Artikelen

KNKV en Mizuno verlengen samenwerking

Mizuno is ook de komende twee jaar de schoenenpartner van het KNKV. Dat zijn beide partijen onlangs overeengekomen.

Spar partner Urban Athletics Series

SPAR heeft zich als partner verbonden aan de Urban Athletics Series. Het urban concept – gesteund door de Atletiekunie – biedt de atletieksport op een verrassende manier aan in Nederlandse stadscentra en geeft lokale verenigingen een podium.

Ajax en VriendenLoterij verlengen samenwerking

Ajax en de VriendenLoterij gaan de komende jaren door met hun partnership. De samenwerking is verlengd tot en met juli 2023. De VriendenLoterij en haar deelnemers blijven hiermee het jeugdvoetbal en de maatschappelijke activiteiten van Ajax ondersteunen.

PwC stopt als partner KNVB

In goed overleg hebben de KNVB en PricewaterhouseCoopers (PwC) na bijna 30 jaar besloten de samenwerking per juli 2020 niet te verlengen. Sinds 1991 was PwC als partner verbonden aan de KNVB, met niet alleen oog voor de vlaggenschepen, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen, maar ook voor het Nederlandse voetbal in de breedte.

Olivier Smit verlaat Vitesse

Na drie jaar verlaat commercieel directeur Olivier Smit Vitesse

Tweede seizoen ’Bij Ons Aan Boord’ met Transavia

Transavia heeft opnieuw de documentaireserie 'Bij ons aan boord' mogelijk gemaakt. Het tweede seizoen is vanaf donderdag 27 augustus om 20.30 uur te zien bij RTL 5.

Sens start als eerste shirtsponsor Almere City FC

SenS Online Solutions is net als vorig seizoen de eerste periodesponsor van Almere City FC. Het nieuwe logo van het full service online marketing bureau staat prominent op de nieuwe wedstrijdshirts voor seizoen 2020/2021, die vandaag zijn gepresenteerd.

Mascot Workwear van hoofdsponsor naar rugsponsor bij Roda JC

Mascot Workwear was de afgelopen drie jaar hoofdsponsor bij Roda JC, maar doet nu een stapje terug. Het Deense familiebedrijf zal komend seizoen op de rug van de club prijken.

ABN AMRO en Qmusic sponsoren voor één dag doelen van ambitieuze Nederlanders

Voor veel mensen gooit corona roet in het eten bij het waarmaken van hun doelen en ambities. Terwijl het juist deze doorzetters zijn die de samenleving verder kunnen brengen door óók anderen te inspireren tot grensverleggende prestaties. ABN AMRO en Qmusic gaan deze ambitieuze en gepassioneerde mensen daarom steunen om dichterbij hun doel te komen.

Rabobank ondersteunt Open Stage op Lowlands free:united

Komend weekend zou Lowlands plaatsvinden. Op het vervangende Lowlands free:united biedt Rabobank een Open Stage-podium waar mensen zelf kunnen shinen.

“Sleutelrol sponsors in herstel live-sportbeleving”

53% van de Britse sportfans ziet een sleutelrol voor sponsors in het herstel van de live-sportbeleving. 48% van de Britten tussen 16 en 29 jaar hebben een verhoogde belangstelling voor maatschappelijk verantwoordelijke merken. Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen Sports.

Vitesse en Voetbalshop.nl breiden samenwerking uit

Vitesse breidt de huidige samenwerking met The Badge Company BV, het moederbedrijf van onder andere Voetbalshop.nl, uit. De partijen gaan een driejarige samenwerking aan, waarbij Voetbalshop.nl de exploitatie van de Vitesse-merchandise, de Vitesse-webshop en de Vitesse fanshop in GelreDome verzorgt. Tevens wordt in de nieuwe Voetbalshop-winkel in de binnenstad van Arnhem een officiële fanshop van Vitesse gevestigd.

Krajicek Foundation rijdt 100 % elektrisch dankzij Hyundai

Met 125 Krajicek Playgrounds verspreid over het land en verschillende lokale, regionale en landelijke sportevents voor kinderen uit aandachtswijken, is het Krajicek Team regelmatig op pad. Vanaf nu gebeurt dat 100 % elektrisch, want Hyundai levert 5 Hyundai's KONA Electric aan de Krajicek Foundation.

ŠKODA voor 17e maal hoofdpartner Tour de France

ŠKODA ondersteunt de Tour de France dit jaar (29 augustus - 20 september 2020) voor de 17e keer op rij als officieel hoofdpartner. Het merk stelt meer dan 250 voertuigen ter beschikking voor de organisatie en wedstrijdleiding, waaronder de rode ‘commandowagen’ van Christian Prudhomme.

Daling TV-reclamemarkt met 23%

Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%. Voor heel 2020 verwacht Screenforce uit te komen op een daling van de TV-markt, die tussen de 12% en 15% zal liggen. Dit zijn enkele uitkomsten uit het TV Halfjaarrapport 2020 dat op 18 augustus is gepubliceerd.