Artikelen

Nederlandse Loterij breidt partnership NOC*NSF uit

De samenwerking tussen NOC*NSF en Nederlandse Loterij is met een jaar verlengd. Daarbij is de financiële bijdrage van de grootste loterij-organisatie van ons land substantieel verhoogd.

Partners CPNB steunen #ikleesthuis-campagne

McDonald’s, Eye Wish, DPG Media en Hebban.nl sluiten zich aan bij de succesvolle #ikleesthuis-campagne van de CPNB en het gezamenlijke boekenvak, die moet bevorderen dat tijdens de coronacrisis meer boeken (thuis) worden (her)lezen en worden gekocht en geleend.

Vakantiepakketten voor jonge AZ-fans

AZ en hoofdsponsor AFAS hebben in aanloop naar de meivakantie de handen ineengeslagen om jongeren te ondersteunen tijdens de coronacrisis. Ruim vijfhonderd seizoenkaarthouders tot en met 14 jaar kregen woensdag een speciaal samengesteld vakantiepakket gratis thuisbezorgd.

SAIL Amsterdam pas weer in 2025

De organisatie van SAIL Amsterdam 2020 heeft besloten om het evenement pas weer in 2025 te organiseren. Met de nieuw aangekondigde maatregelen, inclusief een verbod op grote evenementen tot 1 september a.s., is het onmogelijk geworden om SAIL Amsterdam 2020 te organiseren.

Go Ahead verliest hoofdsponsor door corona

Na drie jaar komt er noodgedwongen komend seizoen (voorlopig) een einde aan het hoofdsponsorschap van Thermen Bussloo van Go Ahead Eagles. De vestigingen van Quality Wellness Resorts, waar ook Thermen Soesterberg, Berendonck en Bad Nieuwschans onder vallen, zijn vanwege de coronamaatregelen al ruim een maand gesloten.

Markteffect neemt Team Vier over

ME Research Group, waar onderzoekbureau Markteffect en DirectResearch deel van uitmaken, neemt branchegenoot Team Vier over.

Nederlandse festivalzomer gecanceld

Dit jaar geen Pinkpop, Lowlands, WOO HAH!, Zwarte Cross, NN North Sea Jazz, Vierdaagsefeesten, Parkpop of Best Kept Secret. De Nederlandse regering heeft alle evenementen verboden tot 1 september.

Afdracht Nederlandse Loterij opnieuw gestegen

Nederlandse Loterij heeft in het jaar 2019 haar omzet, resultaat en afdracht opnieuw zien stijgen. De totale afdracht bedroeg 173,1 miljoen euro. Daarvan ontvangt NOC*NSF 46,4 miljoen euro. De 18 goede doelen ontvangen gezamenlijk 17,6 miljoen euro.

AFAS: hoofdsponsor in goede en uitdagende tijden

Wat doe je als sponsor wanneer al je partners van de ene op de andere dag hun deuren moeten sluiten en je activaties wegvallen? We vragen het aan Martijn Delahaye, Marketing en Communicatie Directeur bij AFAS, hoofdsponsor van het AFAS Circustheater, AFAS Live en AZ Alkmaar. “Onze relaties gaan verder dan een sponsorbedrag betalen.”

538 en Unox sluiten partnership voor Koningsdag

538 en Unox zijn een partnership aangegaan dat ervoor moet zorgen dat Koningsdag 2020 een memorabel feest wordt, ondanks het feit dat iedereen in Nederland thuis moet blijven.

Hyundai verlengt partnerschap met Van Gogh Museum

Hyundai Motor Nederland verlengt de samenwerking met het Van Gogh Museum met minimaal twee jaar. Hyundai is sinds 2016 partner van het Van Gogh Museum en zal tot zeker 2022 bij het museum betrokken blijven.

IEG Outlook 2020: $10 miljard sponsorwaarde verlies

In Amerika moet naar schatting $ 10 miljard aan sponsorwaarde worden hersteld als gevolg van het stilleggen van de sport- en entertainmentindustrie vanwege de corona-pandemie. Dat is 38% van de totale omvang van de sponsormarkt van $ 26 miljard. Dat blijkt uit een survey van IEG onder beslissers in de Amerikaanse sponsorindustrie over de gevolgen van de COVID-19 pandemie.

Pepsi en Global Citizen werken samen in virtueel COVID-19 concert

NGO Global Citizen werkt samen met Pepsi bij een virtueel, live-gestreamed concert om mensen te helpen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en mensen die getroffen zijn door het COVID-19 virus. Het concert wordt georganiseerd door Lady Gaga en heeft optredens van oa Billie Eilish, Chris Martin (Coldplay), Eddie Vedder, Elton John, J Balvin, John Legend en Paul McCartney. De uitzending vindt plaats op 18 april.

Eredivisie op jacht naar mooiste shirt

De Eredivisie CV lanceert samen met alle clubs op 17 april het Eredivisie Shirt Festival. Een ode aan 64 jaar Nederlandse voetbalhistorie, die start met een unieke online verkiezing, ondersteund door alle Nederlandse profclubs.

AgriBioSource blijft hoofdsponsor De Graafschap

AgriBioSource Europe BV is ook komend seizoen de hoofdsponsor van De Graafschap. Het van oorsprong Doetinchems bedrijf is al jaren betrokken als sponsor van de Superboeren en prijkt sinds dit seizoen op de voorkant van het wedstrijdshirt als hoofdsponsor. Die samenwerking wordt met een jaar verlengd, ongeacht het niveau waarop De Graafschap komend seizoen acteert.