Artikelen

Meer bezoek evenementen mei dan 2019

Evenementen trokken in mei dit jaar meer bezoek dan de evenementen in 2019. Dat blijkt uit een voorlopige analyse van Respons. Dit jaar ontvingen organistoren bijna 7 miljoen bezoekers en/of deelnemers waar dat er in 2019 bijna 6,5 miljoen waren. Het aantal evenementen dat aan de criteria van Respons voldoet was met 392 lager dan de 423 van mei 2019. Alle genres programmeren minder, met uitzondering van concerten.

Verbod op sponsoring door gokbedrijven

Per 1 januari 2025 zal alle sponsoring van sport door online gokbedrijven niet meer zijn toegestaan. Het gaat dan onder meer om shirtsponsoring en boarding. Al eerder, per 1 januari 2024 is programma- en evenementensponsoring niet meer toegestaan. Per 1 januari 2023 mag er ook geen ongerichte reclame meer gemaakt worden voor hun gokaanbod. Dat heeft de ministerraad vandaag besloten.

Tweede Kamer stemt voor verbod op sponsoring door gokbedrijven

De Tweede Kamer heeft een motie van Michiel van Nispen (SP) voor een verbod op sponsoring van onder andere sportclubs door risicovolle online gokbedrijven in meerderheid aangenomen. Wat de gevolgen zijn is onduidelijk.

Prinsenhof Delft en Coöperatieve Uitvaartverzorging De Laatste Eer blijven partners

Museum Prinsenhof Delft en De Laatste Eer werken ook de komende twee jaar samen om meer Delftenaren te laten genieten van een bezoek aan het museum. Hiermee verlengen ze het partnerschap dat startte bij de Pieter de Hooch-tentoonstelling in 2019. Het museum en De Laatste Eer willen door kunst en cultuurhistorische verhalen te vertellen gezamenlijk nog meer Delftenaren inspireren en verbinden.

Ziggo Dome en Ziggo verlengen samenwerking met 10 jaar

Ziggo Dome en Ziggo verlengen hun samenwerking. Sinds de opening van de Ziggo Dome in 2012 is Ziggo als naamgevend partner en hoofdsponsor aan de Amsterdamse concertlocatie verbonden. Na een succesvol tienjarig partnership blijven beide partijen nog eens tien jaar aan elkaar verbonden.

“De Ziggo Dome maakt het Ziggo-merk relevanter”

Na een succesvol tienjarig partnership blijven Ziggo en de Ziggo Dome nog eens tien jaar aan elkaar verbonden. De komende jaren intensiveren zij bovendien hun samenwerking, waarbij het klantprogramma Priority een prominente rol krijgt. Manager Brand Partnerships Thomas Metz en sponsormanager Dico Ariesen van VodafoneZiggo over de betekenis van de sponsoring voor Ziggo.

Volkswagen volgt OranjeLeeuwinnen tijdens Women’s Euro 2022

Het Nederlands Elftal treedt als titelverdediger aan tijdens het UEFA European Women's Championship dat vanaf vandaag plaatsvindt in Engeland. Als Duurzame mobiliteitspartner van de KNVB én supporter van alle Oranjefans volgt Volkswagen de OranjeLeeuwinnen de komende weken op de voet. Ex-voetbalster Rocky Hehakaija gaat namens de KNVB en Volkswagen met een ID. Buzz op stap om de Oranje Leeuwinnen te volgen en verslag te doen van de wedstrijden.

KNSB gaat samenwerking aan met Clipit

De KNSB is een partnerschap aangegaan met Clipit, specialist in mediamonitoring, analyses en insights. De bond brengt hiermee voor zijn sponsors exact in kaart hoe vaak zij via het schaatsen in de media verschijnen en welke PR-waarde deze publicaties vertegenwoordigen.

DASSY professional workwear blijft aan FC Utrecht verbonden

FC Utrecht en DASSY professional workwear blijven ook in het seizoen 2022/2023 aan elkaar verbonden. Het partnership tussen de Utrechtse FC en het Europees merk van professionele werkkleding is met één jaar verlengd.

BetCity: ‘Nederlands, slim spelen, sympathiek en high entertaining’

Een van de online kansspelaanbieders die zich sinds de openstelling van de markt in oktober 2021 nadrukkelijk als sponsor heeft geprofileerd is BetCity. Welke strategie gebruikt de Nederlandse aanbieder van onder andere sportweddenschappen bij het opbouwen van zijn sponsorportfolio en wat zijn de doelstellingen bij de activaties? Marco Albregts (Director Sponsorships) en Jasper Jacobs, (Sponsorship Manager) bij BetCity en gezamenlijk verantwoordelijk voor de afdeling sponsoring, en Marketing Directeur Robert Kooiman geven in de onlangs verschenen printeditie van Sponsorreport uitleg. Hier een aantal delen uit het interview.

Bij ING staat ‘Niemand buitenspel’

De verlenging van de hoofdsponsoring van de KNVB tot en met 2028, het besluit om niet naar het WK in Qatar te gaan en de start van de maatschappelijke campagne ‘Niemand Buitenspel’ aan de vooravond van het EK voor Vrouwen om te benadrukken dat alle kinderen moeten kunnen voetballen. ING is afgelopen maanden opvallend aanwezig. Genoeg redenen om te praten met Steffen van Iersel, bij ING verantwoordelijk voor het voetbaldomein.

Merkactivaties bij WH x RL en DTRH

Afgelopen weekend organiseerde MOJO Concerts twee festivals: Woo Hah x Rolling Loud en Down The Rabbit Hole. Met hun specifieke publiek en programmering boden beide festivals drie dagen lang een mooie gelegenheid voor merken om uit te pakken. Hoe zagen de merkactivaties op beide festivals eruit?

Sens Online Solutions shirtsponsor Almere City FC

Voor het vierde seizoen op rij trapt partner SenS Online Solutions het seizoen af als shirtsponsor van de eerste periode van Almere City FC. Het partnership is inmiddels een traditie en wordt dit seizoen verder ondersteund met een verregaande samenwerking op het gebied van social media.

VriendenLoterij en Het Concertgebouw verlengen samenwerking t/m 2024

De VriendenLoterij en Het Koninklijk Concertgebouw hebben de samenwerking voor de VriendenLoterij ZomerConcerten verlengd. De VriendenLoterij is sinds 2019 partner van Het Concertgebouw ten aanzien van de ZomerConcerten en blijft dat tot en met zeker 2024.

ID&T en Heineken Silver zorgen voor unieke ervaringen tijdens Sensation

Na vijf jaar is zaterdag 2 juli het legendarische Sensation terug in de Johan Cruijff ArenA. ID&T Group en Heineken Silver werken dit jaar nauw samen om van het dancefestival een unieke ervaring te maken. Milan Raven (Managing Director ID&T Events) en Otto Esser (Marketing Manager Heineken) kijken dan ook met spanning uit naar de nieuwe editie. “Dit geeft veel energie!”