Artikelen

Rijksmuseum lanceert Collectie Online, mede mogelijk gemaakt door KPN

800.000 hoge resolutie beelden, 450.000 boeken, 800 meter documentatie, 17 terabyte onderzoeksdata op 1 plek. Het Rijksmuseum lanceert Collectie Online, een nieuw platform met een onuitputtelijke schat aan beeldmateriaal, archiefbronnen, verhalen en onderzoek. Hiermee zet het museum een nieuwe stap in het zo toegankelijk mogelijk maken van kennis en schoonheid voor iedereen. Met behulp van Linked Open Data en AI-technologie kan iedereen op een eenvoudige en aantrekkelijke manier zoeken in de collectie, beeld en informatie verzamelen, downloaden en delen.

Sky Radio Kersttram naar Madurodam

De iconische Sky Radio Kersttram is al bijna dertig jaar een begrip in Nederland en brengt met een gigantische kerstmuts, duizenden lampjes en non-stop kersthits in de tram de ultieme kerstsfeer in diverse steden. In aanloop naar de kerstdagen bezorgt Sky Radio daarmee zoveel mogelijk reizigers het kerstgevoel. Naast Amsterdam en Den Haag, rijdt de Kersttram dit jaar ook op een derde wel heel unieke locatie: in attractiepark Madurodam rijdt namelijk een unieke miniatuurversie!

SponsorLive viert tiende verjaardag

Op donderdag 5 december vormt de AG Campus in Brussel het decor voor de tiende editie van SponsorLive en de uitreiking van de Belgian Sponsorship Awards. Het evenement belooft een hoogtepunt te worden in de wereld van sponsoring, met een recordaantal ingediende cases, gerenommeerde sprekers en de aanwezigheid van toonaangevende professionals uit heel Europa.

Glock trekt zich terug als sponsor uit de paardensport

Na meer dan tien jaar trouwe sponsoring heeft Glock, de Oostenrijkse wapenfabrikant en een van de belangrijkste sponsoren van de Nederlandse paardensport, besloten zich terug te trekken. Dit onverwachte besluit betekent een grote klap voor dressuurruiters Edward Gal (54) en Hans Peter Minderhoud (51), die hun toppaarden verliezen. De gevolgen reiken echter veel verder, met een diepe impact op de hele paardensportsector in Nederland.

Sponsorship/Sales – Golazo Events en Golazo Media

Ter uitbreiding van de afdeling Sponsorship/Sales van Golazo Events en Golazo Media in Nederland zijn we op zoek naar een enthousiaste collega. In deze gevarieerde commerciële rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van 'new business'. Golazo – Your next move!

Samenwerking tussen KNLTB en UnitedConsumers

De KNLTB en UnitedConsumers bundelen hun krachten om tennis- en padelspelers aantrekkelijke voordelen te bieden op zorgverzekeringen en energiecontracten, ondersteund door de beste service.

Vredestein officieel mouwsponsor AS Monaco

Apollo Tyres Ltd heeft een sponsorovereenkomst getekend voor één seizoen met AS Monaco, een van de meest succesvolle clubs van het Franse voetbal, om de zichtbaarheid van het premium merk Vredestein Tyres te verbeteren.

Emirates verlengt de samenwerking met DP World Tour

Emirates en de DP World Tour hebben hun contract verlengd, hierdoor blijft de luchtvaartmaatschappij tot eind 2031 aan als officiële airline en marketing partner van het vooraanstaande golftoernooi. Emirates is momenteel betrokken bij een wereldwijd netwerk van wedstrijden van de DP World Tour, verspreid over meerdere continenten, met als hoogtepunt de beroemde DP World Tour Championship - een van de meest prestigieuze golftoernooien, dat plaatsvindt in Dubai.

Chocomel official eventpartner van de langebaan schaatswedstrijden

Vanaf de start van het internationale schaatsseizoen 2024-2025, dat vandaag aanvangt met de eerste wereldbekerwedstrijd in Japan, kondigen Chocomel en House of Sports een official eventpartnership aan voor de langebaanschaatswedstrijden. Daarmee verbindt Chocomel zich voor 2 seizoenen aan alle nationale en internationale schaatswedstrijden.

Samenwerking Nederlandse Boekenbon en lezerscommunity Hebban.nl

De Nederlandse Boekenbon wordt de eerste hoofdsponsor van hebban.nl, de grootste lezerscommunity van Nederland en Vlaanderen. Vanaf 1 januari 2025 verbindt dé cadeaukaart voor lezend Nederland zich voor minimaal twee jaar aan het platform. De lezerscommunity, bestaande uit een website, een app en een sterke aanwezigheid op sociale media, is sinds 2021 onderdeel van de CPNB.

Samenwerking tussen EasyToys en Thuisbezorgd.nl

Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met EasyToys, de grootste erotische webshop van Nederland. Inwoners van Groningen en Den Haag kunnen vanaf nu een groot deel van het assortiment bestellen via de website of app van Thuisbezorgd.nl en binnen een uur laten bezorgen.

Tien lessen in tien jaar Triple Double

Dit jaar verdween de naam Triple Double uit de sponsormarkt en dat vraagt om een moment van reflectie. Wat maakte Triple Double succesvol en welke lessen zijn in de loop der jaren geleerd? De afgelopen tien jaar waren gevuld met zowel hoogte- als dieptepunten, waardevolle inzichten en ontmoetingen met mensen die hebben geïnspireerd en richting gegeven.

Sensodyne slaat de handen ineen met het Mauritshuis

Haleon, een wereldleider in consumentengezondheid, weet een bijzondere interactie tussen wetenschap en kunst samen te brengen met het Mauritshuis. Als nieuwe projectpartner van het museum toont Haleon Nederland hoe hun tandpastamerk Sensodyne zich inzet voor de bescherming en het behoud van zowel gevoelige tanden als de collectie van het Mauritshuis. Deze samenwerking benadrukt de precisie en expertise die essentieel zijn bij tandherstel en kunstrestauratie, die verder tot leven wordt gebracht in een speciale campagnevideo.

Bijlmer Run en Sikkelcelfonds zetten samenwerking voort

Na een succesvol debuut in 2024 verlengen de Bijlmer Run en het Sikkelcelfonds hun samenwerking. De samenwerking tijdens de editie in mei dit jaar werd enthousiast ontvangen door zowel de organisaties als de deelnemers en leidde tot meer bewustwording én een aanzienlijk bedrag voor onderzoek. Dit succes heeft geleid tot de voortzetting van de samenwerking voor de Bijlmer Run in 2025, met ook nu de focus op het vergroten van bewustzijn en het inzamelen van fondsen.

Markteffect en DirectResearch samen verder als Markteffect

Per 1 januari 2025 gaan zusterondernemingen Markteffect (Eindhoven) en DirectResearch (Amsterdam) samen verder onder de naam Markteffect. Sinds 2019 is er tussen beide bedrijven sprake van een steeds intensievere samenwerking. Om zo relevant mogelijk voor opdrachtgevers te zijn en blijven, is ervoor gekozen om als één merk de toekomst tegemoet te zien.