Artikelen

Corendon nieuwe hoofdsponsor van schaatsploeg Worldstream-Corendon

Corendon keert terug in het schaatsen en is de nieuwe hoofdsponsor van schaatsploeg Worldstream-Corendon; de schaatsploeg waar onder andere Jutta Leerdam en Koen Verweij voor uitkomen.

Daikin en KNSB verlengen; een cruciaal moment voor de schaatsbond

Daikin heeft de samenwerking met de KNSB als Partner van Schaatsend Nederland met vier jaar verlengd. De verlenging past in de traditie van de KNSB van meerjarige partners. In het onlangs geopende Daikin Experience Center in Breukelen praten Edwin Hoogerwerf, Managing Director Daikin Nederland, en Jeroen Kraaij, Commercieel Directeur bij de KNSB, Sponsorreport bij over het succes van het partnership en de plannen voor de toekomst.

VodafoneZiggo lanceert Priority met Ajax, Ziggo Dome, MOJO en The Park Playground

VodafoneZiggo lanceert vandaag het klantprogramma Priority in samenwerking met Ajax, Ziggo Dome, MOJO Concerts en The Park Playground. De klanten ontvangen vanaf vandaag via de apps ‘My Vodafone’ en ‘Mijn Ziggo’ toegang tot exclusieve voordelen.

Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead slaan handen ineen

Sportmarketing is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van hun marketingmix en bedrijfsstrategie. Onderzoek, sportmarketing en reguliere media kunnen elkaar hierin nog meer versterken. Daarom slaan Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead de handen ineen.

Jolanda Jansen: "Een rollercoaster van emoties"

Jolanda Jansen is algemeen directeur Ahoy en woordvoerder van de Alliantie van Evenementenbouwers. Afgelopen 1,5 jaar waren er voor Jansen en Ahoy zowel dieptepunten als enorm mooie momenten. Op 23 november is Jansen een van de keynotes op het Sponsorreport Jaarcongres.

AZ en VHC Jongens tekenen nieuwe overeenkomst

AZ en Strategisch Partner VHC Jongens continueren de samenwerking. Het bedrijf uit Oostzaan blijft nu tot medio 2026 aan de Alkmaarders verbonden. VHC Jongens is al jarenlang de trouwe horecaleverancier van AZ.

FC Twente en Vrumona verlengen samenwerking

FC Twente en Vrumona hebben hun partnership verlengd met vijf seizoenen. Vrumona is al sinds 2006 aan de club verbonden en blijft tot en met seizoen 2025/2026 de vaste leverancier van frisdranken in De Grolsch Veste.

Partnerinkomsten PSV dalen met 5,3 miljoen euro

PSV heeft voor het eerst in tien jaar een netto verlies gerealiseerd. Uit het vandaag gepubliceerde financieel jaarverslag blijkt het resultaat in boekjaar 2020-2021 na belasting 23,2 miljoen euro negatief. De inkomsten uit partnerships daalden met 5,3 miljoen euro van 27,6 miljoen naar 22,3 miljoen. De invloed van de coronapandemie heeft in grote mate bijgedragen aan dit resultaat.

ESNS en See Tickets gaan samenwerken

Eurosonic Noorderslag en See Tickets zijn een langlopende samenwerking aangegaan. ​​De komende vier jaar verzorgt See Tickets de ticketing voor zowel het festival als de conferentie van ESNS. Het partnership start bij de komende editie, die plaatsvindt van 19 – 22 januari 2022.

PSV en NH Hotel Group verlengen samenwerking

NH Hotel Group en PSV hebben de onderlinge samenwerking met twee jaar verlengd. Daarmee blijft NH Hotel Group verbonden aan PSV als officiële partner voor hotelverblijven en vergaderingen van de club.

Team Gullit start FIFA22 seizoen met shirtsponsor Samsung

Samsung heeft zich officieel verbonden aan Team Gullit. Samsung wordt de eerste shirtsponsor van Ruud Gullit’s FIFA-academie en zet hiermee bewust de stap richting esports. Het nieuwe shirt van Team Gullit is vanaf 21 oktober officieel beschikbaar in FIFA 22.

BeFrank en Stichting De Noordzee starten samenwerking

Online pensioenuitvoerder BeFrank en Stichting De Noordzee starten een samenwerking om Nederlanders aan te zetten tot een duurzame levensstijl en zo de Noordzeekust plasticvrij te krijgen. BeFrank doneert een bedrag dat is vrijgekomen uit het vervallen van ‘hele kleine pensioenen’ en zet communicatie en bewustwordingsacties in.

Team DSM en Volvo verlengen samenwerking

Team DSM en Volvo Cars Nederland verlengen hun partnership.

VDK Groep tot medio 2024 hoofdsponsor PEC Zwolle

VDK Groep en PEC Zwolle hebben op de businessclubavond bekendgemaakt dat het partnership als hoofdsponsor met 2,5 jaar wordt verlengd. De hoofdsponsor staat nu tot medio 2024 op de voorkant van het wedstrijdshirt van de hoofdselectie, PEC Zwolle Vrouwen en alle jeugdteams.

Sponsorinkomsten FC Twente gedaald met € 1 miljoen

De sponsorinkomsten van FC Twente zijn over het seizoen 2020-2021 gedaald met € 1 miljoen. De totale commerciële omzet van de club daalde ten opzichte van vorig seizoen met ongeveer 55% naar € 13,2 miljoen. De omzet daalde met circa € 7,3 miljoen, van € 25,6 miljoen naar € 18,3 miljoen. Dat blijkt uit het jaarverslag van de club.