Events
Magazine
Nieuws
Nieuwsbrief
Sponsorship onderzoek 2025
Opinie
Partners
Abonnement
Info en contact
Menu
Sluit
Artikelen
Heleen Crielaard verlaat Rabobank
Na ruim 13 jaar heeft Heleen Crielaard besloten om Rabobank per 1 november 2019 te verlaten.
Mensen
26 september 2019
Boels stopt als hoofdsponsor Boels Dolmans Cycling Team
Boels Rental stopt eind 2020 als hoofdsponsor van het Boels Dolmans Cycling Team. Boels was samen met Dolmans Landscaping sinds 2012 hoofdsponsor en naamgever van het uiterst succesvolle dameswielerteam.
Sport
26 september 2019
Uniek Sporten en Nederlandse Loterij verrassen gehandicaptensport
Meervoudig wereldkampioen Jetze Plat heeft vanmiddag op de Aangepast Sportendag tijdens de Nationale Sportweek twee cheques ter waarde van 8.000 euro uitgereikt aan verenigingen in Nieuwegein. Uniek Sporten, onderdeel van Fonds Gehandicaptensport, en Nederlandse Loterij zetten verenigingen die gehandicaptensport mogelijk maken op deze dag extra in het zonnetje.
Sport
Maatschappij
26 september 2019
UEFA en Triple Double ontwikkelen nieuwe Equal Game campagne voor EURO2020
UEFA heeft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres bekend gemaakt samen met Triple Double Sportmarketing een nieuwe digitale -en sociale media campagne te ontwikkelen voor Equal Game tijdens UEFA EURO2020.
Activaties
Sport
25 september 2019
Dumoulin blijft meest aansprekende wielrenner
Ondanks dat hij dit wielerjaar door blessureleed werd geteisterd blijft Tom Dumoulin voor Nederlandse wielervolgers de meest aansprekende wielrenner. Dat blijkt uit onderzoek door Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.
Onderzoek
Sport
25 september 2019
'BookSpot stopt sponsoring Gouden Strop'
De Gouden Strop, de prijs voor het beste oorspronkelijk Nederlandstalige spannende boek, is zijn hoofdsponsor BookSpot kwijt. Dat meldt het platform voor uitgevers Inct.
Kunst & cultuur
25 september 2019
013 tekent samenwerking met Swinkels
Het Tilburgse poppodium 013 heeft een samenwerkingscontract met Swinkels Family Brewers getekend. De Brabantse brouwer en Nederlands grootste poppodium gaan een samenwerking aan voor 5 jaar en deze gaat in per 1 januari 2020.
Entertainment
23 september 2019
Alban Dechelotte (Riot Games): “eSports is nog groter dan je nu al denkt”
Alban Dechelotte is als Hoofd Sponsorship & Business Development EU Esport verantwoordelijk voor sponsoring bij Riot Games, de uitgever van een van de meest gespeelde games League of Legends. Op het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september zal hij zijn inzichten delen met de aanwezigen.
Strategie
esports & gaming
20 september 2019
KNVB gaat shirtjes ruilen
Op 8 december 2019 bestaat de KNVB 130 jaar. Ter gelegenheid hiervan is er een speciaal voetbalshirt ontworpen waar alle shirts van de bijna 3.000 amateurverenigingen in Nederland in terugkomen, gelet op de patronen, vormen en vlakken. De KNVB gaat het shirt bij alle clubs 'ruilen'.
Activaties
20 september 2019
Sports & Music Marketing Agency WAVE neemt MCMC over
Bijna 9 jaar na de oprichting is ‘boutique’ sport- & entertainmentmarketingbureau MCMC uit Tienen onlangs overgenomen door WAVE, gespecialiseerd in de communicatie, marketing, events, digitalisering en activering van sport, muziek, entertainment en events.
Bureaus
Sport
Entertainment
19 september 2019
Rabobank start YouTube-kanaal Opscheppers voor kinderen
Kinderen via YouTube inspireren om gezonder en bewuster te eten. Op het YouTube-kanaal Opscheppers gaan verschillende YouTubers, onder wie Kalvijn, op avontuur om uitleg te geven over groente en fruit. Het kanaal is door Cinemates ontwikkeld in opdracht van Rabobank.
Activaties
Media
19 september 2019
TivoliVredenburg schenkt Bud als eerste Nederlandse concertzaal
Vanaf vrijdag 20 september stroomt Bud, het grootste biermerk ter wereld, van de tap in TivoliVredenburg. Die avond kunnen bezoekers van o.a. Jungle By Night, Justin Jesso of Footprints By Night dit nieuwe bier verkrijgen. Budweiser is onlangs geïntroduceerd in Nederland onder de naam Bud. TivoliVredenburg is de eerste Nederlandse concertzaal waar Bud verkrijgbaar is.
Activaties
Entertainment
18 september 2019
Lowlands omarmt La Terraza by Nespresso
Een van de opvallendste en mooiste bouwwerken op Lowlands dit jaar was La Terraza by Nespresso. Roderik de Maar, Marketing Communication Manager bij Nespresso, vertelt hoe de succesvolle activatie tot stand is gekomen.
Activaties
Entertainment
17 september 2019
Formule 1 op het Sponsorreport congres
Na 35 Jaar komt de Formule 1 weer terug naar het legendarische circuit van Zandvoort. Hoe is het gelukt dit ambitieuze evenement weer naar Nederland te krijgen en wat komt er bij de exploitatie, sponsoring en organisatie kijken?
Sport
Event
13 september 2019
Vestas kiest ATPI Sports Events als activatiepartner
Wereldwijd marktleider in duurzame energie-oplossingen Vestas heeft ATPI Sports Events gekozen als wereldwijd activatiepartner bij de sponsoring van het Mercedes-Benz EQ Formula E Team naar de verschillende doelgroepen.
Activaties
Sport
13 september 2019
Vorige
1
...
186
187
188
...
357
Volgende