Artikelen

Dutch GP bekroond tot F1 Promotor van het jaar

Dutch Grand Prix Like no Other is bekroond tot de beste en meest duurzame promotor van jaar 2023! Op een feestelijke avond georganiseerd door Formula One Management is de Dutch Grand Prix organisatie twee keer in de prijzen gevallen. Het Nederlandse bedrijf kreeg de prijs in het tijdens The F1 Promotor Awards in the British Museum in London uitgereikt voor beste promotor van het jaar. Maar misschien wel belangrijker werd de Dutch Grand Prix organisatie ook uitgeroepen tot meest duurzame van alle F1 races in 2023.

TeamNL Huis zoekt samen met Adecco naar 250 crewleden

Voor het werven, samenstellen en klaarstomen van de crew voor het TeamNL Huis trekken NOC*NSF en Sportcentrum Papendal samen op met Adecco, HR Supporter van het TeamNL Huis. Adecco verzorgde in het verleden met succes de invulling van de crew voor het toenmalige Holland Heineken House in Rio de Janeiro en Pyeongchang.

ABN AMRO organiseert kinderpersconferentie na klassieker

Hoofdsponsor van de Ajax Vrouwen ABN AMRO organiseert samen met Ajax een kinderpersconferentie na Ajax Vrouwen - Feyenoord in de Johan Cruijff ArenA om gelijke kansen in vrouwenvoetbal te promoten.

PXR en Eredivisie Media & Marketing verlengen samenwerking

Uitgever PXR en Eredivisie Media & Marketing (EMM) hebben hun samenwerking verlengd tot en met de zomer van 2025. Beide partijen werken al sinds 2016 samen. Als partner van EMM krijgen PXR-titels als Voetbal International en VoetbalPrimeur toegang tot content van ESPN en zichtbaarheid via de ESPN-kanalen.

Eredivisie en ESPN ronden mediadeal af

De overeenkomst met betrekking tot de verlenging van de eredivisierechten na 2025 is vandaag afgerond. De bestaande samenwerking binnen Eredivisie Media & Marketing (EMM) is met vijf jaar verlengd en daarmee blijven de live wedstrijden van de Eredivisie ook na 2025 live te zien op ESPN. Nieuw is dat het live aanbod van de Keuken Kampioen Divisie en Azerion Vrouwen Eredivisie per direct tot nagenoeg het maximale wordt uitgebreid. EMM is de joint venture van The Walt Disney Company, de Eredivisie CV en de KNVB.

Tempo-Team gaat samenwerken met QMusic

Tempo-Team gaat een samenwerking aan met Qmusic rondom het dagelijks item 'Verdubbel je Salaris in één Minuut', gepresenteerd door Domien Verschuuren. Het concept is eenvoudig maar krachtig: als de luisteraar binnen een minuut tien vragen correct beantwoordt, verdubbelt Qmusic het bruto maandsalaris van de gelukkige luisteraar.

Erik van Leeuwen naar PostNL

Erik van Leeuwen start met ingang van februari als Lead Sponsor Partnership Manager bij PostNL.

Eye Filmmuseum staakt sponsoring door KLM vanwege klimaat

Eye Filmmuseum in Amsterdam heeft zijn samenwerking met KLM niet verlengd, omdat dat niet meer past bij zijn klimaatbeleid. Andere grote culturele instellingen in de hoofdstad zijn niet van plan hun sponsorrelatie met het luchtvaartbedrijf te beëindigen. Dat meldt NRC op basis van eigen onderzoek.

Jongerius Invest tot medio 2026 op mouw FC Utrecht-shirts

Het logo van Jongerius Invest B.V. is met ingang van dit weekend, en in elk geval tot en met medio 2026, te zien op de mouw van het shirt van FC Utrecht. Het Houtense familiebedrijf Jongerius Invest B.V. is al jaren lid van de Business Club van FC Utrecht en breidt haar betrokkenheid bij de club nu dus verder uit.

GX Software sponsort PSV Vrouwen

PSV heeft een nieuwe sponsorovereenkomst gesloten met GX Software. Het bedrijf dat de club al jarenlang digitaal ondersteunt, sponsort tot medio 2025 PSV Vrouwen. Het bedrijf herkent zich in de waarden van de vrouwentak.

Philips en FD Mediagroep slaan de handen ineen

Welke oplossingen zijn er voor de uitdagingen in de gezondheidszorg? Die vraag staat centraal in een nieuwe samenwerking tussen Philips, leider in gezondheidstechnologie, en FD Mediagroep, mediabedrijf met merken als Het Financieele Dagblad en BNR. Een belangrijk onderdeel is de sponsoring van het hernieuwde radioprogramma BNR Beter dat iedere week duikt in de wereld van de innovatieve zorg.

Meest duurzame tijdelijke ijsbaan ooit bij WK Shorttrack 2024 in Rotterdam Ahoy

Bij de Nederlandse Loterij ISU WK Shorttrack 2024 presented by Odido in Rotterdam Ahoy wordt gebruik gemaakt van de meest duurzame tijdelijke ijsbaan waarop ooit een wereldkampioenschap is verreden. Dat is het resultaat van een samenwerking tussen meerdere partners die zich inzetten om de schaatssport duurzamer te maken.

Kooi Camerabewaking naamgever nieuwe Cambuur Stadion

De naamgever van het nieuwe stadion van SC Cambuur wordt Kooi Camerabewaking uit Drachten. Het nieuwe Cambuur stadion, waarvan de oplevering nog steeds gepland staat voor augustus 2024, zal vanaf heden en voor de komende tien seizoenen het ‘Kooi Stadion’ heten.

Tribe Company en SportsGen lanceren SportStaff

Entertainmentbureau Tribe Company en sportmarketingbureau SportsGen lanceren een nieuwe oplossing voor eventmedewerkers in de sport: SportStaff. Met SportStaff springen de initiatiefnemers in op de groeiende vraag vanuit sportevenementorganisatoren, bonden, clubs en verenigingen naar enthousiaste flexmedewerkers in de sport.

Unieke samenwerking tussen Glory Kickboxing en 4Champions

Glory Kickboxing en juwelenontwerper 4Champions hebben een samenwerking aangekondigd. Deze samenwerking, een primeur in de sport, is in het leven geroepen ter gelegenheid van de herintroductie van het fameuze 8 mans toernooi, een evenement dat fans wereldwijd op het puntje van hun stoel heeft gehouden.