Artikelen

Sven van der Lugt naar Ajax

Sven van der Lugt is met ingang van 1 maart werkzaam op de commerciële afdeling van Ajax.

KNSB en Fila verlengen samenwerking

De KNSB en Fila hebben hun contract, dat afliep in 2022, opengebroken. De twee partijen verlengen hun samenwerking tot medio 2026, dus tot en met de Olympische Spelen in Milaan/Cortina d’Ampezzo. Vandaag zijn de handtekeningen onder het vernieuwde contract gezet.

Evenementenbranche komt met Nationaal Evenementenplan

Het Eventplatform en de Alliantie van Evenementenbouwers presenteren een evenementenplan om sneller uit de coronacrisis te komen en evenementen weer verantwoord te kunnen organiseren.

Innoveren helpt korfballers én het KNKV

Al jaren laat het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) zien dat het oog heeft voor innovatieve ontwikkelingen in de sport. Dat vertaalt zich onder andere in langlopende, succesvolle samenwerkingen met bedrijven. Afgelopen maanden heeft het KNKV opnieuw verschillende partnerships kunnen verlengen, zoals met ERIMA, Herzog Medical, Nea International (Push Sports braces) en in een eerder stadium al met Mizuno en Simpel. Bovendien is een samenwerking aangegaan met webshop Korfbalshop.nl (Passa Sports) en met Eyecons voor de uitzendingen van de Korfbal League.

AFAS start mediacampagne rond 14 de musical

Op 25 september gaat 14 de musical, de theatervoorstelling over Johan Cruijff, in première in het splinternieuwe AFAS Theater in Leusden. Op 10 maart start de voorverkoop, ondersteund door een uitgebreide mediacampagne door de producent Wolter Lommerde en initiatiefnemer van de musical AFAS.

Shell hoofdsponsor waterstofraceteam Forze

Shell verbindt zich als hoofdsponsor aan Forze, het waterstofraceteam van studenten van de TU Delft.

Heroes en Red Bull bundelen de krachten

Red Bull wordt per direct ‘official beverage drink partner’ van basketbalclub Heroes Den Bosch.

Robey en Willem II verlengen samenwerking

Robey Sportswear en Willem II hebben de jarenlange samenwerking met drie seizoenen verlengd. Het huidige contract met de officiële kledingleverancier loopt in 2022 af, maar beide partijen zijn reeds een verlenging van de succesvolle samenwerking overeengekomen.

MIsportscompany wordt Sumbition

Samen met MIcompany startte Jeroen Boesmans 10 jaar geleden met MIsportscompany, gericht op factbased sportmarketing. Omdat het werkveld de afgelopen jaren sterk is verbreed, is het tijd voor een nieuwe naam. Sumbition staat voor het ‘samen waarmaken van energiegevende ambities’. Samen met inspirerende opdrachtgevers en samenwerkingspartners.

2Basics ontwikkelt partnership Blood Centers of America en esports in VS

Blood Centers of America (BCA), verantwoordelijk voor ruim 50% van de Amerikaanse bloedvoorziening, is een partnerschap aangegaan met Riot Games’ League Championship Series (LCS) – de grootste esports competitie van de Verenigde Staten. Het Haarlemse marketingbureau 2Basics initieerde het partnership en is verantwoordelijk voor de invulling van deze samenwerking.

Willy Naessens, Mandemakers Keukens en Van Mossel verlengen partnership met RKC

RKC Waalwijk heeft de samenwerkingen met hoofdsponsor Willy Naessens en de strategische partners Mandemakers Keukens en Van Mossel verlengd. Onder de noemer #RKCommitment werden de verlengingen bekend gemaakt middels een ludieke video.

PSV en DELA sluiten maatschappelijk partnership

PSV verwelkomt Coöperatie DELA als Official Sponsor. Beide Eindhovense partijen gaan de komende vier seizoen met elkaar samenwerken. Gezamenlijk willen DELA en PSV maatschappelijke impact op de regio proberen te maken.

Droomparken, NN Group en KiKa Berentribune grootste winnaars SponsorRingen

Bij de uitreiking van de SponsorRingen op maandag 1 maart zijn Droomparken en Feyenoord, NN Group en de Kika Berentribune bij sc Heerenveen het meest in de prijzen gevallen.

Annette Reijersen van Buuren Hoofd Communicatie bij Oranje Fonds

Annette Reijersen van Buuren start per 1 maart als Hoofd Communicatie bij het Oranje Fonds. In die functie maakt zij tevens onderdeel uit van het managementteam. Met haar kennis en ervaring o.a. op het gebied van merkenbouwen en gedragsverandering gaat zij bijdragen aan de missie van het Oranje Fonds: zorgen voor een samenleving waarin iedereen mee kan doen en niemand daar alleen voor hoeft te staan.

Alle scenario’s denkbaar, maar het toernooi gaat door

Als op 1 maart het ABN AMRO World Tennis Tournament en het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament starten, moeten de tribunes in Rotterdam Ahoy helaas leeg blijven. Ondanks een topspelersbezetting voor beide toernooien. Afgelopen maanden passeerden alle mogelijke scenario’s voor het toernooi de revue. Een ding stond vast: het toernooi zou doorgaan.