Artikelen

Vibes of the Week #38

In de Vibes of the Week de twee ‘James Deans’ van de Nederlandse sport: Jeffrey Herlings en Max Verstappen!

BankGiro Loterij nieuwe partner zomerconcerten Concertgebouw

De BankGiro Loterij is de nieuwe partner van Het Koninklijk Concertgebouw in de zomermaanden juli en augustus.

KNSB en commerciële teams sluiten licentieovereenkomst

De KNSB heeft met commerciële teams in het langebaanschaatsen een nieuwe licentieovereenkomst afgesloten. Daarin is vastgelegd aan welke voorwaarden een ploeg moet voldoen om als topteam worden aangemerkt. De overeenkomst is van kracht tot medio 2020. Welke topteams in het nieuwe seizoen een licentie van de KNSB krijgen, wordt binnenkort bekend.

Mastercard wereldwijd partner Riot Games

Mastercard heeft een meerjarig sponsorcontract getekend met Riot Games en wordt de eerste wereldwijde partner van League of Legends, de grootste esport ter wereld.

Van der Zanden van ING naar AH

Johan van der Zanden maakt per 1 december de overstap van ING naar Albert Heijn.

Red Bull meest bekende esport sponsor

Sponsors zijn relatief bekend onder esports-volgers. Slechts 17 procent geeft aan geen enkele sponsor te kennen. Onder de meest bekende sponsoren in esports zien we veel internationale merken die al geruime tijd actief zijn als sponsor zoals Red Bull, Coca-Cola en Monster Energy Drink, allemaal frisdrankmerken, een branche die volgens volgers goed bij esports past. Dat blijkt uit het rapport Esports in Nederland van Nielsen Sport.

Lowa nieuwe hoofdsponsor Vierdaagse Nijmegen

Wandelschoenenproducent Lowa verbindt zich vanaf 2019 voor minimaal 4 jaar aan de organisatie van de Vierdaagse Nijmegen. Door deze overeenkomst kunnen beide A-merken gebruikmaken van elkaars wandelsportexpertise en de serviceverlening rondom de Vierdaagse verder ontwikkelen.

Van der Jagt nieuwe algemeen directeur Le Champion

Met ingang van 1 november aanstaande is Ron van der Jagt de nieuwe algemeen directeur van Le Champion, een van de grootste sportorganisaties van Nederland. Daarmee bestaat de directie van Le Champion uit Van der Jagt, de algemeen directeur en Cees Pronk, de directeur Evenementen. Van der Jagt wordt tevens lid van het bestuur, in de rol van secretaris.

Lexus en Victor Mids zetten samenwerking voort

Lexus en Victor Mids zetten hun sinds 2016 bestaande samenwerking komende twee jaar voort.

Allianz wordt TOP-partner van IOC

Allianz tekent een sponsorcontract als TOP-partner van het IOC.

Franse bank eerste partner Parijs 2024

De organisatie van de Olympische Spelen in Parijs 2024 heeft een partnership gesloten met de Franse bank Groupe BPCE.

Opnieuw groei festivals in Nederland

In 2017 is met een totaal van 954 festivals, het aantal festivals opnieuw toegenomen. Het totaal aantal bezoeken aan de festivals is echter licht afgenomen. Dit jaar ontvingen festivals 26,6 miljoen bezoeken tegenover 26,7 miljoen bezoeken in 2016. Deze daling is te wijten aan een daling aan bezoeken aan vrij toegankelijke festivals. Dat blijkt uit de Festival Monitor van Respons.

Sponsorinkomsten poppodia naar € 2,5 miljoen

De inkomsten uit sponsoring van de poppodia die zijn aangesloten bij de VNPF bedragen ongeveer 2,5 miljoen euro. Dat is 1,7% van de 147,3 miljoen euro aan totale inkomsten die de poppodia in 2017 hebben gerealiseerd. Dat blijkt uit de 'Poppodia en -Festivals in Cijfers 2017'-rapportage.

Sprekers UEFA Roadtrip bekend

Het definitieve sprekersprogramma van de Sponsorreport UEFA Roadtrip is bekend. Van vier deskundigen op verschillende terreinen hoor je op het hoofdkantoor van UEFA in een dag alles over de communicatie, marketing, mvo, mediarechten, imago, venue operations én sponsoring van Europa’s grootste voetbalorganisatie.

Rakuten nieuwe sponsor Spartan Race

Spartan en Rakuten, Inc. starten een wereldwijde samenwerking waarbij Rakuten de exclusieve Global Innovation Partner en ‘Powered by’-partner wordt van het grootste obstacle race-merk ter wereld. De meerjarige samenwerking werd bekendgemaakt tijdens het ‘Rakuten Optimism’-evenement in San Francisco.