Artikelen

Ronaldo opnieuw best betaalde sporter

Net als vorig jaar voert Cristiano Ronaldo de Forbes-ranglijst van bestbetaalde sporters aan. De Portugees van Real Madrid verdiende tussen 1 juni 2016 en 1 juni 2017 maar liefst 93 miljoen dollar (82,7 miljoen euro). Roger Federer haalt het meeste geld uit marketing.

DELA hoofdsponsor Beachvolleybal in Nederland

Uitvaartverzekeraar DELA heeft zich voor vier jaar verbonden aan het Nederlandse beachvolleybal. Daarmee is DELA tot en met 2020 hoofdpartner van Beach Volleybalteam Nederland, hoofdsponsor van de Nederlandse World Tour wedstrijden, het Europees Kampioenschap Beachvolleybal 2018, de eredivisie, het Nederlands Kampioenschap en partner van het Beach Volleybal Circuit.

Wijnaldum tekent bij adidas

Voetballer Georginio Wijnaldum heeft een miljoenencontract bij Adidas getekend.

Volvo verlengt sponsorovereenkomst KLM Open

Volvo verbindt zich voor het 2e jaar als ‘Official Car Sponsor’ aan het KLM Open. Het Zweedse automerk levert onder meer de courtesy cars voor spelers en officials. Ook is de nieuwe Volvo XC60 te bewonderen op het toernooi.

Centric nieuwe hoofdsponsor Sparta Rotterdam

Centric is de nieuwe hoofdsponsor van Sparta Rotterdam. De internationale IT-dienstverlener was al aan Sparta verbonden als hoofdsponsor van de jeugdopleiding en als co-sponsor van het eerste elftal.

Hartstichting en KNVB Spelen zich Fit

De Hartstichting en de KNVB hebben met Speel je Fit samen een bewegingsprogramma opgezet waarbij kinderen ervaren hoe makkelijk, leuk en belangrijk het is om te bewegen.

Hikvision Europe Official Sponsor Ajax

Het Chinese Hikvision Europe verbindt zich de komende drie seizoenen als Official Sponsor aan Ajax. Hangzhou Hikvision Digital Technology -kortweg Hikvision- tekende hiervoor afgelopen vrijdag een tweeledig partnership. Vanuit de directie van Ajax waren Menno Geelen en Edwin van der Sar aanwezig.

Kia zoekt Official Match Ball Carriers voor WEURO 2017

Kia verzorgt als sponsor van het UEFA Women’s EURO 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Meisjes die zich geroepen voelen, kunnen zich via de speciale Facebook-pagina direct aanmelden. Dat kan tot en met 11 juni 2017.

Deloitte sponsort Marit Bouwmeester

Zeilster Marit Bouwmeester heeft de komende vier jaar met accountants- en adviesbureau Deloitte een nieuwe sponsor. Deloitte steunt de winnares van Olympisch goud tijdens de spelen in Rio 2016 en tweevoudig wereldkampioen in haar voorbereiding op de Olympische Spelen in Tokio in 2020.

Scholten Awater hoofdsponsor bedrijvenloop Zevenheuvelenloop

Scholten Awater wordt hoofdsponsor van de Bedrijvenloop van de Zevenheuvelenloop. Na vier jaar hoofdsponsor te zijn geweest van de Zevenheuvelenloop, kiest Scholten Awater nu voor de Bedrijvenloop en maakt hierdoor ruimte voor de nieuwe hoofdsponsor NN.

AkzoNobel verbindt zich aan The Ocean Cleanup

AkzoNobel en The Ocean Cleanup bundelen de komende vijf jaar hun krachten om het tij te keren bij de aanpak van de vervuiling van de wereldzeeën. Door de samenwerking is de opruiming van plastic een stap dichterbij gekomen.

Mei meest succesvolle maand voor Voordekunst

Voordekunst.nl heeft mei 2017 afgesloten als meest succesvolle maand ooit. Deze maand is meer dan 500.000 euro via crowdfunding gedoneerd aan culturele en creatieve projecten. Het vorige record dateerde uit april 2016, met 493.000 euro.

De Graafschap op zoek naar nieuwe shirtsponsor

De Graafschap moet op zoek naar een nieuwe shirtsponsor. Seesing Personeel verdwijnt van de borst van het Doetinchemse tricot in het nieuwe seizoen. Dat meldt De Gelderlander.

NN nieuwe hoofdsponsor Zevenheuvelenloop

NN is de nieuwe hoofdsponsor van de Zevenheuvelenloop. De komende drie jaar heet dit Nijmeegse hardloopevenement daarom de NN Zevenheuvelenloop. Naast de NN CPC Loop Den Haag en de NN Marathon Rotterdam is dit het derde grote loopevenement waarbij NN als supporter van alle hardlopers betrokken is.

Meike ter Braak hoofd Communicatie & Marketing Rijksmuseum

Meike ter Braak start op 1 juni als Hoofd Communicatie & Marketing van het Rijksmuseum. In die functie zal Meike leiding geven aan de teams Marketing & Sales, Evenementen en Pers & Publiciteit.