Artikelen

Kick-off activatieprogramma La Vuelta uitgesteld

De organisatie van La Vuelta Holanda heeft besloten de kick-off van het activatieprogramma, die gepland stond op 29 april a.s., voorlopig uit te stellen.

Invictus Games Den Haag 2020 uitgesteld

In het licht van de pandemie van Coronavirus COVID-19 heeft het bestuur van de Invictus Games Den Haag 2020, samen met de Invictus Games Foundation, geconcludeerd dat de organisatie van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresenteerd door Jaguar Land Rover, niet meer kan plaatsvinden zoals gepland van 9 tot 16 mei 2020.

Ook Heineken Dutch GP uitgesteld

De Heineken Dutch GP in Zandvoort wordt niet op 3 mei gereden, maar uitgesteld naar een latere datum.

"Feyenoord en Sparta kiezen voor BMW"

Feyenoord en Sparta rijden vanaf het volgend seizoen allebei in BMW. Dat melden verschillende Rotterdamse media.

KPMG: “Europese voetbalcompetities lopen € 4 miljard mis door coronacrisis”

De vijf belangrijkste voetbalcompetities in Europa – de Premier League, La Liga, de Bundesliga, de Serie A en La Ligue – lopen samen zo’n € 4 miljard aan inkomsten mis als gevolg van het coronavirus. Dit blijkt uit een analyse van KPMG’s Football Benchmark.

Eurovisie Songfestival 2020 gaat niet door

Het Eurovisie Songfestival 2020, dat op 12, 14 en 16 mei in Rotterdam Ahoy zou worden gehouden, gaat niet door.

Impact coronavirus op sportwereld ca. 950 miljoen

NOC*NSF schat op dit moment de negatieve financiële impact voor de Nederlandse sportsector van de genomen maatregelen op 950 miljoen euro in de periode tot en met de zomer.

#ikleesthuis-campagne CPNB groot succes

De #ikleesthuis-campagne die de CPNB samen met haar mediapartners heeft opgezet naar aanleiding van het coronavirus is een groot succes.

Concertgebouw Concours gaat digitaal met TikTok ambassadeurs

TikTokkers Jesse, Nova en Quinten roepen kinderen op mee te doen met het Koninklijk Concertgebouw Concours, de eerste ronde is digitaal.

Tokyo 2020 zonder TeamNL Tokyo Center en Holland Heineken House

NOC*NSF heeft na overleg met Heineken moeten besluiten dat er bij de Olympische Spelen van Tokyo 2020 geen TeamNL Tokyo Center met Holland Heineken House zal zijn.

EURO 2020 uitgesteld naar 2021

UEFA heeft vanwege het coronavirus EURO 2020 uitgesteld naar 2021. Het besluit werd unaniem genomen door de UEFA en de 55 aangesloten bonden, waaronder de KNVB.

NTFU en Bicycling bundelen krachten

Fietsplatform Bicycling is de nieuwe mediapartner van wielersportbond NTFU. Beide partijen gaan samen content maken en verspreiden rondom evenementen, clubs en veiligheid.

AB-InBev weer 5 jaar hoofdsponsor Breda Jazz Festival

Vorige week verlengde Anheuser-Busch InBev Nederland zijn contract als hoofdsponsor van het Breda Jazz Festival met 5 jaar. De bierbrouwerij met merken als Jupiler en Bud continueert hiermee zijn steun van het jazzfestival, dat dit jaar voor de 50ste keer plaatsvindt in de Bredase binnenstad.

Non-spot markt in 2019 gegroeid

De omvang van de non-spotmarkt bedroeg in 2019 € 95 miljoen. Dit is een stijging van 2,0% ten opzichte van 2018. De totale TV-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2019 uitgekomen op € 829 miljoen, een groei met 0,9% ten opzichte van 2018.

Droomparken en Feyenoord presenteren ‘Droomseats’

Feyenoords hoofdpartner Droomparken biedt tijdens de Klassieker (Feyenoord – Ajax) op zondag 22 maart a.s. twee supporters een unieke zitplaats aan. Zij nemen plaats tussen de lampen van één van de iconische lichtmasten van De Kuip op 51 meter hoogte, genietend van een schitterend uitzicht over de stad, de gehele Kuip en uiteraard het veld.