Artikelen

Fonds Gehandicaptensport nieuwe partner KNWU

De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) gaat een samenwerking aan met Fonds Gehandicaptensport. De KNWU vindt het van belang dat er meer aandacht komt voor gehandicaptensport in het algemeen en para-cycling in het bijzonder.

Nederlandse triatlonsport versterkt met Perskindol Triathlon Series

Sportmarketingbureau SportVibes breidt de vorig jaar gestarte samenwerking met spierverzorger Perskindol uit en lanceert in 2017 de Perskindol Triathlon Series. Naast Rotterdam zullen ook Amsterdam en Nijmegen dit jaar het decor vormen voor deelnemers aan de sprintafstanden.

Van Seggelen adviseur sponsoring Provincie Gelderland

Maarten van Seggelen start op 10 april als Senior Adviseur Sponsoring bij de Provincie Gelderland. Hij was tot eind 2016 Manager Marketingcommunicatie bij de Arnhemse voetbalclub Vitesse.

Team Victorie vindt geen hoofdsponsor en stopt

Schaatsploeg Team Victorie van onder meer Michel Mulder, Bart Swings en Marije Joling houdt na één seizoen op te bestaan. De ploegleiding is er niet in geslaagd een hoofdsponsor te vinden en trekt de stekker uit de ploeg.

Jupiler League lanceert unieke TV commercial

Met haar allereerste TV commercial ooit wil de Jupiler League tonen hoe talenten moeten knokken voor hun doorbraak in het(inter)nationale voetbal.

Obrigado kokoswater sponsort beachvolleybalteams

Per 1 april is Obrigado, kokoswater uit Bahia, Brazilië, sponsor van twee Nederlandse dames beachvolleybalteams. De duo’s Manon Flier & Marleen van Iersel en Madelein Meppelink & Sophie van Gestel kunnen rekenen op de steun van 100% puur kokoswater.

AkzoNobel en SOS Kinderdorpen bestrijden jeugdwerkloosheid

AkzoNobel en SOS Kinderdorpen Internationaal bundelen de krachten om samen wereldwijd jeugdwerkloosheid te bestrijden. AkzoNobel gaat de internationaal opererende kinderontwikkelingsorganisatie ondersteunen door professionele schilderstrainingen voor kwetsbare jongeren te verzorgen.

Softe sponsoring VriendenLoterij werkt

Onderzoeksbureau Motivaction toetste de effecten van softe sponsoring in het RTL-programma Centraal Medisch Centrum (CMC) door de VriendenLoterij en vond spraakmakende resultaten.

IEG 2017: Wrap up

"Sportmarketing is in de ultieme fusie van strategie, technologie, online en sponsoring beland. Ontzettend inspirerend, verhelderend en vernieuwend." Dat is de conclusie van Bob van Oosterhout en Peter Sprenger na de 34e editie van de IEG Sponsorship Conference in Chicago.

IEG 2017: Millennials bepalen het beeld in Chicago

Veel sprekers op de IEG conferentie brachten de marketingkracht van de huidige millennial-generatie naar voren. Niet alleen als doelgroep, ook als creators in het nieuwe digitale tijdperk.

IEG 2017: Het belang van maatschappelijke en sociale sponsoring

Op de derde dag van de IEG Sponsorship Conference in Chicago interviewt Peter Sprenger Mark Versteegen van KPN over de rol en het belang van maatschappelijke en sociale sponsoring.

IEG 2017: Het maatschappelijke en sportieve gezicht van ING

Tjitske Benedictus is Hoofd Sponsoring & Events van ING. Op de IEG Sponsorship Conference in Chicago presenteerde zij de sponsorstrategie van ING aan een internationale groep congresbezoekers. Tjitske vertelt in de achtste aflevering van Today at IEG wat ING drijft en hoe dit wordt vertaald naar de sponsorstrategie van ING. Een boeiend verhaal over zowel het maatschappelijke als het sportieve gezicht van ING. Bekijk de achtste aflevering van Today at IEG hieronder.

IEG 2017: Fan first principe is een must in moderne sportmarketing

De derde dag op de IEG Sponsorship Conference in Chicago werden er veel business cases gepresenteerd van merken en rechtenhouders die succesvol fans weten te betrekken. In de vijfde aflevering van Today at IEG concluderen Bob van Oosterhout en Peter Sprenger dat het fan first principe een must is in moderne sportmarketing.

IEG 2017: Tom van Kuyk over de vernieuwde sponsorstrategie van Rabobank

Tom van Kuyk, sponsorstrateeg van Rabobank, vertelt in de tweede aflevering van Today at IEG over de sponsorstrategie van de Rabobank. De nieuwe keuzes hierin werden afgelopen week in Nederland gepresenteerd.

IEG 2017: Nathan Lindberg (Twitch): "eSports is the playground for millennials

Het eSportskanaal Twitchis een echte gamechanger in de mediawereld. Het is inmiddels een gearriveerd kanaal dat meer dan honderd miljoen eSportsfans verbindt. Nathan Lindbergh is director Global Sponsorships van Twitch. Hij vertelt in de vierde aflevering van Today at IEG over wat eSports is en hoe deze markt zich ontwikkelt.