Artikelen

ABN AMRO wordt Official eSports Partner van Ajax

ABN AMRO breidt het partnership met Ajax verder uit en wordt Official eSports Partner van de club. De bank gaat zich ook in de snel groeiende virtuele voetbalwereld focussen op talentontwikkeling en het waarmaken van ambities.

Naamgeving Bundesliga-stadions € 40 miljoen

De naamgeving van de stadions van de voetbalclubs in de Bundesliga levert de clubs in totaal 40 miljoen euro op. Dat heeft het Duitse blad Sponsors berekend. Nederland zit daar ver onder.

Ajax en VodafoneZiggo intensiveren samenwerking

Deze maand tekenden VodafoneZiggo en Ajax een uitgebreide 5-jarige ICT-samenwerking waarmee een verdere intensivering van het partnership is gerealiseerd. Ziggo is hoofdsponsor van Ajax en dankzij de joint venture van Vodafone en Ziggo werken beide merken op tal van gebieden nauw samen met Ajax.

FOX Sports Eredivisie bedankt 1.000.000 abonnees

FOX Sports Eredivisie viert de mijlpaal van 1 miljoenabonnees met een speciale ‘bedankt campagne’. De fans worden hierin bedankt door spelers en iedereen bij FOX Sports Eredivisie. De campagne is ontwikkeld in nauwe samenwerking met CROWD.

Samenwerking Ajax en bol.com

Vanaf vandaag kunnen fans van Ajax ook bij bol.com terecht voor de aankoop van een ruim assortiment Ajax-fanartikelen. Waar de club al jaren een eigen webshop heeft, verkoopt Ajax vanaf nu ook merchandise via bol.com.

Van Lanschot en Van Gogh Museum verlengen samenwerking

Van Lanschot en het Van Gogh Museum verlengen de lopende sponsorovereenkomst met twee jaar tot eind 2019. De verlenging komt voort uit de succesvolle samenwerking en activatie de afgelopen tweeënhalf jaar. Deze samenwerking is in 2016 bekroond met een SponsorRing in de categorie Kunst & Cultuur.

Sponsorbudgetten in VS onder druk

De druk op sponsoringbudgetten in Amerika is terug te zien in de bestede bedragen en het aantal sponsors in de lijst van grootste sponsors in Amerika die onderzoeksbureau IEG heeft gepubliceerd.

NutriSense nieuwe partner KNZB voor sportvoeding

NutriSense is de nieuwe partner in sportvoeding voor de KNZB topsportprogramma’s. De samenwerking is er op gericht om met de juiste voeding en begeleiding de prestaties van de sporters naar een hoger niveau te brengen. De overeenkomst is aangegaan voor de periode 2017-2019.

Disney en Schooljudo starten samenwerking

The Walt Disney Company Netherlands en Schooljudo gaan intensief samenwerken om het vernieuwde Schooljudo-programma nóg meer in de belevingswereld van basisschoolkinderen te kruipen. Vanaf oktober worden de kinderen uitgedaagd om in de jungle van Tarzan of Mowgli te werken aan Skills for Life met judo als middel.

Nog geen nieuwe naamgever Marathon Eindhoven

Dit jaar is er nog geen nieuwe naamgever voor de Marathon Eindhoven. Wel hebben Marathon Eindhoven en ASML een overeenkomst ondertekend waarmee ASML zich als ‘Innovation Partner’ verbindt aan Marathon Eindhoven.

Sponsorinkomsten VNPF poppodia stabiel

De bij de VNPF aangesloten poppodia hebben afgelopen jaar 2% aan sponsorinkomsten gegenereerd, ongeveer 2,5 miljoen euro. Dat is ongeveer hetzelfde percentage als een jaar eerder. In totaal realiseerden de podia in 2016 een gezamenlijke omzet van 139,8 miljoen euro.

Olympische Spelen definitief naar Parijs en Los Angeles

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft de Olympische Spelen van 2024 en 2028 definitief toegewezen aan Parijs en Los Angeles. De stemming voor beide steden was unaniem.

PCI groei bij Ajax door naar Official Sponsor

PCI Nederland tekende afgelopen zaterdag een nieuwe sponsorovereenkomst met Ajax. Vier maanden geleden werd de werkplekspecialist Official Supplier van Ajax. Dat contract is nu al tussentijds opengebroken en verbeterd. PCI stijgt daarmee in sponsorpiramide van Ajax en groeit door naar Official Sponsor.

Nissan verlengt UEFA Champions League Partnership

Nissan heeft zijn partnership met UEFA en de UEFA Champions League met drie jaar verlengd tot en met 2021. De overeenkomst heeft ook betrekking op de UEFA Super Cup in 2018, 2019 en 2020.

Simpel verlengt succesvolle korfbalsamenwerking

Telecomaanbieder Simpel heeft na een succesvol eerste seizoen als partner van korfbal haar samenwerking binnen deze oerhollandse sport verlengd. Dat viert zij mede door de verbinding van topkorfballers Mick Snel en Jet Hendriks, beide international en spelend voor landskampioen kv TOP, als ambassadeur.