Artikelen

Vestas stelt ATPI Sports Events aan als activatiepartner voor Formule E-sponsoring

ATPI Sports Events, wereldleider op het gebied van reizen en evenementen, zal Vestas, leverancier van duurzame energieoplossingen, ondersteunen tijdens het komende Formule E-raceseizoen. ATPI Sports Events zal hospitality management, programme design en gastcommunicatie voor Vestas faciliteren tijdens het 2021-seizoen van het ABB FIA Formule E-kampioenschap.

‘€ 2 miljard inkomstenderving top-20 clubs’

Deloitte denkt dat door de corona-pandemie aan het einde van het huidige seizoen de totale inkomstenderving van de top-20 voetbalclubs meer dan 2 miljard euro zal bedragen. Dat blijkt uit de 24e editie van de Deloitte Football Money League met de financiële resultaten van de 20 Europese voetbalclubs met de grootste omzet in het seizoen 2019/20.

Covebo verlengt stadionnaamgeverschap VVV Venlo

Covebo Uitzendgroep verlengt de naamgeving van het stadion van VVV Venlo met een jaar. Covebo is sinds januari 2019 naamgever van Covebo Stadion - De Koel -. Het contract werd destijds getekend voor tweeëneenhalf jaar en liep tot en met dit ‘bijzondere’ seizoen.

Kunsthal en ING verlengen partnership

ING en Kunsthal Rotterdam hebben hun partnership wederom verlengd. Ook het komende jaar richten zij zich samen op het toegankelijk maken van kunst en cultuur voor een breed publiek. Succesvolle concepten als de Kunstbuzz worden verder uitgebreid. Daarnaast zal de ING Talent Award dit jaar voor het eerst in de Kunsthal worden uitgereikt.

KNKV en ERIMA verlengen opnieuw met vier jaar

ERIMA verzorgt ook de komende vier jaar de kleding van de nationale selecties en scheidsrechters voor het KNKV. Dat zijn beide partijen, die al sinds 2003 samenwerken, onlangs met elkaar overeengekomen.

Houthoff blijft hoofdsponsor Nationale Opera & Ballet

Houthoff verlengt het hoofdsponsorschap van Nationale Opera & Ballet per 1 januari 2021. Het advocatenkantoor en het cultuurinstituut verbinden zich voor een nieuwe periode van minimaal 1,5 jaar aan elkaar.

Sponsors betaald voetbalclubs zeer positief over partnership

Het professionele voetbal is voor bedrijven nog altijd een uniek en uiterst effectief platform om zakelijke doelstellingen te behalen. Zo levert het sponsoren van een Eredivisieclub gemiddeld 94.000 nieuwe klanten op. Een meerderheid (57%) van de zakelijke partners geeft aan de club trouw te blijven. Dat blijkt uit 2 grootschalige recente onderzoeken van Markteffect, in samenwerking met de Eredivisie CV en KNVB Expertise.

Jumper De diersuper langer hoofdsponsor Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles heeft het hoofdsponsorschap van Jumper De diersuper met vier jaar verlengd. Eigenaar Kees Vierhouten is toegetreden tot de aandeelhouders van de Go Ahead Eagles Holding BV, het overkoepelende orgaan van Go Ahead Eagles.

Le Champion annuleert alle sportevenementen tot 1 juni 2021

Sportorganisatie Le Champion heeft besloten alle sportevenementen tot 1 juni 2021 te annuleren. De organisatie acht het niet realistisch te veronderstellen dat voor deze datum al grote, fysieke sportevenementen voor fietsers, hardlopers en wandelaars verantwoord kunnen plaatsvinden.

Robey nieuwe kledingsponsor FC Groningen

FC Groningen heeft met Robey Sportswear een partnership voor vier jaar gesloten. De overeenkomst met de nieuwe officiële sportkledingpartner van FC Groningen gaat in vanaf de start van het seizoen 2021/2022. Het is de derde keer in de geschiedenis van de club dat Robey zich aan FC Groningen verbindt.

KVK kiest voor Kumpany

Kumpany en partner We Are Live hebben met een vernieuwend, hybride eventconcept de Europese aanbesteding van KVK gewonnen. Na de presentatieronde in oktober is onlangs de gunning verstrekt. Hiermee zijn de twee bureaus verantwoordelijk voor de doorontwikkeling, uitrol en productie.

Team Jumbo-Visma en Swapfiets bundelen krachten

De komende drie jaar is Swapfiets sponsor van Team Jumbo-Visma, De twee Nederlandse namen zullen zich hard maken om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen. Of dit nu vanuit een sportief oogpunt is of voor dagelijks gebruik.

The Dutch Masters en Rolex vernieuwen samenwerking

Hoofdsponsor Rolex heeft de samenwerking met The Dutch Masters (voorheen Indoor Brabant, red.) voor lange termijn verlengd.

1,7 miljoen kijkers voor Vrienden van Amstel, Live

Zo’n 1,7 miljoen mensen hebben zaterdagavond gekeken naar de digitale editie van de allergrootste kroeg van Nederland: Vrienden van Amstel, Live.

Shimano breidt sponsoring Team Jumbo-Visma uit

Shimano levert de komende jaren onderdelen voor de World Tour-ploeg, het Development Team en het damesteam van Team Jumbo-Visma. De partijen hebben de sponsorovereenkomst verlengd en, door de toevoeging van het vrouwenteam, uitgebreid.