Artikelen

Samenwerking TP Vision en Team Jumbo-Visma gebaseerd op wederzijdse expertise

Team Jumbo-Visma is een officiële samenwerking aangegaan met TP Vision, het bedrijf achter Philips TV & Sound. Het partnerschap ondersteunt de ambitie van Philips Sound om het toonaangevende merk te willen worden voor premium sporthoofdtelefoons. Als onderdeel van de samenwerking zullen 60 atleten uit Team Jumbo-Visma zowel bestaande Philips Sound-sporthoofdtelefoons testen als meedenken over en feedback geven op toekomstige productlanceringen en nieuwe concepten. Martijn Smelt, CMO van TP Vision: “Onze uitdaging is een topkwaliteit koptelefoon maken die erg goed te gebruiken is in sport.”

Bedankvideo voor Van Lanschot Kempen

Het Van Gogh Museum en Het Concertgebouw hebben in een bedankvideo hun gezamenlijke hoofdsponsor Van Lanschot bedankt voor de steun in het afgelopen jaar.

Tricorp Workwear official partner PSV

PSV heet Tricorp Workwear welkom bij de club. De marktleider op het gebied van werkkleding heeft zich voor drie seizoenen aan PSV verbonden. Per deze zomer is Tricorp Official Partner van PSV.

Vertrouwen in sponsorshipindustrie krijgt dip

Een dip in het vertrouwen binnen de Europese sponsorshipindustrie laat de blijvende uitdagingen zien die de branche heeft in het overwinnen van de COVID-19 pandemie. Dat blijkt uit het meest recente onderzoek van de European Sponsorship Association.

The Ocean Cleanup en Coca-Cola kondigen partnership aan

Coca-Cola wordt eerste wereldwijde implementatiepartner voor The Ocean Cleanup met een focus op het onderscheppen van plastic dat via rivieren de oceaan bereikt. Coca-Cola zal via dit partnerschap helpen om de schaal te vergroten door het wereldwijde netwerk aan de technologie van The Ocean Cleanup te koppelen.

Nationale-Nederlanden viert opening musea met de NN Open Museum Week

Vanaf zaterdag 5 juni mogen de Nederlandse musea weer open voor bezoek. Als trotse partner van diverse Nederlandse musea wil Nationale-Nederlanden dit graag vieren. Daarom organiseert Nationale-Nederlanden de NN Open Museum Week van 9 tot en met 15 juni.

Campina met Olympisch én Paralympisch TeamNL mee naar Tokio

In het Olympisch Stadion Amsterdam hebben FrieslandCampina en NOC*NSF vandaag - op Wereldmelkdag - de uitbreiding van hun samenwerking bekend gemaakt. Naast een verlenging van de samenwerking als supplier van Olympisch TeamNL ondersteunt Campina deze Spelen ook de Nederlandse paralympische sporters.

Sport in bedrijf: Nederlandse Loterij

Komend jaar zetten we met Sponsorreport in de rubriek ‘Sport in bedrijf’ op regelmatige basis de (media)partners, bonden en suppliers van NOC*NSF in de spotlight. Hoe gebruiken zij de kracht van sport, hoe activeren ze de samenwerking en hoe kijken ze naar de toekomst? In de eerste aflevering Joost Zuure, hoofd sponsoring & beneficianten, en Judith Keizer, sponsor en activatiemanager, bij Nederlandse Loterij.

‘KPN Road to GOAT’

Koen Weijland (bondscoach E_Oranje) en Raoul de Graaf (FC Roelie, Bankzitters) presenteren een zesdelige YouTube serie ‘KPN Road to GOAT’.

Droomparken en TUI lanceren ‘De Droomzomer’

Ook Droomparken, hoofdpartner van Feyenoord, staat aan de start van de mooie sportzomer in eigen land. Middels een nieuwe commercial lanceren Droomparken en TUI in samenwerking met Helden, in aanloop naar de wedstrijden van Oranje, ‘De Droomzomer’ op Droompark de Zanding.

Ultimum en Almere City FC verlengen partnership tot 2024

Ultimum staat ook de komende seizoenen pal achter Almere City FC. De rugsponsor verlengt vandaag het contract met de betaald voetbalorganisatie met maar liefst drie seizoenen. De IT- en kennispartner van Almere City FC wil hierbij een signaal afgeven dat ze de club door dik en dun steunen in de ambitie om binnen afzienbare tijd door te stoten naar de Eredivisie.

De commerciële mogelijkheden voor Tokyo 2020

Bedrijven en grote merken spelen graag in op de (media-)aandacht die de Olympische Spelen genereren. Ook privésponsors van sporters hebben een wens om rondom de Spelen over hun samenwerking te communiceren. Om de financiering van topsportprogramma’s te waarborgen moet daarbij wel rekening gehouden worden met de geldende voorwaarden van ‘Rule 40’ van het IOC. NOC*NSF heeft een helpdesk ingericht voor vragen over de mogelijkheden.

NS 20 jaar hoofdsponsor Boekenweek

Zaterdag 29 mei begint de (uitgestelde) Boekenweek. NS viert dit jaar zijn 20-jarige hoofdsponsoring van de CPNB. Om het sponsorschap te vieren geeft NS (trein)lezers van het Boekenweekgeschenk 2021 de Boekenweekgeschenken van de afgelopen 20 jaar cadeau, te lezen op de e-reader of te downloaden als pdf.

Albert Heijn lanceert EK-campagne met Hollandicons

Alles voor Oranje! Daarmee start vandaag de EK-campagne van Albert Heijn. De supermarkt is partner van de KNVB en Oranje. Klanten sparen de komende weken Hollandicons: tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons waarmee iedereen zichzelf, de fiets én het huis helemaal in Oranjesferen kan versieren.

Energie Bedrijfsadviseur Limburg nieuwe hoofdsponsor Roda JC

Roda JC Kerkrade heeft met De Energie Bedrijfsadviseur Limburg een nieuwe hoofdsponsor. De club is een meerjarige samenwerking aangegaan. De Bedrijfsadviseur Limburg zal onder meer prominent zichtbaar zijn op de voorzijde van het wedstrijdshirt.