Artikelen

Vibes of the Week #44

De Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Formule 1 op Zandvoort dichterbij

Circuit Zandvoort heeft een aanbod gekregen van Formula One Management Limited om de Formule 1 in 2020 op het Noord-Hollandse circuit te houden. Dat meldt De Telegraaf.

Erben Wennemars en shorttrackers centraal in Daikin-campagne

Oud-schaatser Erben Wennemars en shorttrackers Sjinkie Knegt, Suzanne Schulting, Dylan Hoogerwerf en Lara van Ruijven zijn de hoofdrolspelers in de campagne: ‘Ready voor Het Nieuwe Verwarmen?’ van Daikin, de nieuwe KNSB Partner van Schaatsend Nederland.

'Anders leren kijken'

Het lukt bedrijven, advies- en activatiebureau's onvoldoende om écht met andere ogen naar de sponsormarkt te kijken. Zij onderschatten daardoor de waarde van cultuursponsoring, vindt Gerard Jongerius, voorzitter van de vakjury Kunst & Cultuur van de SponsorRingen.

BankGiro Loterij verlengt bijdrage aan Van Gogh Museum

De BankGiro Loterij verlengt haar jaarlijkse bijdrage aan het Van Gogh Museum met vijf jaar.

NN Group en Fonds Gehandicaptensport starten samenwerking

NN Group en Fonds Gehandicaptensport gaan vanaf 1 januari 2019 samenwerken om hardlopen voor mensen met een visuele beperking te verbeteren. Om dit te realiseren wordt de stichting 'Running Blind' gesteund. Running Blind maakt het voor visueel beperkte hardlopers mogelijk te trainen en mee te doen aan hardloopwedstrijden.

Sportsponsorbestedingen biermerken $ 764 miljoen

Biermerken spenderen wereldwijd 764 miljoen dollar aan sportsponsoring, dat concludeert Sportcal. Heineken is de tweede sponsor in de lijst.

Versterking voor Eredivisie Media & Marketing

Eredivisie Media & Marketing (EMM) heeft het Brand Partnership Team versterkt met Jasper Hunting en Tom Schreurs.

Interview Jeroen Kraaij (KNSB)

De start van het nieuwe schaatsseizoen lijkt niet eerder zo soepel te verlopen als dit jaar. Lagen voorgaande jaren de verschillende partijen al bij aanvang regelmatig met elkaar overhoop over de exposuremogelijkheden of werd er getwijfeld aan de kracht van schaatsen, nu is er sprake van rust én nieuwe partners. Jeroen Kraaij, commercieel manager bij de KNSB, legt uit wat er is gebeurd.

Deezer officiële muziek streaming partner van The voice of Holland

Het wereldwijde muziek-streaming platform Deezer is de officiële streaming partner van het negende seizoen van ‘The voice of Holland’, de populairste muzikale talentenjacht van Nederland voor onontdekt, nieuw talent.

KNSB en NOS verlengen tot medio 2022

Ook de komende vier jaar zijn de nationale schaatskampioenschappen te zien bij de NOS. De schaatsbond KNSB en de NOS hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract dat loopt tot en met het seizoen 2021-2022. Het gaat om de Nederlandse kampioenschappen langebaanschaatsen, marathon, shorttrack, kunstrijden en inlineskaten.

BMW i biedt mobiliteit voor The Ocean Cleanup

Sinds 2013 is Boyan Slat Bezig met zijn droom om de Grote Oceaan te ontdoen van de grote hoeveelheden afvalplastic die erin ronddrijven. BMW ondersteunt The Ocean Clean Up met de elektrische BMW i3.

Hoofdsponsor ilionx blijft Volleybaldames steunen

Hoofdsponsor ilionx heeft besloten het contract met de volleybaldames met twee jaar te verlengen. Hierdoor kunnen de speelsters van bondscoach Jamie Morrison, die op het WK op een historische vierde plaats eindigden, zich op wereldniveau blijven ontwikkelen.

Daikin is ready voor schaatsen

Daikin, wereldwijd fabrikant van warmtepompen en klimaatsystemen, is de komende vier jaar partner van Schaatsend Nederland. Aan de vooravond van het schaatsseizoen praat Sponsorreport met Edwin Hoogerwerf, directeur van Daikin Nederland, over de achtergronden van de samenwerking met de KNSB.

Vibes of the Week #43

De Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.