Artikelen

Allianz wordt grootste partner ooit van de Belgische atletiek

Allianz is de nieuwe hoofdsponsor van atletiek in België voor een periode van minimaal 4 jaar. Het wereldwijde verzekeringsbedrijf, met een lange traditie in sportsponsoring, heeft besloten om samen te werken met nagenoeg alle geledingen in de Belgische atletiek: de Memorial Van Damme, de nationale en regionale federaties en diverse atleten. De Cheetahs, Rani Rosius, Peter Genyn en Kim Gevaert worden Allianz ambassadeurs. Vorige maand besloot Allianz Nederland om de watersport in alle breedte te omarmen.

Nominaties SponsorRingen bekend

Ondanks het bijzondere sponsorjaar 2020 heeft de Stichting SponsorRingen 59 inzendingen mogen ontvangen in de Categorieën en Specialismen.

Jasper Admiraal: “De zon gaat absoluut doorbreken dit jaar”

Jasper Admiraal is met ingang van 1 februari managing director en partner van merkactivatiebureau Kumpany en videobureau BetterMatter, naast eigenaar Jan Paul de Wildt. 2021 moet het jaar worden van de aangescherpte positionering van het bureau.

Invictus Games opnieuw uitgesteld

De Invictus Games Den Haag 2020, gepresenteerd door Jaguar Land Rover, zijn opnieuw uitgesteld. Het evenement dat plaats zou vinden van 29 mei tot 5 juni 2021 wordt verplaatst naar het voorjaar van 2022.

Jasper Admiraal nieuwe managing director Kumpany

Jasper Admiraal treedt aan als managing director en partner bij merkactivatiebureau Kumpany en videobureau BetterMatter in Amsterdam. Admiraal is per direct verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de bureaus, en richt zich onder meer op de innovatie en de verdere digitale doorontwikkeling van de Kumpany propositie. Jan Paul de Wildt blijft CEO van het bureau en richt zich op de strategische groei van de onderneming.

NN & Golazo introduceren NN Running Day: Valentine’s Edition

Na vier succesvolle edities van NN Running Day met ruim 40.000 deelnemende hardlopers staat de volgende editie op 12, 13 en 14 februari in het teken van Valentijnsdag. Mister Love Robert ten Brink is voor deze speciale editie aangehaakt om deelnemers bemoedigend toe te spreken tijdens hun run en neemt hen virtueel mee naar de meest romantische steden van Europa. Inmiddels hebben al ruim 5000 deelnemers zich ingeschreven.

Athlon breidt partnership uit met Hulphond Nederland

Athlon, al 9 jaar een trouwe partner van Hulphond Nederland, heeft vandaag de samenwerking met opnieuw 3 jaar verlengd. Als onderdeel van de verlenging zal de autoleasemaatschappij nadrukkelijker invulling geven aan haar rol als mobiliteitsprovider voor de stichting.

ABN AMRO breidt samenwerking met Young Impact uit

Na een coronajaar, waarin niets liep zoals gepland, zetten ABN AMRO en Young Impact de samenwerking niet alleen voort, maar breiden deze zelfs uit. “Deze generatie heeft het zwaar en verdient onze aandacht: ze zijn onze toekomst”, aldus Sander Bestevaar, hoofd Brand Activation en Events bij ABN AMRO.

Storytel en IKO gaan verhalen delen

De Nederlandse schaatsploeg Team IKO en online streamingsdienst Storytel gaan een samenwerking aan. Storytel is één van ’s werelds grootste abonnementsdiensten voor het streamen van luisterboeken en e-books en stelt de schaatsploeg onbeperkt toegang tot meer dan 250.000 luisterboeken via een app.

Shimano verlengt haar partnership met UCI

In een samenwerkingsverband dat sinds 1999 bestaat zullen de Union Cycliste Internationale (UCI) en Shimano ook van 2021 tot en met 2024 nauw blijven samenwerken. Team TOC zal het partnership voor Shimano begeleiden en gaan meten.

AkzoNobel officiële leverancier van de Tour de France

AkzoNobel wordt de komende drie jaar Official Supplier van de Tour de France. De bijdrage van AkzoNobel bestaat uit een uitgebreid portfolio van toonaangevende merken en het creëren van mogelijkheden voor projecten voor lokale gemeenschappen.

Tijmen Bos versterkt commercieel team TIG Sports

Tijmen Bos (51) is recent toegetreden tot het commerciële team van TIG Sports. Hij is in die rol verantwoordelijk voor de grote partnerships van alle sportevenementen van TIG Sports.

KPN launching partner E_Oranje

KPN verbindt zich als launching partner aan E_Oranje, het digitale Nederlands team dat onderdeel is van de nieuwe E_Voetbal strategie van de KNVB. Het telecombedrijf is al bijna vier jaar partner van de KNVB en wil met dit partnership zijn rol in esports en gaming vergroten.

Allianz nieuwe hoofdsponsor Watersportverbond en WK Zeilen

Allianz Benelux is de komende acht jaar de nieuwe hoofdsponsor van het Watersportverbond. Daarnaast is Allianz hoofdsponsor geworden van het Jeugd WK 2022 en het WK Zeilen 2023 in Den Haag, en de jaarlijkse Allianz Regatta, voorheen Medemblik Regatta.

Van Bruggen Adviesgroep en Oranje Fonds: samen voor een betrokken maatschappij

Van Bruggen Adviesgroep gaat samenwerken met het Oranje Fonds. Naast de financiële steun kan het Oranje Fonds een beroep doen op de kennis en kunde van de financieel adviseurs tijdens kennisdagen die het Oranje Fonds initieert en krijgen medewerkers van de centrale organisatie tijd om te participeren aan initiatieven zoals NLdoet en Maatjes Gezocht. Met het partnerschap geeft Van Bruggen Adviesgroep invulling aan de missie van het Oranje Fonds: zorgen dat niemand er alleen voor staat.