het verplaatsen van de drie etappes van augustus naar het najaar blijkt technisch onhaalbaar vanwege de beschikbaarheid van accommodaties en het parcours in die periode. De organisatie zal met de publieke en private partners de mogelijkheid van een start in 2022 onderzoeken en afwegen ten opzichte van afgelasten.

Wegen KNKV en Cashback World scheiden

Cashback World is niet langer de naamgevend partner van de Korfbal League. Het KNKV en myWorld, houder van het consumentenmerk Cashback World, hebben besloten om na twee seizoenen de samenwerking niet te continueren.

Michel van Grunsven: “Ook nu laten zien wat je met sport kunt bereiken”

Het stopzetten van alle sport heeft vanzelfsprekend ook grote gevolgen voor sportmarketingbureau Triple Double. Michel van Grunsven, partner bij Triple Double, vertelt hoe het bureau met de huidige coronacrisis omgaat. “Je realiseert je al snel dat er eigenlijk maar één scenario is.”

BankGiro Loterij opent museumdeuren met podcast ‘Topstukken’

De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus, raken ook de culturele sector hard. Culturele instellingen hebben noodgedwongen de deuren moeten sluiten. Om ervoor te zorgen dat musea in contact kunnen blijven met hun publiek heeft de BankGiro Loterij de podcast ‘Topstukken’ ontwikkeld.

Volvo kiest CROWD voor sponsoring & activatie

Volvo Car Nederland gaat samenwerken met digitaal sportmarketingbureau CROWD voor sponsoring en activatie. De keuze voor het nieuwe bureau is tot stand gekomen na een pitch.

ING geeft Koningsdagconcert in Rijksmuseum

Davina Michelle en Snelle verzorgen aanstaande maandag in het Rijksmuseum in Amsterdam gezamenlijk het ING Koningsdagconcert.

Nederlandse Loterij breidt partnership NOC*NSF uit

De samenwerking tussen NOC*NSF en Nederlandse Loterij is met een jaar verlengd. Daarbij is de financiële bijdrage van de grootste loterij-organisatie van ons land substantieel verhoogd.