Artikelen

PepsiCo blijft Amerika''s grootste sponsor

PepsiCo was ook in 2015 Amerika's grootste sponsor, maar AB InBev loopt in. Dat blijkt uit de nieuwe lijst van Big Spenders die onderzoeksbureau IEG heeft gepubliceerd.

Eneco stopt als naamgever Eneco Tour

Eneco stopt na de editie van 2016 als sponsor en naamgever van de Eneco Tour, de enige meerdaagse wielerwedstrijd op wereldniveau in de Benelux.

Ferrero lanceert actieplan om sportplezier kinderen te vergroten

Ferrero en NOC*NSF gaan verder invulling geven aan het partnership tussen Kinder+Sport en de Nationale Sportweek. Hiervoor lanceerden ze op woensdag 21 september het actieplan ‘Joy of Moving’ met een 3D straattekening door de Utrechtse kunstenaar Ruben Poncia dat als thema ‘sportplezier’ heeft. Doel is vanuit de Nationale Sportweek initiatieven te ontplooien met als speerpunten kennis en plezier die op een duurzame manier bijdragen aan meer en beter bewegen door kinderen.

Popfestivals halen 5,7 miljoen euro uit sponsorinkomsten

De 33 popfestivals die zijn aangesloten bij de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF) hebben in 2015 5,7 miljoen euro (8,7%) uit sponsoring gehaald. Dat blijkt uit de nieuwste publicatie over de cijfers van festivals en poppodia van de VNPF.

Ajax en EA Sports sluiten partnership

Electronic Arts Inc en Ajax kondigen vandaag aan dat de selectie van Ajax op 22 september de officiële opening van de FIFA 17 Xperience op de Kalverstraat 101 in Amsterdam zal verzorgen.

Heineken Music Hall wordt AFAS Live

Vanaf 1 januari 2017 wordt de officiële naam van de Heineken Music Hall veranderd in AFAS Live. Na 15 jaar neemt AFAS Software het naamgevend partnerschap over van Heineken. AFAS heeft een contract voor tien jaar getekend. Heineken blijft wel de bierleverancier van de concertzaal.

Martin Glas sponsort Basketbal Den Bosch

Shooters Den Bosch en Martin Glas zijn een sponsorovereenkomst overeengekomen voor een periode van twee jaar. Het contract met het Eindhovense bedrijf werd woensdag getekend in De Maaspoort, tijdens de persconferentie waarop werd bekendgemaakt dat sportmarketingbureau Triple Double de Bossche basketballclub heeft overgenomen.

BP en Allianz verlengen samenwerking met Internationaal Paralympisch Comité

BP en Allianz verlengen hun partnership met het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) met vier jaar tot en met 2020.

Triple Double ontwikkelt digitale merkactivatie voor Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden ondersteunt al jaar en dag een sportieve en gezonde levensstijl, onder andere als sponsor van hardloopwedstrijden. In samenwerking met Triple Double sportmarketing is er een nieuwe, digitale merkactivatie ontwikkeld die hardlopend Nederland helpt bij het bereiken van persoonlijke doelen.

Canon hoofdsponsor Het Perfecte Plaatje

Canon Nederland is de hoofdsponsor van het televisieprogramma Het Perfecte Plaatje dat vanaf 31 oktober bij RTL 4 wordt uitgezonden.

Sponsorinkomsten Eredivisieclubs licht gedaald

De totale sponsorinkomsten van de 18 Eredivisieclubs kunnen dit seizoen, wanneer daar zowel echte sponsorinkomsten als inkomsten uit businessseats en VIP-boxen mee worden gerekend, worden geschat op 171,7 miljoen euro. Dat is ongeveer 5 miljoen minder dan een seizoen eerder. Dat blijkt uit het nieuwste overzicht dat SponsorReport heeft gepubliceerd met daarin de belangrijkste sponsors van de Nederlandse Eredivisieclubs.

Heineken nieuwe partner KLM Open

Heineken is dit jaar de nieuwe bierpartner van het KLM Open. Heineken volgt Warsteiner op dat afgelopen jaren sponsor was van het golftoernooi. Het KLM Open vindt dit jaar voor het eerst plaats op The Dutch golfbaan in Spijk.

Wat levert een Eredivisie-hoofdsponsorschap op?

Sinds 1 juli is Asito hoofdsponsor van Heracles Almelo. Op zich niet zo heel bijzonder want er zijn nog zeventien andere hoofdsponsors van Eredivisieclubs in Nederland. Maar wat levert zo’n hoofdsponsorschap nu op?

DUCOS Productions in zee met Entertainment Partnering

Voor de sponsoring van haar evenementen is Ducos Productions een samenwerking aangegaan met het bureau Entertainment Partnering van Peter Verheul.

Nike blijft Maria Sharapova sponsoren

Nike blijft Maria Sharapova sponsoren ondanks haar schorsing van 2 jaar wegens dopinggebruik.