Artikelen

Utrechts Zomerstadion wordt BetCity Arena

Voor het tweede jaar op rij is het Utrechts Zomerstadion terug op het Jaarbeursplein in het hart van Nederland. Het Nederlandse betting platform BetCity.nl is partner geworden van het stadion, dat is omgedoopt tot de BetCity Arena.

AZ sluit meerjarige overeenkomst met Unibet

AZ heeft dinsdag bekend gemaakt dat het een partnership overeenkomst heeft gesloten met Unibet voor meerdere jaren. De aanbieder van online kansspelen heeft onlangs een vergunning verkregen voor de Nederlandse markt.

Naamsverandering heeft grote consequenties voor merkbekendheid evenement

Het veranderen van de naam van een evenement, bijvoorbeeld door het toevoegen, veranderen of weghalen van een sponsornaam, heeft grote gevolgen voor de merkbekendheid van het evenement. Dat blijkt uit een marktonderzoek door Hendrik Beerda Consultancy.

Internationale uitzendrechten Eredivisie blijven bij IMG

IMG en EMM (Eredivisie Media & Marketing CV) maken vandaag bekend dat de internationale uitzendrechten van de Eredivisie tot en met seizoen 2024/25 in beheer blijven bij IMG.

OPPO wordt UEFA Champions League sponsor

UEFA heeft OPPO aangekondigd als nieuwe official partner van de UEFA Champions League. Het Chinese telefoonbedrijf wordt twee seizoenen partner van de clubcompetitie. In het partnership zitten ook de UEFA Super Cup, UEFA Futsal Champions League finales en de UEFA Youth League finales. OPPO is het eerste Chinese bedrijf dat partner wordt van de UEFA Champions League.

Interview: On Top of Tennis!

Volgend jaar vindt de 50e editie van het ABN AMRO Open plaats. Na twee edities met publieke beperkingen zal Ahoy na 2 jaar bij deze jubileumeditie weer een week lang vol bezet zijn. Natuurlijk staat toptennis centraal, maar met een nieuwe positionering in een vernieuwd Ahoy zal dit keer niet alleen de naam anders zijn. Jolanda Jansen, algemeen directeur Rotterdam Ahoy , en Sander Bestevaar, Hoofd Sponsoring & Events bij ABN AMRO, over de veranderingen ‘On Top of Tennis’.

Rabobank lanceert optimistische ClubSupport campagne

Vandaag lanceert Rabobank de nieuwe Rabo ClubSupport campagne, ook dit jaar onder het merkthema ‘iedereen verdient een club’. De optimistische campagne is ontwikkeld door 180 Amsterdam, en borduurt verder op de ClubSupport-campagnes van de afgelopen 3 jaar. Met Rabo ClubSupport draagt Rabobank het hele jaar door met kennis, netwerk en geld bij aan maatschappelijke doelen van meer dan 30.000 clubs door heel Nederland.

Brand-activaties op Defqon.1 Weekend Festival

Dit jaar kwamen bijna 100.000 bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen samen in Biddinghuizen voor de grootste editie van Defqon.1 Weekend Festival. Op de 19e editie van het festival was een aantal unieke brand-activaties van onder andere Heineken Silver, Red Bull, Aquarius en XXL Nutrition aanwezig.

Ajax en Lavazza verlengen samenwerking

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza en Ajax hebben de bestaande samenwerking verlengd en geïntensiveerd. Lavazza was sinds 2017 Official Supplier van Ajax en is nu tot en met 2027 Official Sponsor. De koffie van het 127-jaar oude familiebedrijf Lavazza wordt geschonken op zowel sportpark De Toekomst als voor relaties en medewerkers in de Johan Cruijff ArenA en bij events. Ajax heeft ook de samenwerking met Radio Veronica verlengd.

AA Drink is Ready for More!

AA Drink lanceert met ‘Ready for More’ een nieuwe campagne waarin de individuele sporter centraal staat. De sportdrank-specialist komt met een hernieuwde positionering op de Nederlandse markt.

Univé nieuwe maatschappelijke hoofdpartner FC Groningen

Univé verbindt zich bij FC Groningen voor in ieder geval drie seizoenen als hoofdpartner aan de Stichting FC Groningen in de Maatschappij en FC Groningen Opleiding. Univé wordt daarnaast ook partner van Kids United.

ABN AMRO en Johan Cruijff ArenA verlengen partnership

ABN AMRO en de Johan Cruijff ArenA hebben hun partnership verlengd tot augustus 2026. Deze succesvolle samenwerking bestaat al ruim vijfentwintig jaar. ABN AMRO is als founder reeds vanaf het begin betrokken bij de realisatie en groei van de ArenA.

Witte van Moort hoofdsponsor Hippiade 2022

Op 16 augustus begint het jaarlijkse KNHS-feest voor de breedtesport weer: de KNHS-Hippiade 2022! Gedurende twee weken strijden de beste ruiters en paarden uit de regio's voor de kampioenstitels in de disciplines springen, dressuur, mennen en voltige. Tijdens deze 2022 editie zijn er bijna 2400 combinaties die zich vol overgave inzetten om met één van de medailles thuis te komen.

Calvé nieuwe partner Esther Vergeer Foundation

Nederland telt veel succesvolle Paralymische sporters en -talenten in diverse sporten. Toch blijkt de bekendheid daarvan onder de Nederlandse bevolking uiterst gering. Calvé wil zich hier hard voor maken en daar komende jaren verandering in brengen. Als partner van de Esther Vergeer Foundation presenteert Calvé een team van Paralympische topsporters onder de naam ‘Parastars’.

NN en LINDA.Foundation nodigen Haagse gezinnen uit voor dagje Mauritshuis

De komende dagen bezoeken ruim 200 Haagse gezinnen het Mauritshuis. Ter ere van het 200 jarig bestaan van het Mauritshuis, nodigen Nationale-Nederlanden en de LINDA.foundation gezinnen die het financieel zwaar hebben uit om een dag lang te genieten van de klassiekers, als het Meisje met de parel, en de nieuwste tentoonstelling Hallo Vermeer.