Artikelen

Mercedes-Benz nieuwe partner ESL Benelux

ESL Benelux, onderdeel van ‘s werelds grootste en toonaangevende esports-organisatie ESL, gaat een samenwerking aan met Mercedes-Benz voor het ESL nationaal kampioenschap. Hiermee wordt de wereldwijde samenwerking tussen ESL en Mercedes-Benz verder uitgebreid waarbij het merk met de ster de mobiliteitspartner van ESL Benelux wordt.

ING Private Banking, NGF en KLM Open verlengen samenwerking

ING Private Banking heeft de samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en het KLM Open in ieder geval tot eind 2020 verlengd. ING Private Banking blijft daarmee hoofdsponsor van het Nederlandse golf.

NOC*NSF begroot 10,6 miljoen euro sponsorinkomsten

In de begroting voor 2019 heeft NOC*NSF 10,6 miljoen euro aan cash sponsorinkomsten begroot. Dat blijkt uit het Jaarplan 2019 dat deze week door de sportkoepel is gepresenteerd.

Frieda Ulsamer de Waard naar 2Basics

Frieda Ulsamer de Waard wordt managing partner bij marketingbureau 2Basics. Zij gaat 2Basics helpen om het kantoor verder uit te bouwen.

Nederlandse nominaties bij de ESA Awards

Energiedirect en PSV, het Grote Feyenoord DNA Onderzoek met Opel en de deelname van Team AkzoNobel aan de Volvo Ocean Race zijn genomineerd voor een ESA Award, de prijs voor de beste Europese sponsorcases.

BinckBank titelsponsor E3 Harelbeke

BinckBank is titelsponsor geworden van de World Tour wielerklassieker E3 Harelbeke. De nieuwe naam wordt E3 BinckBank Classic.

BNP Paribas partner van ‘The Floor is Yours’

BNP Paribas en Stichting Jeugdfonds Sport & Cultuur Nederland hebben een driejarige overeenkomst voor het project ‘The Floor is Yours’ getekend.

Trachitol Trophy introduceert het Trachitol-tablettenpak

Komende week wordt een oude schaatstraditie in ere hersteld als het marathonpeloton weer een meerdaagse wedstrijd op kunstijs gaat rijden: de Trachitol Trophy.

Brand Bier en Pinkpop gaan ‘terugblikken’

Samen met hoofdsponsor Brand Bier gaat Pinkpop in aanloop naar de 50ste editie van Pinkpop in 2019 'terugblikken' op de afgelopen 49 edities van het popfestival.

Vibes of the Week #46

The Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Abiant stopt als hoofdsponsor Lycurgus

Aan het einde van het lopende seizoen neemt Abiant Uitzendgroep na ruim elf jaar afscheid als hoofdsponsor van de Groningse volleybalclub Lycurgus. Abiant geeft aan volgend jaar een andere invulling aan haar sponsorbeleid te willen geven. De uitzendgroep blijft wel als subsponsor verbonden aan de club. Lycurgus is inmiddels druk op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.

Respons breidt directie uit met Eduard Pieter Oud

Met onmiddellijke ingang treedt Eduard Pieter Oud toe tot de directie van Respons. De voormalig directeur van Amsterdam Marketing wordt samen met de huidige directeur Lex Kruijver verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Respons. Daarnaast blijven beiden beschikbaar voor het uitvoeren van opdrachten.

Waarde sportmediarechten naar $49,5 miljard

Volgens SportBusiness Consulting is de waarde van wereldwijde sportmediarechten in 2018 gestegen naar $ 49.5 miljard. Dat is een groei met bijna 3 miljard vergeleken met 2017 ($ 46.87 miljard)

KLM titelsponsor Urban Trail Series

KLM verbindt zich de komende drie jaar als titelsponsor aan de Urban Trail Series. Dit bijzondere hardloopconcept, waarbij men een stad op sportieve en unieke wijze ontdekt, is zeer populair. In drie jaar tijd zijn er maar liefst dertien Urban Trails op de kalender gezet die verspreid over het jaar plaatsvinden door heel Nederland.

Alipay wordt UEFA nationale team voetbalsponsor

Alipay, de elektronische betaaldienst van Alibaba, heeft een achtjarig contract getekend met UEFA als sponsor van de nationale team competities, inclusief UEFA EURO 2020 en 2024 en de UEFA Nations League finales.