Artikelen

NOC*NSF verbaasd over boete Autoriteit Persoonsgegevens

NOC*NSF is verbaasd dat de Autoriteit Persoonsgegevens in de zaak rondom de KNLTB de stap van adequate voorlichting heeft overgeslagen en direct en ondoordacht tot handhaving is overgegaan en de tennisbond een boete heeft opgelegd van 525.000 euro.

Half miljoen boete voor tennisbond vanwege verkoop persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft de tennisbond KNLTB een boete opgelegd van 525.000 euro voor het verkopen van persoonsgegevens. De KNLTB heeft volgens de AP in 2018 onrechtmatig tegen betaling persoonsgegevens van een paar honderdduizend van zijn leden verstrekt aan twee sponsors. De KNLTB gaat in beroep tegen de uitspraak.

eDivisie start samenwerking met AD

Het AD en de 7 regiotitels worden officieel Media Partner van de eDivisie. Hiermee gaat het AD naast al hun aandacht voor sport nu ook esports breed omarmen.

Eric Nooijen naar Heroes Den Bosch

Eric Nooijen is toetreden tot het managementteam van Heroes Den Bosch als manager commerciële zaken.

Vitesse en Connexxion verlengen samenwerking met drie jaar

Vitesse en Connexxion hebben de samenwerking met drie jaar verlengd. Het bedrijf, gespecialiseerd in mobiliteit, is in haar segment één van de grootste van Nederland. Met deze samenwerking tussen Vitesse en Connexxion blijft het gratis vervoer voor seizoenkaarthouders rondom thuiswedstrijden gehandhaafd.

Deliveroo nieuwe partner Eredivisie

Deliveroo en de Eredivisie gaan samenwerken. Vanaf Super Zondag op 1 maart 2020, met de topwedstrijden PSV - Feyenoord en Ajax - AZ, is het maaltijdplatform de ‘Official Food Delivery Partner’ van de Eredivisie voor het huidige en volgende competitieseizoen.

JCDecaux en Boomerang nieuwe mediapartners CPNB

De CPNB heeft met JCDecaux en Boomerang twee nieuwe mediapartners gevonden die belangeloos de meerwaarde van boeken lezen extra onder de aandacht gaan brengen. JCDecaux zet abri’s door het hele land in voor de bewustwordingscampagne voor leesbevordering. Boomerang gaat freecards beschikbaar stellen met leesinspiratie.

BeNeLiga zorgt voor verdeeldheid onder voetbalvolgers

De opzet voor een gezamenlijke voetbalcompetitie tussen België en Nederland, de BeNeLiga, zorgt voor verdeeldheid onder voetbalvolgers. De groep die positief kijkt naar de BeNeLiga (44%) is echter groter dan de groep die hier (zeer) negatief tegenover staat (24%). Dat blijkt uit de Brandtracker, een onderzoek dat Sponsorreport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect organiseert.

Jan Knaap versterkt Fonds Gehandicaptensport

Jan Knaap gaat per 1 maart 2020 het kernteam van Fonds Gehandicaptensport als manager partnerships versterken en wordt daarmee verantwoordelijk voor business development, zakelijke- en particuliere relaties.

KNSB en Johan Cruyff Institute ondertekenen partnership

Het Johan Cruyff Institute en de KNSB tekenen een partnership en stellen het aanbod van academische programma's van het Institute beschikbaar voor alle medewerkers en atleten van de schaatsbond.

Deloitte Official Supporter van de Invictus Games 2020

Deloitte wordt Official Supporter van de Invictus Games, die in mei 2020 in Den Haag plaatsvinden. Tijdens de Invictus Games komen gewonde en/of zieke (ex) militairen vanuit de hele wereld samen om deel te nemen aan een van de negen sportactiviteiten.

Sponsorinkomsten Ajax stijgen opnieuw

De partnershipinkomsten van Ajax zijn het afgelopen half jaar gestegen met € 0,4 miljoen naar € 17,4 miljoen. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die de club heeft bekendgemaakt.

Nominaties Marketeer of the Year

Voor de Marketeer of the Year-prijs zijn op basis van hun prestaties in 2019 vijf mensen genomineerd. Opvallend is dat bij vier van de vijf bedrijven waar de marketeers werkzaam zijn, sponsoring een belangrijk onderdeel van hun marketingbeleid is.

Oostenrijk Group keert terug als Official Supplier van Ajax

Ajax en Oostenrijk Group hebben een 6,5-jarige overeenkomst getekend. Het internationaal opererende vervoersbedrijf uit Diemen was in de jaren ’90 al sponsor van Ajax en keert nu terug als Official Supplier.

Basic Fit nieuwe partner Cruyff Foundation

Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, is partner geworden van de Cruyff Foundation.