Artikelen

Deloitte en IDFA kondigen Premium Partnerschap aan

Gisteren begon het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). Deloitte en IDFA hebben met ingang van deze editie een Premium Partnerschap aangekondigd

Lies Boelrijk nieuwe directeur Universiteitsfonds Wageningen

Per 1 januari 2022 treedt Lies Boelrijk aan als nieuwe directeur van het Universiteitsfonds Wageningen (UFW). Zij zal hierbij Fusien Verloop vervangen, die sinds januari 2020 deze positie ad interim vervulde. Lies Boelrijk werkte afgelopen jaren als hoofd marketing & development bij het Kröller-Müller Museum.

Brüggenwirth al weer weg bij FC Twente

Algemeen Directeur Jan Willem Brüggenwirth vertrekt bij FC Twente. De Raad van Commissarissen van FC Twente en Jan Willem Brüggenwirth zijn gezamenlijk tot dit besluit gekomen. Brüggenwirth was pas 4,5 maand in dienst bij FC Twente.

ALDI en JOGG verlengen samenwerking: focus op gezonde keuzes

ALDI en JOGG werken sinds 2018 samen om een gezonde leefstijl onder gezinnen met jonge kinderen te bevorderen. Vandaag zijn de handtekeningen onder de nieuwe overeenkomst gezet en is de samenwerking voor de komende drie jaar verlengd.

Hans Erik Tuijt verlaat Heineken

Hans Erik Tuijt zal per 1 juni 2022 Heineken International verlaten om zijn eigen bedrijf op te richten. Tuijt zal straks meer dan 33 jaar bij Heineken hebben gewerkt, zowel in Nederland als internationaal.

Ivo Pabst naar CROWD

Ivo Pabst is deze maand van start gegaan in de rol van Project Manager Sponsoring bij CROWD. Pabst komt van Sports Unlimited Retail en werkte de afgelopen jaren als Event Coördinator voor de sport retail formule Perry Sport. Bij CROWD gaat hij zowel nationale als internationale klanten adviseren over de invulling van hun sponsoractiviteiten.

Kika Berentribune wint bronzen Effie

KiKa Berentribune, het sponsorship tussen SC Heerenveen, KiKa en MSD en begeleidt door Joe Public Take Away Advertising, heeft gisteren een bronzen Effie gewonnen. Goud was er voor a.s.r. (Dit is de tijd van doen) en Zeeman (Lucht). Volgende week dinsdag zullen Joe Public Take Away en KiKa de Kika Berentribune-case presenteren op het Sponsorreport Jaarcongres. Inschrijven voor het congres, dat gewoon doorgang vindt, kan nog steeds.

Basketball Bond stapt over naar Nike

De Nederlandse basketbalteams spelen hun wedstrijden voortaan in kleding van Nike. Dat is het resultaat van de samenwerking die de Nederlandse Basketball Bond aangaat met Passa Sports, het moederbedrijf achter webshops als RunningDirect.nl, VoetbalDirect.nl, TennisDirect.nl, Handbalshop.nl en ook BasketballDirect.com. Passa Sports gaat onder de naam BasketballDirect.com alle nationale teams van de NBB met de nieuwste Nike teamwear aankleden.

Yanmar langer naamgever stadion Almere City

Yanmar Europe heeft het lopende stadioncontract met Almere City FC opengebroken en met drie extra jaren verlengd. Dit betekent dat het stadion van de jongste betaald voetbalorganisatie van Nederland minimaal tot medio 2025 de naam YANMAR Stadion zal dragen. Ook met Heineken heeft Almere City het contract verlengd.

Van Lanschot en Van Gogh Museum presenteren online workshopserie ‘Teken het boerenleven’

In het kader van de tentoonstelling De aardappeleters: misser of meesterwerk? heeft Van Lanschot, hoofdpartner van het Van Gogh Museum, de online workshopserie ‘Teken het boerenleven’ mogelijk gemaakt.

KPN en KNVB openen KPN E_Room

E_Oranje krijgt als eerste officiële FIFA-team van Europa een eigen E_Room op de KNVB Campus in Zeist. De KPN E_Room wordt dé vaste thuisbasis van E_Oranje voor trainingskampen en interlands.

KPN streamt BLØF live alle Nederlandse huiskamers in

Door de nieuwe coronamaatregelen heeft KPN besloten het concert van BLØF vanuit Rotterdam Ahoy vanavond voor heel Nederland beschikbaar te stellen via een livestream. Het HIER Festival, dat in Rotterdam Ahoy gepland stond, kan door de afgekondigde maatregelen niet doorgaan.

Ondanks zwaar seizoen toch winst voor KNVB

Uit het jaarverslag van de KNVB blijkt dat de voetbalbond vanwege corona een zwaar seizoen 2020/’21 achter de rug heeft. Dankzij incidentele inkomsten werd desondanks geen verlies geleden en een positief resultaat van 4,3 miljoen euro gerealiseerd.

Bouwcenter en Rensa Family nieuwe sponsoren Team IKO

Team IKO heeft met Bouwcenter en Rensa Family twee nieuwe sponsoren aangetrokken. De logo's van beide bedrijven waren afgelopen weekend al zichtbaar op de kleding die werd gedragen tijdens de eerste ISU World Cup in Tomasow, Polen.

Steun supporters en sponsors zorgen voor zwarte cijfers FC Groningen

FC Groningen behaalde over het seizoen 2020/2021 een netto-omzet van 17,9 miljoen euro. Het nettoresultaat over afgelopen seizoen bedraagt 1 miljoen euro positief. De commerciële inkomsten van FC Groningen bedroegen € 11 miljoen. Dat blijkt uit het jaarverslag van de club.