Artikelen

Eye Wish Opticiens wordt Vriend van de Boekenweek

Eye Wish is overtuigd van het nut van leesbevordering en de maatschappelijke en economische impact van lezen en boeken, en daarom wordt de opticien Vriend van de Boekenweek.

Boekenbon hoofdsponsor Literatuurprijs

Minister Ingrid van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap maakte bekend dat de Nederlandse Boekenbon B.V. de nieuwe hoofdsponsor is van de Jaarlijkse Literatuurprijs voor Fictie en Non-fictie (vooral bekend als AKO Literatuurprijs). De prijs gaat vanaf nu de Boekenbon Literatuurprijs heten. Zij maakte dit bekend tijdens de herlancering van de Boekenbon in boekhandel Paagman in Den Haag.

Havenbedrijf sponsort Stadsprogramma Eurovisie Songfestival

Havenbedrijf Rotterdam verbindt zich als hoofdsponsor aan het Stadsprogramma van het Eurovisie Songfestival. Dit programma wordt tussen 8 en 16 mei op verschillende locaties voor alle Rotterdammers georganiseerd door de gemeente Rotterdam, Rotterdam Partners, Rotterdam Ahoy en Rotterdam Festivals.

Adecco maakt werk van Oranje

In aanloop naar een sportieve zomer lanceren Adecco en de KNVB de campagne ‘Maak werk van Oranje’. De campagne is gemaakt in samenwerking met merkactivatiebureau Kumpany.

“Uitspraak Autoriteit Persoonsgegevens schaadt sportsponsoring”

De boete die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) vandaag heeft uitgedeeld aan de KNLTB kan voor grote problemen zorgen voor de financiering van sport in Nederland en voor sportsponsoring. “Deze uitspraak schaadt sportsponsoring in Nederland in het algemeen”, meent Albert-Jan Smid, Manager Commercie bij de KNLTB.

NOC*NSF verbaasd over boete Autoriteit Persoonsgegevens

NOC*NSF is verbaasd dat de Autoriteit Persoonsgegevens in de zaak rondom de KNLTB de stap van adequate voorlichting heeft overgeslagen en direct en ondoordacht tot handhaving is overgegaan en de tennisbond een boete heeft opgelegd van 525.000 euro.

Half miljoen boete voor tennisbond vanwege verkoop persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft de tennisbond KNLTB een boete opgelegd van 525.000 euro voor het verkopen van persoonsgegevens. De KNLTB heeft volgens de AP in 2018 onrechtmatig tegen betaling persoonsgegevens van een paar honderdduizend van zijn leden verstrekt aan twee sponsors. De KNLTB gaat in beroep tegen de uitspraak.

eDivisie start samenwerking met AD

Het AD en de 7 regiotitels worden officieel Media Partner van de eDivisie. Hiermee gaat het AD naast al hun aandacht voor sport nu ook esports breed omarmen.

Eric Nooijen naar Heroes Den Bosch

Eric Nooijen is toetreden tot het managementteam van Heroes Den Bosch als manager commerciële zaken.

Vitesse en Connexxion verlengen samenwerking met drie jaar

Vitesse en Connexxion hebben de samenwerking met drie jaar verlengd. Het bedrijf, gespecialiseerd in mobiliteit, is in haar segment één van de grootste van Nederland. Met deze samenwerking tussen Vitesse en Connexxion blijft het gratis vervoer voor seizoenkaarthouders rondom thuiswedstrijden gehandhaafd.

Deliveroo nieuwe partner Eredivisie

Deliveroo en de Eredivisie gaan samenwerken. Vanaf Super Zondag op 1 maart 2020, met de topwedstrijden PSV - Feyenoord en Ajax - AZ, is het maaltijdplatform de ‘Official Food Delivery Partner’ van de Eredivisie voor het huidige en volgende competitieseizoen.

JCDecaux en Boomerang nieuwe mediapartners CPNB

De CPNB heeft met JCDecaux en Boomerang twee nieuwe mediapartners gevonden die belangeloos de meerwaarde van boeken lezen extra onder de aandacht gaan brengen. JCDecaux zet abri’s door het hele land in voor de bewustwordingscampagne voor leesbevordering. Boomerang gaat freecards beschikbaar stellen met leesinspiratie.

BeNeLiga zorgt voor verdeeldheid onder voetbalvolgers

De opzet voor een gezamenlijke voetbalcompetitie tussen België en Nederland, de BeNeLiga, zorgt voor verdeeldheid onder voetbalvolgers. De groep die positief kijkt naar de BeNeLiga (44%) is echter groter dan de groep die hier (zeer) negatief tegenover staat (24%). Dat blijkt uit de Brandtracker, een onderzoek dat Sponsorreport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect organiseert.

Jan Knaap versterkt Fonds Gehandicaptensport

Jan Knaap gaat per 1 maart 2020 het kernteam van Fonds Gehandicaptensport als manager partnerships versterken en wordt daarmee verantwoordelijk voor business development, zakelijke- en particuliere relaties.

KNSB en Johan Cruyff Institute ondertekenen partnership

Het Johan Cruyff Institute en de KNSB tekenen een partnership en stellen het aanbod van academische programma's van het Institute beschikbaar voor alle medewerkers en atleten van de schaatsbond.