Artikelen

Erve Asito wordt Asito Stadion

Na vijf jaar Erve Asito hebben Asito en Heracles Almelo samen besloten om het stadion vanaf 1 juli 2024 de naam van het stadion te veranderen naar Asito stadion.

Partnership tussen KNLTB en DPG Media opnieuw verlengd

Na de succesvolle samenwerking sinds 2018 wordt het mediapartnership tussen KNLTB en DPG Media opnieuw met 3 jaar verlengd.

Lidl lanceert EURO 2024-campagne 'Lidl Kids Team'

Lidl, officieel partner van UEFA EURO 2024, kondigt met trots het Lidl Kids Team-programma aan. Het programma omvat onder meer een campagne waarmee kinderen tussen de 6 en 10 jaar kans maken om hun droom uit te laten komen. In de meer dan 30 landen waar Lidl actief is, mag Lidl kinderen en hun ouder/verzorger een geheel verzorgde reis naar het kampioenschap aanbieden. Dit betekent dat er bij elke wedstrijd 22 kinderen aan de hand van de beste voetballers van Europa staan. In totaal geven alle Lidl landen tijdens het gehele toernooi meer dan 1.100 kinderen de kans om een officiële UEFA EURO 2024 spelersbegeleider te zijn. Vanaf 2 tot en met 15 april kan iedereen via de Lidl Plus App deelnemen aan deze campagne. De selectie voor het Lidl Kids Team wordt gemaakt op basis van een loting, dus iedereen maakt evenveel kans. De winnaars krijgen een geheel verzorgde reis voor ouder/verzorger en kind naar Duitsland, een overnachting en een unieke ervaring als spelersbegeleider op het veld. Het Lidl Kids Team is de start van ons officiële partnerschap met UEFA EURO 2024™. Lidl wil miljoenen voetbalfans samenbrengen om het toernooi te vieren, thuis met familie en vrienden. Er volgen dus nóg meer campagnes! Erik van den Hoogen, directeur inkoop en marketing Lidl Nederland: '"Bij Lidl staat de klant centraal in alles wat we doen. We zijn dan ook verheugd dat we, samen met de UEFA, onze klanten unieke ervaringen kunnen bieden via het Lidl Kids Team-programma. We willen onze klanten laten zien dat we één team vormen. Of het nu gaat om het aanbieden van producten van de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, het aanbieden van verse groente en fruit, of het toegang geven tot een van de grootste voetbaltoernooien ter wereld, wij zorgen ervoor."

Plenaire programma Sponsorreport congres bekend

Met de toevoeging van Jochem Hes, de oprichter van Naif Care, Geert Friebel, partnership manager bij VriendenLoterij en Prof. Karen Maas, bijzonder hoogleraar Accounting & Sustainability Open Universiteit en directeur Impact Centre Erasmus, is het plenaire programma van het Sponsorreport jaar congres compleet.

AFC Ajax en ComAve sluiten partnership-overeenkomst

AFC Ajax en ComAve hebben een partnership-overeenkomst getekend. ComAve is vanaf komend seizoen voor tenminste drie jaar Official Sponsor en Official Ecommerce Platform Partner.

DGTL, ABN AMRO en Stedelijk Museum Amsterdam lanceren interactieve kunstinstallatie DGTL Dome

Tijdens de aanstaande editie van DGTL Festival op de NDSM-werf van 29 tot en met 31 maart zal de onthulling van de DGTL Dome plaatsvinden, een interactieve installatie die toegankelijk is voor bezoekers van het festival op 30 en 31 maart. Deze editie markeert een historisch moment, omdat het de allereerste samenwerking betreft tussen het Stedelijk Museum, ABN AMRO en DGTL. Gezamenlijk nodigen zij festivalbezoekers uit om zich te laten onderdompelen in deze buitengewone koepel, die een mijlpaal vormt in hun samenwerking.

NS kiest voor KUMPANY

NS heeft voor Kumpany gekozen als bureau voor merkactivaties. Het bureau kwam als winnaar uit de bus na een intensief aanbestedingstraject.

Škoda & Wealer nieuwe mobiliteitspartner Amstel Gold Race

De Amstel Gold Race, Škoda Nederland en Wealer gaan een samenwerking aan. Škoda deelt al jaren diezelfde passie en interesse voor de wielersport getuige hun vele partnerships Zo sponsort Škoda al sinds 2004 de Tour de France. Vanaf 2024 zullen Škoda Nederland en Wealer alle wedstrijdauto’s voor onder andere jury en gasten bij de Amstel Gold Race voor zowel mannen als vrouwen verzorgen.

Sponsorinkomsten Ajax iets gedaald

De partnershipomzet van AFC Ajax, bestaande uit inkomsten uit bedrijfssponsoring, is in de eerste helft van seizoen 2023/2024 gedaald met € 0,4 miljoen naar € 20,1 miljoen. Oorzaak is dat de variabele bonussen van de partners gerelateerd aan de UEFA Europa League lager zijn. De commerciële inkomsten uit business-seats en skybox-plaatsen, die Ajax in tegenstelling tot veel andere clubs niet onder sponsorinkomsten laat vallen, zijn gestegen van € 8,9 miljoen naar € 11,3 miljoen.

Apollo Reizen verbindt zich aan NN Marathon Rotterdam

De NN Marathon Rotterdam verwelkomt Apollo Reizen als official sponsor. Deze samenwerking markeert een mooie ontwikkeling voor beide partijen, met Apollo Reizen die haar betrokkenheid in de sport verder uitbreidt en de NN Marathon Rotterdam die een nieuwe partner verwelkomt.

Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750

Heineken wordt de hoofdsponsor van Amsterdam 750. Burgemeester Femke Halsema en Dolf van den Brink, CEO van Heineken, hieven hierop samen het glas.

Exact official sponsor WK Shorttrack 2024 in Rotterdam Ahoy

Softwareontwikkelaar Exact is dit jaar official sponsor van de World Short Track Championships 2024 (WK Shorttrack) welke worden gehouden in Rotterdam Ahoy van vrijdag 15 tot en met zondag 17 maart. De samenwerking vertegenwoordigt verbinding en biedt Exact een unieke gelegenheid om het merk te versterken en naamsbekendheid te vergroten.

Samsung en Nederlandse Basketball Bond sluiten partnership in aanloop naar Parijs

Om basketball in Nederlandnaar een nog hoger niveau te tillen, gaan Samsung en de Nederlandse Basketball Bond (NBB) een 3-jarig partnership aan. Hoewel Samsung als sponsor basketball in zijn geheel support, zal de focus in aanloop naar de Olympische Zomerspelen van 2024 op 3×3-basketball komen te liggen.

ID&T verlengt met Diageo

ID&T heeft het partnership met Diageo verlengd met nog eens twee jaar. Ook met Bar le Duc is een vernieuwde en verbrede samenwerking aangegaan

KNSB en Daikin leggen meest duurzame tijdelijke ijsbaan

Bij de aanstaande Nederlandse Loterij ISU WK Shorttrack 2024 presented by Odido in Rotterdam Ahoy wordt gebruik gemaakt van de meest duurzame tijdelijke ijsbaan waarop ooit een wereldkampioenschap is verreden. Dat is het resultaat van een samenwerking tussen meerdere partners die zich inzetten om de schaatssport duurzamer te maken.