Artikelen

Happy Birthday Amsterdam: H’ART Museum viert 750 jaar met unieke kunstverzameling

In het kader van het jubileumjaar 'Amsterdam 750' brengt het H’ART Museum een uitzonderlijke tentoonstelling: Happy Birthday Amsterdam. Van 4 december 2024 tot en met 16 maart 2025 worden 75 kunstenaars geëerd die de stad haar unieke kleur en karakter hebben gegeven. Van schilderijen en fotografie tot iconen uit het Amsterdamse straatbeeld en sculpturen – de expositie biedt een veelzijdige blik op de stad als kunststad.

MN Media bundelt de krachten met Nederlands bekendste tuinman

Lodewijk Hoekstra, bekend van tv-programma’s als Eigen Huis & Tuin, slaat de handen ineen met MN Media, de producent en distributeur van succesvolle impactfilms zoals Onder het Maaiveld, De Wilde Noordzee en Beyond, Ode to the Earth, om gezamenlijk een breed publiek te inspireren en te activeren richting vergroening.

Vredestein komt met racegame met ex-F1-coureur Giancarlo Fisichella

Apollo Tyres Ltd heeft deze maand 'Beat the Winter' uitgebracht, een nieuwe racegame, onderdeel van een digitale marketingcampagne voor consumenten. Het spel is ter promotie van de introductie van de Vredestein Wintrac Pro+, de nieuwste toevoeging aan het Vredestein Premium-assortiment winterbanden.

Enterprise hoofdsponsor van podcast Football is Life

Sportjournalist Diana Kuip en (ex-)topvoetballers Daley Blind en Siem de Jong zijn onlangs begonnen met het derde seizoen van hun podcast Football is Life. Vanaf nu tot medio 2026 doen zij dat samen met Enterprise Car Sharing & Rental, de Nederlandse tak van ‘s werelds grootste autoverhuurder, als hoofdsponsor.

Lancering Team Achterhoek

Team Achterhoek maakt deel uit van het project 'Achterhoekse Topsport inspireert breedtesport' van Achterhoek in Beweging, en is een initiatief waarbij gemeenten en bedrijven samenwerken om talentvolle (top)sporters uit de regio te ondersteunen op weg naar grootse prestaties.

Overwinning voor de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond

Na vijf jaar heeft het Europese Hof van Justitie (Hof) eindelijk duidelijkheid gebracht: gerechtvaardigde belangen kunnen ook commercieel zijn onder de AVG. Deze uitspraak is een grote tegenslag voor de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en een overwinning voor de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond (KNLTB). Dit betekent een positieve ontwikkeling voor ondernemend Nederland. In dit artikel bespreken we de betekenis van deze uitspraak voor de marketingsector.

Unibet Tietema Rockets: Eerste Franchisenaam in het Professionele Wielrennen

Na twee succesvolle jaren onder de naam TDT-Unibet, zal het UCI ProTeam vanaf 2025 verdergaan als de Unibet Tietema Rockets. Dit markeert niet alleen een nieuwe stap in de branding van het team, maar introduceert ook de eerste franchisenaam in het professionele wielrennen. Met deze ontwikkeling zetten de Unibet Tietema Rockets een belangrijke stap richting hun ambitie om deel te nemen aan de Tour de France.

BNR en Enterprise Car Sharing & Rental werken opnieuw samen

Nadat Enterprise dit jaar al hoofdsponsor was van de BNR Sportzomer is nu een nieuwe samenwerking opgezet. In aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen lanceert BNR in samenwerking met Enterprise Car Sharing & Rental de dagelijkse reportageserie ‘Dwars door de States’. BNR en Enterprise presenteren tevens ‘Election Night’, de hele nacht van 5 op 6 november vanuit Nieuwspoort in Den Haag.

Stoelendans bij Mojo / Live Nation nog niet ten einde

Eerder deze maand werd al bekend werd dat Niek Murray (Festivalmanager Pinkpop) en Marcel Surendonk (Head of Brand Partnerships) Mojo verlaten. Jan Willem Luyken wordt Chief Commercial Officer bij MOJO en wordt opgevolgd door Irene Peters, die Zakelijk Directeur is bij de Ziggo Dome.

Reggeborgh Foundation nieuwe partner Stichting Natuurijs Klassiekers

De Stichting Natuurijs Klassiekers (SNK) en Reggeborgh Foundation slaan de handen ineen. Voor de komende jaren wordt Reggeborgh Foundation partner van de Klassieke schaatswedstrijden die georganiseerd worden als de wedstrijdwateren van Nederland bevroren zijn. Op de Jaap Eden IJsbaan in Amsterdam werd tijdens de eerste Marathon Cup van het seizoen het nieuwe leiderspak onthuld.

Happy Horizon neemt Iconic Studios over

Happy Horizon, een awardwinnende full service agency, zet opnieuw een strategische stap met de overname van Iconic Studios, een toonaangevend bureau gespecialiseerd in PR, events en influencer marketing. Deze overname versterkt de positie van Happy Horizon op het gebied van creatieve en strategische communicatie en opent de deur naar een indrukwekkend portfolio van (inter)nationale topmerken.

XPENG mobiliteitspartner voor Dutch Dutch Design Week 2024

Dutch Dutch Design Week (DDW) verwelkomt smart EV-merk XPENG als officiële mobiliteitspartner voor 2024. De samenwerking heeft als doel bij te dragen aan een slimmere, duurzamere wereld en biedt een kijkje in de toekomst van vervoer. Zowel XPENG als DDW gelooft in de kracht van ontwerp en technologie om een betere, duurzamere wereld vorm te geven. XPENG’s focus op het ontwikkelen van intelligente elektrische voertuigen (EV's) en duurzame mobiliteit maakt hen een passende match voor DDW's missie om de toekomst van mobiliteit te laten zien. XPENG is een Chinees bedrijf, met een wereldwijde mindset, en oplossingen in mobiliteit die passen bij de missie van DDW.

Jan Bosselaers wordt Marketing Directeur Heineken Nederland

Jan Bosselaers wordt per 1 januari 2025 benoemd tot Marketing Directeur Heineken Nederland en volgt hiermee Els Dijkhuizen op. De afgelopen vier jaar was Jan Marketing Directeur van Heineken Italië, waar hij een belangrijke rol speelde in het versterken van de leidende positie van Heineken op de Italiaanse markt.

Heineken en DJ Barry Can't Swim trappen ADE af met geheime boodschap

Gisterenavond vond de spectaculaire opening van het Amsterdam Dance Event (ADE) plaats in The Loft in de A'DAM Toren. Heineken, ADE en DJ Barry Can't Swim vierden samen de magie van het genieten van bijzondere momenten. Ze moedigen bezoekers aan om deze ervaringen volop te omarmen en niet te laten verstoren door telefoongebruik tijdens festivals en concerten. Dit sluit aan op recent onderzoek.

Investeren in topsport - Kijkcijfers als publiek referendum

Afgelopen zomer werd Nederland in de ban gehouden door twee grote sportevenementen: het Europees kampioenschap voetbal en de Olympische Spelen. Het land zat aan de buis gekluisterd. Miljoenen mensen volgden met enthousiasme en bewondering de prestaties van onze topsporters. Of het nu ging om historische medailles in Parijs of spannende wedstrijden tijdens het EK, we hebben massaal gekeken.