Artikelen

KPN en KNSB langer samen

KNSB en KPN hebben het hoofdsponsorcontract, dat in de zomer van 2014 zou aflopen, vroegtijdig opengebroken en verlengd met twee jaar. De nieuwe verbintenis loopt door tot het voorjaar van 2016 en heeft een optie tot verlenging met twee jaar tot en met de Olympische Winterspelen in 2018 in Pyeongchang (Zuid-Korea).

ERIMA official kledingsupplier van de Nevobo

Met het aangaan van een nieuwe supplierovereenkomst is teamsportspecialist ERIMA vanaf mei 2013 de officiële kledingleverancier van de Nederlandse Volleybalbond (Nevobo). Het Duitse sportmerk zal de nationale indoorteams gaan voorzien van hoogwaardige wedstrijd-, trainings- en vrijetijdskleding.

Scholten Awater langer hoofdsponsor N.E.C.

N.E.C. speelt ook volgend seizoen met Scholten Awater als sponsor op het wedstrijdshirt. De IT-hardware dienstverlener uit Nijmegen is tot en met 30 juni 2014 de hoofd- en shirtsponsor van de Nijmeegse eredivisionist.

Heineken verlengt sponsoring KNHB

Heineken Nederland BV heeft het contract met de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) als official partner verlengd tot en met de Rabobank Hockey World Cup 2014.

Jupiler ook in Melkweg

In het Amsterdamse poppodium Melkweg stroomt vanaf deze maand Jupiler door de tapkranen. Dit wordt op 13 juni gevierd met een vertoning van de muziekdocumentaire ‘The Sound of Belgium’ en aansluitend de clubnacht Cable. Het is voor het eerst in haar 43-jarige geschiedenis dat Melkweg een Belgisch bier als hoofdmerk heeft.

Douwe Egberts en Stadsschouwburg Utrecht verlengen sponsorovereenkomst

Stadsschouwburg Utrecht en Douwe Egberts hebben hun sponsorovereenkomst met drie jaar verlengd met ingang van 1 januari 2014.

Unilever en Blijdorp verlengen samenwerking

Op 14 mei verlengden Unilever en Diergaarde Blijdorp in Rotterdam hun samenwerking tot eind 2014. Al sinds 2001 werken Unilever en Blijdorp samen om consumenten en bezoekers te informeren over het belang van duurzaam leven.

Samenwerking AkzoNobel en Cruyff Foundation

AkzoNobel is een driejarig samenwerkingsverband aangegaan met de Cruyff Foundation voor de ondersteuning van haar projecten om overal ter wereld sport toegankelijker te maken voor kinderen.

Vacansoleil stopt wielrensponsoring

Vacansoleil heeft definitief besloten te stoppen met de sponsoring van de Vacansoleil-DCM wielerploeg.

Essent blijft FC Groningen hoofdsponsor

Essent blijft tot medio 2017 als hoofdsponsor verbonden aan FC Groningen.

ING verlengt Rijksmuseum sponsoring

ING heeft het hoofdsponsorcontract met het Rijksmuseum met drie jaar verlengd.

Achmea ook partner Mission Olympic

Als onderdeel van het sponsorship dat Achmea voor vier jaar heeft afgesloten met NOC*NSF wordt de verzekeraar per direct partner van Mission Olympic.

Achmea wordt Partner in Sport

Achmea is de zevende Partner in Sport geworden van NOC*NSF. Met het sponsorschap willen Achmea en haar merken een aantoonbare bijdrage leveren aan het stapsgewijs vergroten van de sportparticipatie in Nederland.

50 Grootste sponsors besteden 262,7 miljoen aan sponsorrechten

De 50 grootste sponsors van Nederland besteden in 2012 in totaal 262,7 miljoen euro aan sponsorrechten. Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2013.

AkzoNobel partner restauratieatelier Van Gogh Museum

AkzoNobel is vanaf de heropening van het Van Gogh Museum op 1 mei a.s. partner van het restauratieatelier van het museum voor de duur van drie jaar. Ook draagt AkzoNobel, via het merk Sikkens, bij aan verf voor het museum. Directeur van het Van Gogh Museum, Axel Rüger en Ton Büchner, CEO van AkzoNobel ondertekenden hiervoor een overeenkomst.