Artikelen

Helden, Droomparken en TUI lanceren ‘De Droomzomer’

Het EK voetbal, de Olympische Spelen, Tour de France, Wimbledon, de Grand Prix op Zandvoort: de komende zomer staat bol van de sport. Om met elkaar de allergrootste sportevenementen ter wereld te beleven tijdens een onvergetelijke vakantie in eigen land, vindt van 11 juni tot en met 6 september voor het eerst ‘De Droomzomer’ plaats, een samenwerking tussen Helden, Droomparken en TUI. Bekende (ex)-topsporters zullen optreden als ‘parkdirecteur’, clinics verzorgen, de sport analyseren en bijzondere verhalen vertellen.

Shanice van de Sanden in Pepsi MAX-campagne

Oranjeleeuwin Shanice van de Sanden is samen met Messi, Paul Pogba en Jadon Sancho te zien in de nieuwste wereldwijde Pepsi MAX voetbalcampagne.

De vijf sportmarketingtrends volgens Nielsen

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een paper gepubliceerd met daarin de vijf wereldwijde trends die men ziet op het gebied van sportmarketing.

CarNext.com verlengt partnership met Max Verstappen

CarNext.com heeft het partnership met Max Verstappen met een jaar verlengd.

Rabobank en Stedelijk Museum verlengen als partners

Rabobank Amsterdam heeft de samenwerking met het Stedelijk Museum met twee jaar verlengd. Dat is alleen niet meer in de positie van hoofdsponsor, maar als partner van het museum.

Willem-Albert Bol verlaat DPG Media

Willem-Albert Bol gaat na 7 jaar DPG Media verlaten en zal vanaf april starten als de nieuwe CEO van Abovo Maxlead. Abovo Maxlead, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.

DSM blijft uitdagen om te verbeteren

Deze week is de WorldTour van start gegaan. Een van de nieuwe namen in het wielerpeloton is Team DSM, als opvolger van Team Sunweb. Met de uitbreiding van het partnership van het UCI WorldTour-team wil DSM een grotere maatschappelijke betrokkenheid realiseren op het gebied van een gezondheid voor mensen en gezondheid voor de planeet, in lijn met de purpose van het bedrijf.

TOTO laat supporters weer zingen

TOTO start met The Stage een actie waarbij supporters van de tien door TOTO gesponsorde voetbalclubs op zoek gaan naar de mooiste uitvoering van een supporterslied.

WK Shorttrack ook commercieel succes

Van 5 tot en met 7 maart vindt in de Sportboulevard Dordrecht het WK Shorttrack 2021 plaats. Een cruciaal toernooi voor de sporters met het oog op de Winterspelen in Beijing. Ook de interesse van commerciële partners voor het toernooi is groot. Waarom sponsoren bedrijven als Lynk & Co, Gamma en Samsung shorttrack?

TCS verlengt titelsponsoring Amsterdam Marathon

Tata Consultancy Services (TCS) en sportorganisatie Le Champion hebben hun langdurige samenwerking voor de TCS Amsterdam Marathon met vijf jaar verlengd.

Korfbalverbond sluit nieuwe partnerships

Het Nederlandse Korfbalverbond heeft twee partnerships verlengd. TeamNL Korfbal en Talent TeamNL Korfbal kunnen ook de komende twee jaren rekenen op de compressiekousen van Herzog Medical. Ook met Push Braces is de samenwerking verlengd.

HANOS en PEC Zwolle verlengen samenwerking

HANOS en PEC Zwolle hebben de onderlinge overeenkomst voor de duur van twee seizoenen opengebroken en verlengd. De horecagroothandel en totaalleverancier van de horeca en bedrijvenmarkt blijft daarmee tot medio 2023 als businesspartner aan de club verbonden.

Rabobank presenting partner van EK Hockey 2021

Rabobank wordt de presenting partner van de Europese Kampioenschappen Hockey 2021. De EuroHockey Championships 2021 vinden plaats van 4 tot en met 13 juni in het Wagener Stadion te Amsterdam. De IDA Wallet, een innovatieve app waarmee eventbezoekers een corona testuitslag en identiteitsgegevens kunnen verstrekken om veilig toegelaten te worden tot events, krijgt mogelijk ook een rol bij het event.

Partnershipomzet Ajax daalt door corona

De partnershipomzet van Ajax is dit halfjaar gedaald met € 2,9 miljoen naar € 14,5 miljoen. De daling komt voornamelijk door de tegemoetkoming aan partners als het gevolg van het niet ten volle kunnen genieten van de voordelen van de associatie met Ajax. De netto-omzet van Ajax bedraagt € 78,7 miljoen, een daling van € 31,7 miljoen.

Jeugd doet gooi naar naam BeNe League Basketball

Aankomend seizoen start de BeNe League Basketball, een nieuwe competitie met een unieke competitieformule. De naam voor de competitie werd nog niet bedacht, maar daar kunnen jonge fans nu verandering in brengen.