Artikelen

Trachitol Trophy introduceert het Trachitol-tablettenpak

Komende week wordt een oude schaatstraditie in ere hersteld als het marathonpeloton weer een meerdaagse wedstrijd op kunstijs gaat rijden: de Trachitol Trophy.

Brand Bier en Pinkpop gaan ‘terugblikken’

Samen met hoofdsponsor Brand Bier gaat Pinkpop in aanloop naar de 50ste editie van Pinkpop in 2019 'terugblikken' op de afgelopen 49 edities van het popfestival.

Vibes of the Week #46

The Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Abiant stopt als hoofdsponsor Lycurgus

Aan het einde van het lopende seizoen neemt Abiant Uitzendgroep na ruim elf jaar afscheid als hoofdsponsor van de Groningse volleybalclub Lycurgus. Abiant geeft aan volgend jaar een andere invulling aan haar sponsorbeleid te willen geven. De uitzendgroep blijft wel als subsponsor verbonden aan de club. Lycurgus is inmiddels druk op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.

Respons breidt directie uit met Eduard Pieter Oud

Met onmiddellijke ingang treedt Eduard Pieter Oud toe tot de directie van Respons. De voormalig directeur van Amsterdam Marketing wordt samen met de huidige directeur Lex Kruijver verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Respons. Daarnaast blijven beiden beschikbaar voor het uitvoeren van opdrachten.

Waarde sportmediarechten naar $49,5 miljard

Volgens SportBusiness Consulting is de waarde van wereldwijde sportmediarechten in 2018 gestegen naar $ 49.5 miljard. Dat is een groei met bijna 3 miljard vergeleken met 2017 ($ 46.87 miljard)

KLM titelsponsor Urban Trail Series

KLM verbindt zich de komende drie jaar als titelsponsor aan de Urban Trail Series. Dit bijzondere hardloopconcept, waarbij men een stad op sportieve en unieke wijze ontdekt, is zeer populair. In drie jaar tijd zijn er maar liefst dertien Urban Trails op de kalender gezet die verspreid over het jaar plaatsvinden door heel Nederland.

Alipay wordt UEFA nationale team voetbalsponsor

Alipay, de elektronische betaaldienst van Alibaba, heeft een achtjarig contract getekend met UEFA als sponsor van de nationale team competities, inclusief UEFA EURO 2020 en 2024 en de UEFA Nations League finales.

Formule 1 blijft bij Ziggo Sport

De Formule 1 is ook de komende drie jaar bij Ziggo Sport te zien. Op de dag dat de zender zijn driejarig bestaan viert, maakte het bekend dat het opnieuw de uitzendrechten heeft verworven.

NN Group en TDE lanceren de Smart Medal

NN Group en digitaal sportmarketingbureau TDE voegen een extra dimensie toe aan de hardloopervaring met de introductie van de Smart Medal.

Wooning langer hoofdsponsor Zesdaagse Rotterdam

Hoofdsponsor Wooning Keukens en Badkamers heeft haar overeenkomst met Rotterdam Ahoy als naamgevend sponsor van de Rotterdamse zesdaagse met drie jaar verlengd tot en met de 40e editie in 2022. Het wielerevenement gaat verder onder de naam Wooning Zesdaagse. Van 3 t/m 8 januari 2019 vindt in Ahoy de 37e editie plaats.

Rabobank meest voorkomende sponsor bij sportevenementen

Rabobank was in 2017 de meest voorkomende sponsor bij sportevenementen in Nederland. Dat blijkt uit de Sport Evenementen Monitor 2018 van onderzoeksbureau Respons.

Vibes van de Week #45

De vibes van deze week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Sourcy eSports-partner van Feyenoord

Frisdrankfabrikant Vrumona breidt haar samenwerking met Feyenoord verder uit. De komende twee jaar zal Vrumona als eSports-partner aan Feyenoord verbonden zijn met het merk Sourcy.

Kluivert van Nike naar adidas

Justin Kluivert is sinds het begin van het voetbalseizoen overgestapt van Nike naar adidas. Dat heeft adidas vandaag officieel bekend gemaakt.