Artikelen

Ajax krijgt met GigaNet van Ziggo voor het eerst rugsponsor

Ajax en Ziggo intensiveren wederom de samenwerking. Vanaf komend seizoen zal niet alleen Ziggo op de voorkant van het Ajax-shirt staan, maar ook GigaNet op de rug. Het logo van het netwerk van Ziggo komt onder het rugnummer te staan en zal zichtbaar zijn in de Eredivisie- en bekerwedstrijden.

Magnum mixt Maan, Lee Towers en Concertgebouworkest

Maan, Lee Towers en het Koninklijk Concertgebouworkest lanceren een nieuwe versie van de klassieker I Can See Clearly Now, geremixt door ijsmerk Magnum.

Holland Casino hoofdsponsor Rotterdam Unlimited Zomercarnaval

Holland Casino is de nieuwe hoofdsponsor van Rotterdam Unlimited Zomercarnaval. Dit grootste multiculturele straatfestival van Europa vindt van dinsdag 26 tot en met zaterdag 30 juli plaats in hartje Rotterdam, met dit jaar de 35ste editie van de Zomercarnaval Straatparade. Het evenement trekt gemiddeld meer dan een half miljoen bezoekers.

EY partner van het 75e Holland Festival

Accountants- en adviesorganisatie EY is sponsoring partner van het 75e Holland Festival. Daarbij wordt speciaal de voorstelling Antarctica omarmt omdat duurzaamheid EY aan het hart ligt.

KNVB, Albert Heijn en KPN organiseren Camping van Oranje

De KNVB organiseert met partners Albert Heijn en KPN deze zomer de Camping van Oranje. Een unieke activatie gedurende het EK vrouwenvoetbal op de KNVB Campus in Zeist: slapen in de tuin van de OranjeLeeuwinnen!

NN North Sea Jazz en Birra Moretti slaan handen ineen

Heineken geeft zijn biermerk Birra Moretti een extra impuls als sponsor bij NN North Sea Jazz. Van vrijdag 8 juli t/m zondag 10 juli kunnen in Rotterdam Ahoy bezoekers van NN North Sea Jazz kennis maken met het Italiaanse biermerk.

Infor nieuwe shirtsponsor FC Eindhoven

FC Eindhoven verwelkomt Infor vanaf het seizoen 2022-2023 als shirtsponsor. Het internationale softwarebedrijf heeft zich voor drie seizoenen verbonden aan FC Eindhoven. Het logo van Infor prijkt vanaf het nieuwe seizoen op de achterzijde van de shirts van de Profs.

Universiteit Utrecht en Utrecht Science Park partners van La Vuelta Holanda

Universiteit Utrecht en Utrecht Science Park zijn partner geworden van La Vuelta Holanda, de organisatie die achter de start van de Vuelta in Nederland staat. Het Utrecht Science Park is ook de finishlocatie van de tweede etappe.

TivoliVredenburg en Bierbrouwerij AB InBev vernieuwen samenwerking

TivoliVredenburg en Bierbrouwerij AB InBev verlengen hun partnership met 5 jaar. Het Utrechtse muziekpodium en de brouwer zijn vanaf de oprichting van TivoliVredenburg partners en zullen hun samenwerking na de COVID-periode verder uitbouwen.

Benchmark Sponsoring 2022

Corona-clausules opnemen in contracten en als organisatie flexibeler omgaan met veranderingen zijn de belangrijkste lessen die sponsors geleerd hebben van de corona-pandemie. Uiteindelijk heeft maar 13% van de bedrijven een sponsorship definitief beëindigd als gevolg van de coronapandemie. Bovenstaande en meer resultaten staan in de Benchmark Sponsoring die is uitgevoerd door Markteffect en Sponsorreport onder 84 bedrijven.

Schaatswedstrijden tot medio 2026 bij NOS te zien

De nationale schaatskampioenschappen zijn ook de komende vier jaar te volgen op alle platforms van de NOS. De schaatsbond KNSB en de NOS hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract dat loopt tot en met het olympische seizoen 2025-2026. Het gaat om de alle NK’s langebaanschaatsen, marathon, shorttrack, kunstrijden en inlineskaten.

Watersportverbond en Honda Marine verlengen partnership

Het Watersportverbond en Honda Marine verlengen hun partnership tot en met de Olympische Spelen in Parijs/Marseille 2024. Dat maakten beide partijen bekend tijdens de Allianz Regatta, onderdeel van het nieuwe watersportevenement Dutch Water Week dat deze week plaatsvindt in de zuidelijke kom van het IJsselmeer. De leverancier van buitenboordmotoren is al sinds 2016 Official Supplier van het Watersportverbond en het jeugdkennismakingsprogramma Optimist on Tour.

Watersportverbond en Het Scheepvaartmuseum slaan handen ineen

Het Watersportverbond en Het Scheepvaartmuseum gaan als partners verder. Dat maakten de twee partijen bekend tijdens de opening van de Dutch Water Week op vrijdag 27 mei. Beide organisaties vinden elkaar in hun gezamenlijke ambitie om mensen met water in aanraking te brengen. Daarin zullen ze steeds meer gezamenlijk optrekken.

Watersportverbond en Musto sluiten partnership tot en met 2024

Het Koninklijk Nederlands Watersportverbond en het Britse zeilkleding merk Musto zijn een partnership aangegaan voor vier jaar. Het Watersportverbond verbindt zich daarmee aan wat bekend staat als de beste technische zeilkleding ter wereld.

Samenvattingen Eredivisie blijven bij NOS

De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende drie seizoenen bij de NOS te zien. De verbintenis met Eredivisie Media & Marketing (EMM) is verlengd en loopt nu tot en met het seizoen 2024/’25. Dit houdt in dat de samenvattingen van de Eredivisie de komende jaren op dezelfde wijze, zowel op de televisie als online, bij de NOS te zien zijn. Hetzelfde geldt voor de live-verslaggeving op de radio bij NOS Langs de Lijn.