Artikelen

Maarten ter Hofte ‘Groene Appel’

Reggeborgh Foundation gaat rolstoeltennisser Maarten ter Hofte ondersteunen. Ter Hofte (20) heeft de primeur om als eerste para-atleet opgenomen te worden in het programma ‘Groene Appeltjes’. Vanuit die samenwerking kan de talentvolle rolstoeltennisser rekenen op financiële steun, kennis en expertise voor zijn topsportcarrière.

AI balletexperiment ‘Pulse’

&samhoud ondersteunt, in samenwerking met Het Nationale Opera & Ballet en Innovation:Lab, een bijzonder project waarin kunst en technologie worden samengebracht. De afgelopen weken is er intensief gewerkt aan de ontwikkeling van een door AI gegenereerd ballet. Een experiment waarin het samenspel tussen mens & AI wordt onderzocht. Een uitdaging waar momenteel veel organisaties voor staan.

Het grote geld weegt te zwaar

Frank van den Wall Bake, Partner bij IVRM en sportmarketingexpert ziet dat de financiële lokroep zwaarder weegt dan verantwoorde keuzes, maar dit op lange termijn niet de gewenste resultaten biedt.

Bitvavo verlengt met de KNVB

De KNVB en Bitvavo hebben de samenwerking verlengd tot juli 2026. Innovatie staat centraal binnen het partnerschap tussen de KNVB en Bitvavo, vooral op het gebied van Oranjebeleving. Bitvavo lanceert ook tijdens EURO2024 hun speciaal ontwikkelde robotarm. Met deze arm kunnen fans hun voetbalshirt laten signeren met handtekeningen van hun favoriete spelers van het Nederlands elftal. De robot is te vinden in de officiële fanshop van de KNVB op Utrecht Centraal.

Kruidvat en Armoedefonds bundelen krachten

Samen met acht partners gaan Kruidvat en het Armoedefonds in de strijd tegen verzorgingsarmoede. Tijdens de ‘Samen in actie weken', die lopen van 10 juni tot en met 23 juni, kan iedereen een steentje bijdragen.

Volkswagen lanceert EK podcast

In aanloop naar het EK voetbal 2024 presenteert Volkswagen de Oranje Comedy Buzz: een humoristische voetbalpodcast en -vodcast om onderweg te luisteren, of je nu naar Duitsland rijdt of gewoon in Nederland blijft.

Spaar voetbalplaatjes met Lidl

In maart maakte Lidl bekend dat een officieel (internationaal) partnership is gesloten met UEFA. In april leidde dit tot een activatie waarbij de kinderen van Lidl-klanten kans maakten om spelersbegeleider te worden. In mei maakten klanten en medewerkers kans maken op een compleet verzorgde reis inclusief 2 tickets voor een van de groepswedstrijden van het Nederlands Elftal.

Staatsloterij: Voor Oranje

Staatsloterij is 25 jaar partner van de KNVB. ‘Voor Oranje’ staat daarom centraal in de EK-campagne van Staatsloterij, die maandagavond 10 juni aftrapte. In de tv-commercial inspireert Marco van Basten ook dit EK Oranje om te scoren. Zijn iconische treffer in de EK-finale van 1988 is voor Denzel Dumfries en de rest van de selectie de inspiratie om in Duitsland trefzeker te zijn. Voor elk doelpunt dat Oranje in de groepsfase maakt, doet Staatsloterij 100.000 euro in de pot van de Oranje Prijs.

Vredestein Victory Cup

Gamers hebben de drive om elke dag beter te worden. Een mindset die Vredestein en hun partner Manchester United als geen ander begrijpen. Always Pushing Forward noemen zij dat. Daarom hebben ze, samen met The Invaders, de Vredestein Victory Cup georganiseerd. Een online eFootball toernooi met als hoofdprijs een reis naar Manchester, en de kans om je skills te testen tegen de sterren van The Red Devils.

Exact stapt in Padel

Exact is dit jaar main partner van het grootste Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel in 2024. Als onderdeel van dit partnership zal de softwareontwikkelaar zichtbaar zijn op het evenement en het biedt diverse hospitality mogelijkheden. Padel toernooidirecteur Fatima Moreira de Melo zal aanwezig zijn op het klantenevenement Exact Live waar ze haar uitdagingen en overwinningen deelt als professioneel sporter en ondernemer.

Talpa Network verlengt met de KNVB

Tot de zomer van 2025, waarmee de partijen voor het twintigste jaar op rij gaan samenwerken. Al sinds 2005 is Radio 538, één van de hoofdmerken van Talpa Network, Official Supporter van de KNVB.

Heineken verlengt met de KNVB

Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in De Kuip is bekendgemaakt dat de KNVB en Heineken het dertig jarig partnership met nog eens vijf jaar verlengen.

Albert Heijn verlengt met de KNVB

Op de KNVB campus in Zeist zetten beide partijen hun handtekening onder een nieuwe tweejarige sponsorovereenkomst.

Drie grote winnaars SponsorRingen

In een gezellige en volle AFAS Live werden gisterenavond de SponsorRingen 2023 uitgereikt. Daarbij vielen meerdere partijen dik in de prijzen: ABN AMRO, Philips & PSV en Mentos & de Grote Prijs van Nederland namen allemaal 2 Awards mee. Opvallend was dat de Ring voor Creativiteit niet werd toegekend aan een van de 4 ingezonden cases.

SponsorRingen onderzoekt TeamNL

Oranjekoorts bestaat niet alleen tijdens evenementen. Ook door het jaar heen laten fans van TeamNL zich zien en horen. De online support van fans voor TeamNL is aanzienlijk groter als het gaat om engagement, interactie en het groeiende aantal nationale volgers dan sommige traditionele grootmachten in de sport. TeamNL doet het dus niet alleen bovengemiddeld goed in de medailleklassementen, ook online staat Nederland meer dan zijn mannetje. Dat blijkt uit de analyse van onderzoeksbureau Nielsen Sports dat deze data presenteert tijdens de uitreiking van de SponsorRingen.