Artikelen

Buikschuiven op de tribune tijdens Ajax - Feyenoord

Ajax en Ziggo creëren een nieuwe baan tijdens de wedstrijd Ajax – Feyenoord: de Buikschuifbaan. Een premium supportersdeck in de vorm van een diagonale grasmat tussen de tribunes van de Johan Cruijff ArenA.

Ajax tekent ESPN als mediapartner in de US

Ajax en ESPN hebben overeenstemming bereikt over een mediapartnership. ESPN bezit met het OTT-platform ESPN+ reeds de rechten in Amerika voor Eredivisiewedstrijden. Middels deze overeenkomst heeft ESPN, onderdeel van The Walt Disney Company, de mogelijkheid om ook Ajax-content buiten wedstrijden om te distribueren.

NN Group introduceert de 1:59 Challenge Game

NN Group heeft in samenwerking met INEOS een interactieve game ontwikkeld, die kan worden gespeeld op zowel desktop als mobiele telefoon. De game is ontwikkeld in aanloop naar de ‘INEOS 1:59 Challenge’, de poging van Eliud Kipchoge van het NN Running Team om op de marathon onder de twee uur te lopen.

INEOS 1:59 Challenge ook uitdaging voor Global Sports Communication

Eliud Kipchoge wil komende week historie schrijven door de marathon onder de 2 uur te lopen tijdens de INEOS 1:59 Challenge. Het Nederlandse bureau Global Sports Communication speelt een centrale rol aan de performance- en engagementkant van de recordpoging.

Gielissen eventpartner voor side events F1 Zandvoort

De gemeente Zandvoort gaat in zee met Gielissen tijdens het weekend van de Formule 1 in Zandvoort. Als paraplupartner is het bureau verantwoordelijk voor de totale organisatie en coördinatie van alle side events tijdens een ‘35 dagen’- programma. Daarbij werken ze nauw samen met de werkgroep side events die bestaat uit Gemeente Zandvoort, Zandvoort Marketing en de Dutch Grand Prix.

Robey en Willem II verlengen de samenwerking

Robey Sportswear en Willem II hebben de samenwerking met twee seizoenen verlengd. Het substantieel verbeterde contract loopt door tot en met het seizoen 2021-2022, waarin we ons 125-jarig bestaan vieren. Business Partner Robey ontwikkelt voor dat seizoen samen met Willem II aanvullend een speciale jubileumkledinglijn.

Brasserie 2050 wint Restaurant & Bar design award

Brasserie 2050, het restaurant van de toekomst dat voor het eerst zijn deuren opende op Lowlands 2018, is winnaar van de internationale Restaurant & Bar Design award voor beste pop-uprestaurant ter wereld. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt op een gala-avond in Londen.

KOGA official sponsor EK Baanwielrennen

KOGA is officieel sponsor geworden van de Europese Kampioenschappen Baanwielrennen 2019. Het EK vindt dit jaar plaats van 16 t/m 20 oktober in Omnisport Apeldoorn.

Boels stopt ook sponsoring Ladies Tour

Nadat Boels Rental vorig week liet weten te stoppen als sponsor van het Boels Dolmans Cycling Team heeft het bedrijf nu ook besloten om te stoppen als hoofdsponsor van de Boels Ladies Tour.

Samenwerking tussen Court Performance en House of Esports

House of Esports en Court Performance hebben een partnership gesloten waarbij het Game Gym-concept wordt uitgebreid met de Game Gym Wall.

Eredivisie-partners KPN en VriendenLoterij samen tegen eenzaamheid

Tijdens de 'Week tegen Eenzaamheid', die dit jaar plaatsvindt van 1 oktober tot en met 8 oktober, vragen Eredivisie-partners KPN en VriendenLoterij samen aandacht voor het groeiende probleem van eenzaamheid onder ouderen.

Justin Goetzee weg bij Jumbo-Visma

Justin Goetzee heeft per 1 oktober zijn functie als algemeen directeur van schaats- en wielerploeg Jumbo-Visma neergelegd. Begin dit jaar kwam de Bredanaar over van voetbalclub NAC Breda om leiding te geven aan de overkoepelende BV van de twee sportploegen. In die rol stond hij voor de uitdaging om de unieke samenwerking tussen beide ploegen te intensiveren en verder uit te bouwen.

Commerciële inkomsten Feyenoord € 28,98 miljoen

De totale commerciële inkomsten (partnerships, business seats, units en boarding) van Feyenoord bedroegen in het seizoen 2018-2019 € 28,98 miljoen. Dat is een kleine daling ten opzichte van de € 29,26 van een seizoen eerder. Een van de oorzaken is het missen van Europees voetbal.

Roompot-Charles Cycling Team stopt definitief

Het Roompot–Charles Cycling Team zal volgend seizoen niet meer te zien zijn in het profpeloton, ook niet onder een andere naam. Na het aangekondigde afscheid van hoofdsponsor Roompot Vakanties eind juli werd de voorbije maanden getracht om een opvolger te vinden, maar het teammanagement kon geen nieuwe hoofdsponsor(s) aantrekken met voldoende financiële garanties.

Eigen inkomsten musea lager door minder sponsorinkomsten

Door minder sponsoring en giften is het aandeel eigen inkomsten van musea in 2018 een fractie lager uitgekomen dan in 2017. De stijging van entreegelden kon dat net niet compenseren. Dat blijkt uit de Museumcijfers 2018.