Artikelen

John van Lottum en Anke Meulendijks starten ‘DEUX

Voormalig toptennisser John van Lottum, nu director brand partnerships bij Eredivisie en Anke Meulendijks, director brand partnerships & propositions bij Eredivisie, starten DEUX ‘een creatief partnershipbureau’. Van Lottum en Meulendijks blijven ook werkzaam voor de Eredivisie en FOX Sports (Eredivisie Media en Marketing CV).

Samenwerking Brand New Live Events en Zinnige Zaken

Vanaf 4 december 2017 gaat Brand New Live Events een strategisch partnership aan met eventbureau Zinnige Zaken. Een duurzame samenwerking van eventbureaus met eigen specialismen.

Vibes of the Week #48

De Vibes van deze week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Rijksmuseum opent speciaal schaatskabinet

Schaatslegendes Rintje Ritsma en Ard Schenk openden vandaag een speciaal schaatskabinet in het Rijksmuseum. Het kabinet is geopend ter gelegenheid van de culturele samenwerking tussen het Rijksmuseum en De Coolste Baan van Nederland.

WE Fashion Sponsor van het jaar

WE Fashion is bij de uitreiking van de SponsorRingen uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. De kledingretailer won ook een gouden SponsorRing in de categorie Entertainment & Events. Menno Geelen (Ajax) werd Sponsorpersonality van het Jaar. In totaal werden 22 ringen uitgereikt, waarvan tien gouden.

Santander verruilt Formule 1 voor Champions League

Santander stopt met de sponsoring van de Formule 1 om hoofdsponsor te worden van de UEFA Champions League.

Jaybird nieuwe sponsor Saucony Egmond Halve Marathon

Het toonaangevende merk in draadloze sportoordopjes, Jaybird, heeft zich als sponsor verbonden aan de Saucony Egmond Halve Marathon. Tijdens de komende editie mogen zij zich ‘Official Sport Headphone partner’ noemen.

Ajax opent webshop in Azië

Ajax opent per 1 januari een webshop die alleen gericht is op de Aziatische markt. Dit maakte Edwin van der Sar vandaag bekend in Beijing, waar hij sprak op het Bloomberg congres. Ajax heeft daarvoor een samenwerking gesloten met multi-club voetbalspecialist EZshopnet.

Team Rockstars IT nieuwe sponsor Nederlandse curlingmannen

Team Rockstars IT gaat het Nederlandse heren curlingteam ondersteunen richting de volgende Olympische Spelen van 2022 in Beijing.

Unibet stopt als hoofdsponsor KNWU

Sportwedbedrijf Unibet stopt definitief als hoofdsponsor van de KNWU. Dat werd gisteravond bevestigd tijdens het najaarscongres van de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie in Papendal.

Ajax en Guangzhou R&F Football Club tekenen overeenkomst

Ajax zet een nieuwe stap in China. Met Guangzhou R&F FC is vandaag een samenwerkingsovereenkomst van vijf jaar getekend. De Chinese topclub wil met de hulp van Ajax de beste jeugdopleiding van China ontwikkelen. Met de overeenkomst is een totaalbedrag gemoeid van 10 miljoen euro.

Ziggo bekendste shirtsponsor

Ziggo is onder VI.nl-lezers de bekendste en meest passende sponsor. Dat blijkt uit het Shirtsponsor-onderzoek 2017 van Voetbal International en Nielsen Sports.

Vibes of the Week #47

De Vibes of the week van Sponsorreport-partner SportVibes

AkzoNobel en SOS Kinderdorpen breiden samenwerking uit

AkzoNobel en SOS Kinderdorpen breiden hun samenwerking uit naar zes nieuwe landen in 2018: Argentinië, België, China, Pakistan, Rusland en India. De twee organisaties bundelden afgelopen maart hun krachten om samen wereldwijd jeugdwerkloosheid te bestrijden door middel van onderwijs en professionele schilderstrainingen.

Frank Woestenburg naar TVM

Telegraaf-journalist Frank Woestenburg (47) is per 1 januari de nieuwe manager Corporate Communicatie bij TVM-verzekeringen.