Artikelen

Sponsorinkomsten Ajax stijgen opnieuw

De partnershipinkomsten van Ajax zijn het afgelopen half jaar gestegen met € 0,4 miljoen naar € 17,4 miljoen. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die de club heeft bekendgemaakt.

Nominaties Marketeer of the Year

Voor de Marketeer of the Year-prijs zijn op basis van hun prestaties in 2019 vijf mensen genomineerd. Opvallend is dat bij vier van de vijf bedrijven waar de marketeers werkzaam zijn, sponsoring een belangrijk onderdeel van hun marketingbeleid is.

Oostenrijk Group keert terug als Official Supplier van Ajax

Ajax en Oostenrijk Group hebben een 6,5-jarige overeenkomst getekend. Het internationaal opererende vervoersbedrijf uit Diemen was in de jaren ’90 al sponsor van Ajax en keert nu terug als Official Supplier.

Basic Fit nieuwe partner Cruyff Foundation

Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, is partner geworden van de Cruyff Foundation.

Nederlandse bedrijven omarmen Invictus Games Den Haag

Heineken, KPN, Philips, SAP en Shell zijn recent ‘Official Supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020.

PSV zoekt commerciële mogelijkheden in Japan

Met de komst van de Japanse sterspeler Ritsu Doan is PSV commercieel nadrukkelijker actief geworden op de Japanse markt. Door de recente toetreding van OTTO Work Force tot de sponsorpiramide van de club worden de mogelijkheden in Japan verder vergroot.

Meer sponsorgeld van ING voor vrouwenvoetbal

In augustus 2020 verlengt ING alle sponsorcontracten met meer dan 500 amateurvoetbalverenigingen. Aan amateurclubs waar ING hoofdsponsor is, stelt ING de vernieuwde voorwaarde dat minimaal 25%, van het sponsorbedrag wordt besteed aan meiden- en vrouwenvoetbal. In totaal gaat het daarbij om meer dan 5 miljoen euro.

PCI en Ajax verlengen en intensiveren samenwerking

AFC Ajax en PCI Nederland hebben hun samenwerkingsovereenkomst opengebroken, verbeterd en verlengd. Beide partijen tekenden een overeenkomst tot 2026.

Payt langer op FC Groningen shirt

Payt heeft haar contract als tenuesponsor van FC Groningen met één jaar verlengd.

Otto Work Force Official Sponsor PSV

OTTO Work Force treedt per direct toe tot de sponsorpiramide van PSV. De Europese marktleider op het gebied van internationale arbeidsbemiddeling was als participant in de Legends Lounge al verbonden aan PSV. OTTO Work Force groeit nu door tot Official Sponsor van PSV.

Simac hoofdsponsor 2020 UEC EK Veldrijden

Het internationale technologiebedrijf Simac uit Veldhoven wordt hoofdsponsor van de Europese Kampioenschappen Veldrijden.

Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heineken de miljoenen bezoekers vanuit de hele wereld verbinden en een onvergetelijk evenement bezorgen.

SD Worx nieuwe hoofdsponsor Boels-Dolmans Cycling Team

HR-dienstenverlener SD Worx heeft de toekomst van het huidige Boels-Dolmans Cycling Team voor de periode 2021 tot en met 2024 verzekerd. De specialist in payroll en HR tekende op de ploegpresentatie een vierjarig contract met ’s werelds beste vrouwenteam.

Young Impact en ABN AMRO op zoek naar gamechangers

Jongeren kunnen de wereld positief veranderen. Dat is de overtuiging van Young Impact. Grote impact start daarbij vaak met een kleine beweging. Een opvatting die naadloos past bij de purpose van ABN AMRO Banking for better, for generations to come en het sponsoringactivatiethema van de bank ‘Buitengewoon Gedreven’. Samenwerking was dan ook niet meer dan logisch.

Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff verlengen samenwerking

Het Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff, één van de grootste aanbieders van leermiddelen in het Nederlandse onderwijs, hebben hun educatieve samenwerking verlengd. Vandaag sloten de partijen een nieuwe, tweejarige overeenkomst om het jarenlange educatieve partnerschap voort te zetten.