Artikelen

ENGIE verlengt hoofdsponsorschap van Eye Filmmuseum

ENGIE Nederland, energieleverancier en marktleider in technische dienstverlening, blijft het komende jaar hoofdsponsor van Eye Filmmuseum. ENGIE en Eye zetten zich samen in voor de duurzame gebiedsontwikkeling van Overhoeks en omgeving. ENGIE is sinds 2017 hoofdsponsor.

Peter Rovers nieuwe commercieel directeur Vitesse

Peter Rovers (56) is de nieuwe commercieel directeur van Vitesse. De ervaren Rovers was in het verleden onder meer actief bij PSV en sportmarketingbureau Pro Sport. Rovers start per 1 oktober bij de club en tekent een driejarig contract in Arnhem. Rovers is de opvolger van Olivier Smit die de club onlangs verliet.

Nationale-Nederlanden trotse partner van Dutch Dance Quiz

Op zaterdag 17, 24 en 31 oktober vindt de Dutch Dance Quiz plaats. De Dutch Dance Quiz is de nationale quiz over Dutch Dance voor alle dance fans; een eregalerij met iconen uit 30 jaar Nederlandse dancegeschiedenis. Nationale-Nederlanden is trots om bij te dragen aan het samenbrengen van danceliefhebbers en een online ode te brengen aan de rijke Nederlandse dancecultuur.

Sponsoromzet Ajax gestegen ondanks corona

Bij Ajax is, ondanks de grote impact als gevolg van de uitbraak van het coronavirus, de financiële impact in het boekjaar 2019-2020 beperkt gebleven. Dat is mede te danken aan een stijging van de partnershipomzet.

Specsavers steunt buurthuiskamers Leger des Heils

Oog- en hoorzorgketen Specsavers gaat de buurthuiskamers van het Leger des Heils ondersteunen. Vanaf dit jaar sparen alle Specsavers-winkels voor dit doel en dragen klanten met de aanschaf van een bril of hoortoestel automatisch bij aan een donatie voor het Leger des Heils.

Michiel van Rijn van Alkemade versterkt More2Win

Michiel Van Rijn van Alkemade (1982) versterkt per oktober het team van social enterprise More2Win waar hij samen met oprichter Tim van Dooren het directieteam gaat vormen. De afgelopen 5 jaar was Michiel partner bij Techonomy/SportsCloud, daarvoor was hij als sportmarketeer bij Triple Double werkzaam.

CPNB en McDonald’s stimuleren samen lezen

NS is al jaren hoofdsponsor van de Kinderboekenweek. Dit jaar bundelt de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) ook met McDonald’s de krachten om lezen en voorlezen te stimuleren. Tijdens de Kinderboekenweek, van 30 september tot en met 11 oktober, geeft McDonald’s in ieder Happy Meal een leesboekje mee.

Markteffect is Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020

Marktonderzoeksbureau Markteffect is door de vakjury van haar branchevereniging MOA uitgeroepen tot beste Marketing Research & Analytics Bureau 2020.

Time-out in de dug-out is ode aan de sport

Wat sport met je doet is soms moeilijk onder woorden te brengen. NOC*NSF heeft daarom samen met partner Nederlandse Loterij tien bekende woordkunstenaars gevraagd om daarbij te helpen. Zij reizen tijdens de NOC*NSF Nationale Sportweek (18 -27 september) samen met topsporters in een met graffiti bespoten dug-out langs de verschillende host cities om een ode aan de sport te brengen in de vorm van een lied, rap of gedicht.

Succesvolle samenwerking Nederlandse Loterij en KNWU wordt voortgezet

Nederlandse Loterij en de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie zetten hun samenwerking voort. Sinds 2019 is Nederlandse Loterij hoofdsponsor van de KNWU. Het sponsorship wordt verlengd tot en met de Olympische Spelen en Paralympische Spelen van 2021.

Bijzondere Eredivisie weer van start

Na de ‘gewone’ Eredivisie gaat op zondag 27 september ook de Bijzondere Eredivisie weer van start. Deze meerjarige competitie is een initiatief van het Gehandicapte Kind en wordt mogelijk gemaakt door de deelnemers van de VriendenLoterij.

McDonald’s nieuwe partner van de Kinderboekenweek

De Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) en McDonald’s bundelen hun krachten om lezen en voorlezen te stimuleren. Tijdens de Kinderboekenweek, van 30 september tot en met 11 oktober in alle boekhandels en openbare bibliotheken van Nederland, geeft McDonald’s in ieder Happy Meal een leesboekje mee.

EasyToys toch hoofdsponsor FC Emmen

De erotische webshop EasyToys is alsnog de nieuwe hoofdsponsor van FC Emmen. FC Emmen en de KNVB zijn donderdag in goed overleg gekomen tot een voorlopige oplossing voor het gebruik van EasyToys als shirtsponsor.

PSV sluit nieuwe sponsorcontracten

PSV was afgelopen week succesvol op sponsorgebied. Met MaxiMondo, NH Hotel Group en Van Kaathoven werden nieuwe sponsorcontracten gesloten.

Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie onderzoeken samengaan

De Eredivisie (ECV) en de Coöperatie Eerste Divisie (CED) zijn van mening dat de (inter-)nationale ontwikkelingen in het voetbal, de uitdagende tijden (coronavirus en economische crisis), en de recente ervaringen nopen tot meer gezamenlijkheid en regie.